De paarden van 2013

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 23:32

Arme Fin idd. Hopen dat het snel opknapt!
Impala loopt er lekker bij!
Seven: Hoi ;-)
Lindamusters: Zelf zie je nooit zo snel de vooruitgang. Een ander die hem een poosje niet gezien heeft ziet het verschil. Gewoon lekker rustig verder gaan. Dat Wow komt vanzelf wel.

Hier Leon even aan de longe gezet. Nouja Longe: Ik longeer hem eigenlijk puur voor benen strekken. Paddock was een zwembad en de stapmolen kent hij niet ( veel ongelukken gezien en na al mijn pech waag ik het er lekker niet op ) Ik longeer hem gewoon met een halster om en verder niets extras. Ook met het oog op dat de tandarts volgende week zijn haken eraf gaat halen. Volgens de dierenarts die hem gekeurd heeft had hij wel de nodige haken dat de tandarts wel binnen kort moest komen. Vandaar dat ik ook niet teveel vraag onder het zadel.
Denk dat ik hem om de dag ga rijden..... Kan hij eea ook even op een rijtje zetten. En hij is nog maar 4. Tijd zat.
Vandaag ook geprobeerd een fleece deken op te leggen aangezien hij nog nooit een deken opgehad heeft. Ik had hele senarios van heb ik jou daar. Rustig opgelegd maar meneer vond het allemaal prima. Daarna er weer afgehaald. Temperatuur op stal is nog warm zat. Maar mocht het kouder gaan worden dan kan ik na het een paar keer geoefend te hebben hem gewoon een deken op doen.

Vandaag ook een brief naar de fokker gestuurd ( had geen e-mail en bellen is niet mijn sterkste kant ) om te vragen wat voor soort bloed hij had aangezien hij geen stamboek heeft en de ouders bij de fokker wel bekend zijn.
Ben benieuwd of ik wat terug hoor................

Fokker uit Kallenkote ( was een niet goedgekeurde hengst op een merrie had ik begrepen toen ik hem kocht. Maar ook die zal wel een vader en moeder hebben net zoals de merrie..............
Hoop dat ik iets terug krijg qua antwoord.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 17:31

Toevallig, ik heb net ook de fokker van Ice een berichtje gestuurd, ben benieuwd.

Ice loopt 4 x per week 20 a 30 min onder het zadel. Heeft net 6 weken op de zomerweide gelopen. Wel pakt ie alles heel snel op. Schouderbinnewaarts loopt ie simpel door. Travers snapt hij en van de week heb ik een overgang stap galop, galop stap gereden. Ook in 1 keer goed en braaf. Vandaag heb ik 15 min in de bak gereden. Stap, draf en een galopje en een paar overgangen. Daarna voor het eerst alleen de renbaan op geweest. Vervolgens mocht hij zn wolfskiesjes inleveren bij de tandarts en nu mag hij een weekje vrijaf

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:24

Linda: soms willen we inderdaad al wat teveel, dat is wel herkenbaar, ik ben ook ontzettend kritisch op mezelf :o Fijn dat je dan even bevestiging krijgt van je instructrice, en op deze leeftijd is netjes en braaf goed genoeg, de rest komt vanzelf!

F_inley: och jeetje, fijn dat er nu verder niks bij kan. Hopelijk heelt het snel.

Hilebill: leuk hopelijk hoor je wat terug van de fokker! De meeste fokker zullen alleen maar enthousiast zijn over de telefoon om te horen waar hun fokproduct is!

Gisteren weer fijn rond gestuurd, hij verbetert echt elke keer met rijden. Seven is opzoek naar een instructrice, wel veel zin om weer te gaan lessen :D

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:57

Ik net zo Urosa
Ik ben toch een kneus die tijd op kneus twee dus wat extra hulp is dan wel handig :D

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 12:45

Wat fijn dat het zo goed gaat en je nu lekker kan genieten

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 20:45

Ppppffffff k heb hem even in de paddock gehad vandaag met een ander paard. Waar hij vandaan komt stond hij met 6 paarden buiten. Nou daar kwam de trap.... Op zijn kont. Dikke schaafplek. Koelen kon niet omdat hij niet gespoeld wilde worden. Dat was super eng.
Natte handdoek op zijn kont en zalf erop. Verder zag ik niets. Hij draafde nog wel weg. Hoop dat hij geen tik tegen t been gehad heeft. Het ging zo snel.
Aaahhhh heb ik weer domdom.
Baalmoment hier.
Morgen even aan de longe....
Bah!!!!

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 22:42

Ach kan gebeuren ik ben daar nooit zo moeilijk in ze moeten ook gewoon paard kunnen zijn.

Hier vanavond heel fijn gereden hij pakt het serieus trainen zo goed en snel op hij wil echt gewoon werken :D

Seven

Berichten: 21204
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:22

Dat gebeurt hier ook vaak genoeg ze ravotten, bijten en ja daar horen ook schaafwonden bij. Hoort bij het paarden leven :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:21

Met Diva zou ik graag alleen buitenritjes gaan maken gezien ik niemand vind die Kim wil verzorgen.
Vandaag dus een rondje aan de hand gedaan met alleen Dief, ze was al een beetje aan het stampen maar als ze mag eten is het ineens wel goed. Kim loopt inmiddels als een idioot te hinniken.

