Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:17

Das wel heel snel! Als ik haar nu een tuig om zou gooien en dat gaat goed zou ik er ook rustig al een sulky achter hangen denk ik. Maar goed, eerst maar eens zorgen dat de materialen er zijn hahaha

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 18:23

Ja vonden wij ook super snel maarja ze gaf nérgens om.. Alles was goed en ook de 1e keer sulky erachter boeide haar niks.. Ze vindt alleen groot verkeer spannend maar dat is logisch en gaat nu al een heel stuk beter dan in het begin. Ze doet niks wat echt heel gek is maar daar moeten we wel aan blijven werken.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:06

Ik weet nog toen ik kleine booster beleerde. Die heb ik 1x tuig om gedaan, dag erna een stukje boom laten slepen, dag erna voor de sulky haha. Welgeteld 3 dagen. Heeft nooit een stap verkeerd gezet.

Kyano daarintegen ben ik wel een half jaar mee bezig geweest :')

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:25

Wauw, jullie gaan snel zeg, leuke nieuwe paarden en ponies komen er voorbij.

Eigenlijk vind ik dit helemaal niet meer zo'n leuk topic, iedereen is zo leuk bezig met hun jonkie en ik kan niks. Nog 2 weken en dan zie ik mijn paardenkind weer, en dan ook maar 1 dag, en moet dan wederom wachten. Volgend jaar maart april komt ie hierheen, duurt nog veel te lang!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:06

Kleinvosje :(:)

Knappe paarden allemaal!

Kyara heeft vandaag geleerd dat ze ook in de bak moet luisteren.
Misschien is ze trouwens toch groter dan ik dacht. Degene die nu met haar werkt is 1.70+. :=
https://youtu.be/GEXOSY1AMp0

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:14

Aah leuk een topic! Ik wil mij hier ook graag melden. Ben sinds kort eigenaar geworden van een 2,5 jarige haflinger. Ze staat nog niet zo lang bij ons op stal, wilde haar eigenlijk tot november in de opfok laten staan maar het verliep even anders waardoor ze nu al op stal staat. Gisteren is de tandarts geweest, 2 wolfskiesjes eruit gehaald dus straks kunnen we voorzichtig aan de gang. :)

Ze is de linker.
Afbeelding

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:24

Leuk topic!
Ik ga proberen mee te lezen en posten, heb een 2,5 jarige Haflinger en hoop er eind volgend jaar ook op te hebben gezeten
Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:43

mirjamalvaro schreef:
Kleinvosje :(:)

Knappe paarden allemaal!

Kyara heeft vandaag geleerd dat ze ook in de bak moet luisteren.
Misschien is ze trouwens toch groter dan ik dacht. Degene die nu met haar werkt is 1.70+. :=
https://youtu.be/GEXOSY1AMp0



Diegene is toch best een stuk groter dan Kyara? Hoe groot schat je haar? Niet gemeten?
Ik ga steeds minder gelijkenis met mijn FS zien, trouwens := Misschien omdat Kyara wat
aan de dikke kant is? Heb het idee dat ze in het begin veel meer op elkaar leken...

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:45

Ik dacht rond de 1.60-1.62 maar na vabdaag twijfel ik of ze niet al richting de 1.65 gaat ofzo.
Hmm Kyara dik? Ze heeft wel lekker gras/hooi buikje maar verder geen vetjes op haar lijfje.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:58

O ja, ik vind haar wel wat dikkig lijken... Maar de camera maakt ook wat dikker, natuurlijk :Y)

Als degene die met haar bezig is 1.70 is, dan vind ik haar niet heel groot ogen. Als die meid 1.80
is wordt het een ander verhaal :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 21:28

Zij is 1.83m :P

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:28

mirjamalvaro schreef:
Kleinvosje :(:)

Knappe paarden allemaal!

Kyara heeft vandaag geleerd dat ze ook in de bak moet luisteren.
Misschien is ze trouwens toch groter dan ik dacht. Degene die nu met haar werkt is 1.70+. :=
https://youtu.be/GEXOSY1AMp0


Och, hier staat 1.70+, dus ik dacht dat ze niet zo heel groot was :+

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 06:23

Had even nagevraagd vandaar. :)

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:29

Hey wat leuk dat het topic loopt :-) Welkom allemaal :D

Met Kens ben ik langzaam aan steeds een stapje verder aan het gaan.

Het weekend voor de 3e keer een hoofdstel ingehad en dat doet ze als een volleerd zadelmak paard _/-\o_
Dit was tevens een pas sessie voor haar nieuwe hoofdstel. Staat haar erg goed vind ik zelf <3

Afbeelding

Ook vorige week een pas sessie gedaan voor de dekens van mijn vorige paard. Ook deze liggen goed, scheelt weer in de portemonnee <<)

Afbeelding

Verder ben ik bezig met leren vast staan tussen 2 touwen op de poetsplaats, maar dit vind ik zelf wel een dingetje. (Lees: Eng)
Ik ben nu in de box bezig met aan weerszijde een longeerlijn welke ik dan vast houd en als ze naar voren komt bied ik wat weerstand en als ze terug gaat laat ik vieren. Maar om de stap te zetten haar daadwerkelijk vast te zetten vind ik spannend. Hoe doen jullie dit?

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:33

Ik meld me ook! *\o/*

Aanstaande zomer (dat klinkt wat minder ver weg als volgend jaar) rustig aan Prinses beleren.
Momenteel doet hij nog vrij weinig, af en toe een borstelbeurt en wat grondwerk.


