De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 19:56

Linda heel veel plezier! Ik ben ook wel een beetje jaloers :o

Fijne plaatjes van Finley, ideaal zo'n longeercirkel!

Nog wat knappe plaatjes van donderdag. Hij deed weer mega zijn best!

Afbeelding



Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:00

Wat een onwijs stoer paard <3 :oo

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:36

Wauw wat een knapperd! Hij loopt ook lekker zeg!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:37

Fin: Ik hoop dat ik geen aquastal heb morgen. Waterafvoer lekt dus water loopt echt de stal in. Ik kan er niet bij. Heb het aangegeven. Hoop dat ze er iets eraan gedaan hebben. Blad in de goot.

Linda: have fun

Urosa: fijn beeld. Mooi paard

Vraagje: t valt mij op dat de jonkies al zo rond en nageeflijk lopen vergeleken met mijn: wat gebeurt er om mij heen en alles is mooier om naar te kijken om me heen dan naar beneden......

Hoe hebben jullie de training dat ze al wat in houding lopen?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:42

Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog weinig mee bezig ben, een paard moet eerst leren balans te zoeken en een fijne houding voor zichzelf te vinden. De eerste weken liep Shenna ook gewoon met haar hoofd hoog in de lucht en niet echt ontspannen. Maar uiteindelijk begon ze de ontspanning zelf op te zoeken. Nu zoekt ze mijn hand heel fijn op en volgt mijn hand ook al redelijk. Maar ze loopt echt nog niet non-stop nageeflijk hoor! Komt vaak genoeg nog even omhoog. Maar dat mag best :) Komt vanzelf goed! :D
Wel heb ik ook veel gelongeerd, wat misschien ook meegeholpen heeft.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:45

Celine_Famke schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik daar nog weinig mee bezig ben, een paard moet eerst leren balans te zoeken en een fijne houding voor zichzelf te vinden. De eerste weken liep Shenna ook gewoon met haar hoofd hoog in de lucht en niet echt ontspannen. Maar uiteindelijk begon ze de ontspanning zelf op te zoeken. Nu zoekt ze mijn hand heel fijn op en volgt mijn hand ook al redelijk. Maar ze loopt echt nog niet non-stop nageeflijk hoor! Komt vaak genoeg nog even omhoog. Maar dat mag best :) Komt vanzelf goed! :D
Wel heb ik ook veel gelongeerd, wat misschien ook meegeholpen heeft.

Van mij hoeft hij nog geen ronde lijn te hebben. Idd eerst de motor van achter. En aan t been.
Maar het viel me gewoon op....

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:58

Ja snap ik hoor! Maar inderdaad, vooral eerst de motor van achteren en goed ruggebruik, als ze mooi in balans lopen (of in ieder geval redelijk) komt de rest vaak vanzelf! :) Komt goed! Ik dacht eerst ook dat Shenna in geen mogelijkheid nageeflijk zou gaan lopen want ze liep zo alert!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 23:00

Fin staat al wat langer voor de wagen en we zijn gewoon zonder druk aan de voorkant begonnen pas sinds deze zomer zijn we nu het tempo en impuls goed is zijn we begonnen met netjes op de loodlijn ect maar ook dat word constant afgewisseld met lang en laag. En die van mij heeft oogkleppen he scheelt voor de afleiding haha

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:57

Thanks allemaal!

Hillebil: om eerlijk te zijn gaat het bij mij vanzelf. Niet altijd direct de eerste keer, maar zeker wel na een paar keer. De paarden lekker voorwaarts recht maken, contact op 2 teugels, aan het been, goed hoeken rijden, buigen om je been, grote voltes dan gaan ze vanzelf je hand volgen.

Mijn eigen 2013 paard die helaas overleden is, Whinny, liep eerder wat te diep, was ik bezig met meer lengte en het neusje eruit te rijden. Inizio heeft zoveel kwaliteit, die doet alles absurd makkelijk, maar die loopt uit zichzelf al verzameld in de oprichting :') Dus die rijden we juist lekker voorwaarts en vragen we meer op lengte. Beiden waren/zijn ook totaal niet kijkerig en heel werkwillig. Maargoed dat zijn ook 2 dressuurpaarden met aanleg, waarvan de laatste echt mega kwaliteit heeft. Dat maakt ook gewoon verschil.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:26

Bij irocco moet ik wel, die is zo ontzettend sterk, en als hij niet nageeft, loopt hij weg over de rug en valt hij uit elkaar. Motor van achter en daardoor nageeflijkheid van voren. Maar hij is nog erg lang in zijn hals, nu na een jaar onder het zadel ben ik daar mee aan het werk gegaan. Kreeg het ook als commentaar op mijn proeven, dat ik gewoon iets meer op mag gaan pakken en aan elkaar moet rijden.