En daarna had ik dus het grove lef om Diva in haar eentje in de wei te zetten en Kim daarna pas te halen. Dat was dus echt NIET ok.
Afbeelding

Laten we zeggen dat we nog werk te doen hebben :')

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:22

Haha wat een boef! Lijkt me erg lastig paarden die moeilijk te scheiden zijn staan er bij ons op stal ook een paar zou daar helemaal gek van worden

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 15:30

F_inley schreef:
Haha wat een boef! Lijkt me erg lastig paarden die moeilijk te scheiden zijn staan er bij ons op stal ook een paar zou daar helemaal gek van worden

Nooit problemen mee gehad tot ze met 2 kwamen te staan. Vind ik echt wel een mega nadeel en diva komt niet aan haar trekken kwa spelen want Kim is lui.

Maar we zullen roeien met de riemen die we hebben zeg maar :Y)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 19:45

Azmay: met wat gewenning wordt het vast wel wat beter. Jammer dat je niemand voor Kim kan vinden.

Hillebil: dat hoort er inderdaad helaas een beetje bij. Heeft hij straks een vaste groep waarmee hij buiten komt? Dan is het vaak relatief snel klaar.

Ik heb vanochtend weer fijn gereden <3

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:11

Nimber: Fijn dat Ice alles zo snel oppakt. Nu dus vakantie aan het vieren. Hoe was het bij de tandarts?

Hillebil: Balen zeg! Helaas niet te voorkomen.

Azmay Jammer dat je nog niemand voor Kim gevonden hebt. Ik denk dat ze idd zullen wennen dat de ander gewoon steeds weer terug komt. Die van mij staat nu met twee andere, maar eerder met één, was hij er ook zo aan gewend dat ie weleens weg was.

Fin_ley Hoe gaat het nu?

Uroza: heerlijk zeg!

Ik heb morgen eindelijk rijles!! Ik ben nóóit ziek en nu...je raadt het al...ziek! |o
Maar ik ga wel, hoe beroerd ik me oom voel. Kijk hier zo lang naar uit. Zal wel spierpijn worden zondag :=

Met zine in de bak aan de hand wat dingetjes zoals balkjes draven. Hij lijkt het toch wel leuk te vinden. Hij gaat graag mee en als ik hem terug zet in de wei komt hij gelijk weer achter me aan. <3

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:22

De antibiotica en honing zalf slaan goed aan voorbeen is bijna weg achterbeen heeft nog even nodig maar wel veel beter al.

Heel veel plezier morgen geniet ervan! En de spierpijn ach die hoort erbij haha

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 20:40

Fijn dat het aanslaat!

Dank je wel. Ik hoop dat ik het niet verleerd ben :o
Spierpijn kom ik wel doorheen, dan heb ik in ieder geval het idee dat ik wat gedaan heb.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:09

Ice was super lief en mocht de wolfskiesjes inleveren.

Ik heb contact met de kleinzoon van de fokker. De fokker is inmiddels overleden helaas

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 16:35

Hoe ging de rijles bontesok?

Ik dacht gebruik te gaan maken van de spanning van het scheiden en eindelijk mooie actiefotos van Kim te maken, maar die gaf er dus geen hout om en ging meteen grazen.
Dus het werden weer Diva actiefotos.
Afbeelding

Ze heeft een kwartier lopen hollen en toen kwam ze bij mij kijken en was ze op het hinniken zo nu en dan behoorlijk gekalmeerd dus mocht ze er weer bij.
Stapje voor stapje...

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 18:46

Die Kim _O-
Wel mooie foto's van Diva zeg!!

Rijles ging goed! Alleen gestapt vandaag, zodat ze dingen goed kon uitleggen en ik ze goed kon uitvoeren. Het beste was nog dat ik netjes recht zat, terwijl ik dus altijd erg inknikte op rechts.
Volgende week ook draven.

Het grappige was...ik reed een paardje wat bij mijn vriendin vandaan komt en ik dus zelf samen met mijn vriendin zadelmak heb gemaakt! :=

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 16:11

Ik hoop dat je proeven goed (zijn) (ge)gaan Linda?!
Baalde echt dat ik niet kon!

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:10

192 eerste proef en 190 tweede proef met een 2e plaats! Ontzettend trots!! Het was ook echt lang leve de leut voor mij met een big smile op mn paard! Hij was fris maar voor de rest heel fijn rond te rijden. Top dag dus!

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 17:27

Wauw super goed gedaan! En wat fijn dat je er zo'n goed gevoel over hebt. +:)+

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:34

Mooie foto's van diva!

Bontesok super leuk en heb je spierpijn nu?

Linda gefeliciteerd super goed

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 20:41

Wat grappig bontesok, binnekort op Zine?
Fijn hoor lindamusters, goed begin is het halve werk zeggen ze :)
Hoe is het met Fins benen en Ice zijn smoeltje?

Heb toch nog fotos kunnen maken van die luie Kim, mochten jullie interesse hebben staan ze in mijn OS ik zal het topic er niet mee vervuilen :+

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 21:16

Benen gaan goed hoop dat het zo blijft :j

Ga zo je foto's bekijken

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:54

lindamusters schreef:
192 eerste proef en 190 tweede proef met een 2e plaats! Ontzettend trots!! Het was ook echt lang leve de leut voor mij met een big smile op mn paard! Hij was fris maar voor de rest heel fijn rond te rijden. Top dag dus!

Wow super goed joh! Ik was van de week blij met Impala dat hij geen stomme huppeltjes maakte en niet omhoog kwam hahaha.