Afbeelding

Dit jaar onze merrie beleerd, als hij al de helft zo makkelijk is zal het ook wel weer vlotten. :)
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 02-10-17 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:34

Ik heb gewoin vastgezet zodra ze rustig stil kon staan. En ja wel al wat halsters gedag moeten zeggen. Maar ook al kan ze nu perfect tussen 2 palen staan, soms flipt ze hem dan opeens en gaat hangen. :P

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:41

mirjamalvaro schreef:
Ik heb gewoin vastgezet zodra ze rustig stil kon staan. En ja wel al wat halsters gedag moeten zeggen. Maar ook al kan ze nu perfect tussen 2 palen staan, soms flipt ze hem dan opeens en gaat hangen. :P


Ja en dat hangen vind ik dus niks %) Ook omdat bij ons boven de poetsplaats een solarium hangt en dat relatief laag.. Ik vind het dus een beetje trikkie.. Wil niet dat ze dr koppie stoot tegen dat ding om vervolgens niet meer de poetsplaats op te durven.. Lastig lastig!

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:49

Ik zou het gewoon doen zoals je nu doet en als ze geen pogingen meer doet om te gaan hangen en ze lekker rustig staat dan eens een keertje vast zetten. Eventueel iemand er schuin achter die haar weer naar voren kan zetten als ze te ver achterwaarts gaat.
Ik heb ook geoefend met druk op het halster dat ze dan weer naar voren gaat dat ze dat principe snapt.

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:52

Ja iemand erachter is nog wel een idee idd. Tnx voor de tip :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:00

Limo heb ik gewoon vastgezet. Ja één keer is hij in paniek geraakt door een touwtje (angst voor touwen) en is al bokkend de poetsplaats af gebokt recht de piste in (ligt gelukkig tegenover elkaar). Maar wel halster in drie stukken vaneen en een paard in paniek crossend door de piste.
Achja tegenhouden ging niet, als hij gaat dan gáát hij in blinde paniek en desensibilisatie voor touwen ben ik mee bezig. (Met dat bokken had hij mij doen struikelen waardoor hij met bokken mijn hoofd licht geraakt had met een hoef, gelukkig alleen geschampt maar had idd erger kunnen zijn).

Maar hij doet het goed verder wat vaststaan betreft.
Afbeelding

En vaststaan aan de stal:



Heeeey Balou, kom je lekker met je knappe prins(es) meepraten. :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:04

Oh en heb een tip van jullie meegenomen.
Heb gisteren aangedurfd om met een opstapje naast limo te staan en hem zo te poetsen. Heb hierbij ook over de rug heen "gehangen" om de hals en buik aan de andere kant te poetsen.
Hij bleef er toch rustig onder, dit heb ik dan ook beloond met snoepjes.
Ik geef normaal geen snoep als beloning maar in dit geval bekrachtigd het zijn goed gedrag wel beter.

Stalbaas vond het tevens ook een knap idee om dat te doen :) :D

Wij hebben deze op stal (alleen in het geel) dus is ook wat steviger dan een krukje :)
Sta dan ook op een hoogte waarbij ik bijna op zijn rug kan zitten.
Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:22

Art_Ificious schreef:
Heeeey Balou, kom je lekker met je knappe prins(es) meepraten. :D


Ja! Ik heb het dit jaar ook geprobeerd, maar was uiteindelijk veel te druk. Erg jammer, want Chavelli was een prachtig voorbeeld voor alle paarden geweest. :')
Die leek zadelmak geboren. Heeft tussentijds regelmatig een week of twee vakantie gehad om alles te overdenken en is een fijn dier!

Met Prins(es) opnieuw proberen dan maar. :+

Ik zag overigens dat er meerdere haflingers zijn voorgesteld. Leuk! :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Paarden die in 2018 beleerd gaan worden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:24

Haha dan was chavelli zoals Harley,die was ook zadelmak geboren :+

Met limo heb ik een langere weg te begaan. Maar dat is juist leerzaam voor mij ook.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:28

Art_Ificious schreef:
Haha dan was chavelli zoals Harley,die was ook zadelmak geboren :+

Met limo heb ik een langere weg te begaan. Maar dat is juist leerzaam voor mij ook.


Ik verwacht bij Prins eigenlijk dat ik hem echt moet afremmen. Chavelli is braaf, grappig, meewerkend. Prins is 'te' lief, 'te' braaf, en wilt alles 'te' goed doen. Daarom werk ik momenteel weinig met hem. Bij aankomst twee keer grondwerk, regels gesteld en klaar. Hij heeft nog geen moment gedacht dat die regels veranderd moesten worden.

Dat hij hengst is, wat hij overigens weet, want hij heeft al gedekt doet hem niks. Bijzonder diertje!
Ik vind het heerlijk om te geloven dat dit een cadeautje is van mijn Dakota. <3

mirjamalvaro

Berichten: 14649
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:30

Art_Ificious schreef:
Oh en heb een tip van jullie meegenomen.
Heb gisteren aangedurfd om met een opstapje naast limo te staan en hem zo te poetsen. Heb hierbij ook over de rug heen "gehangen" om de hals en buik aan de andere kant te poetsen.
Hij bleef er toch rustig onder, dit heb ik dan ook beloond met snoepjes.
Ik geef normaal geen snoep als beloning maar in dit geval bekrachtigd het zijn goed gedrag wel beter.

Stalbaas vond het tevens ook een knap idee om dat te doen :) :D

Wij hebben deze op stal (alleen in het geel) dus is ook wat steviger dan een krukje :)
Sta dan ook op een hoogte waarbij ik bijna op zijn rug kan zitten.
[ [url=m/Ab3b9u.jpg]Afbeelding[/url] ]


goed zo, heb je straks heel veel aan!
Zo parkeer ik mijn andere paarden ook wel eens naast Kyara haar stal terwijl ik erop zit, dat ze echt boven haar mij ziet bewegen. Eerst vond ze het maar eng maar ondertussen begint ze het normaal te vinden.