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:27

Inizio heb ik aan de longe al getraind met losse bijzet om de "hand" te volgen en te ontspannen.
Afbeelding

Daarna tijdens het beleren kende hij dat gevoel en wanneer hij recht tussen hand en been werd begeleid pakte hij dat zo weer op. Dat naast zijn natuurlijke aanleg en bouw natuurlijk dat speelt ook mee wat Urosa ook zegt.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:39

Ik mis op de wagen nog steeds heel erg mijn benen en het gevoel. Je moet nu echt rijden op spiegels en het gevoel in je handen. En ik let er op dat alle spieren op z'n rug drillen dat is een teken dat hij nergens vast houd en lekker ontspannen is. Ben benieuwd in november of we het ook in onze punten gaan zienndat hij nu meer impuls en beter aanleuning heeft :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:06

Ow wat ben ik jaloers op die bakken allemaal, ik heb 10x60 aan klei waar ik het nu mee doe -O-
Begin snel met les, hopelijk zit er dan vlot verbetering in :j

Stiekem ben ik toch wel een beetje verliefd <3
Afbeelding

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:56

Wat een leuke foto Azmay!

Eston loopt ook heel gemakkelijk in een nette houding, hij loopt waar je hem instelt. Ik rijd hem voorwaarts van achter naar voren. Ben nu ook zijn moeder weer aan het oppakken voor wedstrijden, poeh wat blijft dat een verschil :+ Eston is heel relaxt, loopt wel door maar gewoon op een normaal niveau. Carrera is echt heet, die moet je continu rustig weten te houden anders is het alleen maar uitgestrekte draf en galop als een racepaardje door de bak :P Ach blijft een uitdaging.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 18:24

Denk dat t ook is hoe handig je bent als ruiter. Ik heb jaren lang zadelmak gemaakt en paarden door gereden voor de sport tm zzlicht. Dan denk je over heel veel dingen niet na. Gas is alles, dus ik zet ze eerst aan het been, dan vw naar Mn hand laten lopen en daar zakken ze vanzelf wel een keer in. Bij de 1 is dat snel, bij een ander duurt dat wat langer. Ik gebruik verder geen hulpteugels of wat dan ook

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 19:59

Ah knappe diva!

Finley wil een nieuwe carrière :+

Is even kijken hoe hoog hij is

Afbeelding

Afbeelding

Baas dit gaat niet hoor!

Afbeelding

Deze is beter

Afbeelding

Ow en hij is dus opeens koffievos geworden met heel veel zwarte vlekken _O-

Afbeelding

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:06

Ja, leuk! Springpony Fin.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:07

Wie weet z'n toekomstige Amazone kan ook springen :j

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:28

Die blík op de derde foto _O-

Wij hebben hier ook klei Azmay! Ellende! :\

Vandaag weer les gehad. Heb nu al spierpijn := Was ff vergeten hoeveel spieren ik ook weer gebruikte!

Ff een sfeerplaatje <3
Afbeelding

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:33

Geweldig he hij kan je blikken geven die pony _O-

Wat super dat je weer rijles had ging het goed? Mooi plaatje ook <3

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:44

Ja eigenlijk wel! :D
Mijn basishouding is in ieder geval in orde zei ze. Ik heb jaren geen les meer gehad uhum minstens 15 jaar :x, dus daar was ik huiverig voor.
Ik krijg central riding les en binnenkort komt er ook nog iemand zitles en CR geven op een dummy paard, dus daar heb ik me ook voor op gegeven!
Ik krijg er echt weer energie van, heb het zó gemist!!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 22:48

Super leuk! Lekker zo door gaan en voor je het weet zit je op je eigen knapperd

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 23:04

Dank je F_inley!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:35

Ooooh jongens wat was het gaaaf!!! Irocco is echt zo ontzettend braaf! Ik was samen met mijn buurvrouw en haar mega brave trekpaard voor de zekerheid, maar Rocco liep de hele tijd voorop hoor :+
Op het strand aangekomen gelijk maar richting het water gegaan, de branding was wat eng maar in het water vond hij het geweldig! Met spaanse pas door het water heen, lekker spetteren!
Afbeelding

Daarna op een stuk zonder mensen draf en galop, geen rare dingen maar gewoon recht vooruit met af en toe een beetje kijken naar een kwal of stuk zeewier op het strand.

Afbeelding


Wat was het een ervaring.. Uiteindelijk werd het natuurlijk mooi weer en was het best druk op het strand. Achterna gezeten door een blaffende hond, waar hij overigens heel braaf op reageerde, vliegers, voetballende kinderen, prullenbakken en kinderwagens.... Maar het engste was toch wel echt de fietsers op het strand :wow:

Ik snapte ook niet waarom mensen fietsen op het strand maargoed _O-


Wat ben ik trots op dit beestje zeg <3

Afbeelding

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:35

Goed zeg!