[VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:28

Lastig, maar evt keer samen met 1 van je ouders of oudere stalgenoot ofzo even met haar het gesprek aan gaan een idee? Zodat je backuo hebt als je er zelf even niet uit komt?
Verder super leuk nog steeds om jullie vorderingen te lezen!

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:39

Ik begrijp je wel hoor. Toen ik jouw leeftijd had, had ik absoluut niets durven zeggen. Nu ben ik een oude tante met -inmiddels- meer haar op de tanden ~~}> . Je mag, moet opkomen voor jezelf, en voor Duck. Uiteraard moet je rekening houden met de anderen, maar je hebt even veel recht op gebruik van de piste. Straks is het winter, dan wil je toch ook met Duckie in de binnenbak kunnen rijden?

EAST

Berichten: 394
Geregistreerd: 03-06-16

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:37

Gefeliciteerd met een jaar met Ducky!

Vind het zelf echt belachelijk van die moeder dat ze zegt dat je niet mag galopperen. Je staat met andere mensen op stal en die galopperen nou ook een eenmaal in dezelfde bak als jou en soms geeft een paard een bok of gaat rennen. Als ze daar last van heeft vind ik dat zij naar buiten zouden moeten gaan of een privé stal zoeken :P. Laat je niet weg jagen door mensen die denken dat ze de koning/koningin zijn.

Super tof dat het zo goed gaat met het rijden!

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 01:59

Alweer een jaar! Gaat hard! En wat is hij gegroeid ( zowel lichamelijk als wat jullie doen! )

Lees je nou wel eens je eigen topic terug en ben je dan een beetje trots op jezelf? Doen hoor!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 21:41

Dankjewel allemaal! :D

darkadia - Mijn moeder gaat de volgende keer als ze mee naar stal komt er iets van zeggen. Gewoon iets van: is het normaal om te zeggen tegen iemand dat ze niet mag galopperen in de bak. En dan niet gemeen ofzo, maar het meer overbrengen van dat we dat niet wisten en dat het nergens op slaat.

Lukasje - Ja dat wil ik echt heel graag! Vandaag was de bak ook zeiknat door de stortregen en dan is het heerlijk om binnen te rijden. Daar betaal ik tenslotte ook voor. Maar je hebt wel helemaal gelijk hoor! Ik moet gewoon een beetje meer zekerder zijn en wat zeggen, maar ik ben blij dat mijn moeder mee gaat! Ik heb het inmiddels ook al aan mensen op stal verteld die het vroegen en die zeiden ook dat de bak van iedereen is.

EAST - Ja dat vind ik ook! Alleen ik ben wel echt heel verlegen daarin. Ik zou graag willen dat ze dat gaan zoeken, maar dat gaan ze niet doen hahah

Ruitje - Eigenlijk wel! :o Ik ben echt zo blij en trots op alles wat we bereikt hebben! Ik ben ook zo blij dat Ducky heel erg blij is en dat hij het zo naar zijn zin heeft. Ik ben gewoon blij dat we na heel de tijd achteruit gaan, nu een heel stuk vooruit zijn gegaan! :D

-------

De afgelopen twee dagen heb ik niet op Duck gereden want ik zat op school van half 9 's morgens tot half 8 's avonds en was pas om 10 uur 's avonds thuis. Stal is van 8 tot 10 open :'). Maar Duck heeft zich heel erg vermaakt want hij heeft twee dagen lang echt twintig minuten lang rondjes gegaloppeerd door de wei heen. Hij was helemaal blij. Eerst dachten we dat er iets aan de hand was maar hij vond het galopperen gewoon zo leuk dat hij niet stopte :').

Vandaag heb ik wel weer gereden. We hadden les en het ging heel goed! Hij is wel echt mega stout want bij elke hoek springt hij in galop aan terwijl dat helemaal niet mag en bij de deur stopt hij elke keer plotseling en dan draait hij half om. Ook als hij echt niet wilt luisteren dan gaat hij in dat rare drafje van hem lopen. Het is echt een eerste klas clown :'). Vandaag hebben we vooral met wijken geoefend en ervoor gezorgd dat hij niet zomaar mag uitbreken als ik een volte aan het rijden ben. Ook hebben we geoefend dat hij niet zomaar mag galopperen en we zijn weer verder gegaan met in een rustig tempo stappen, draven en galopperen. Het gaat echt goed! :D

Hier nog een prachtige Duck selfie :')
Afbeelding

Zo haalde ik hem de wei uit vanmiddag. Hij zat van top tot teen onder de modder door het spelen. Hij heeft ook in een plas gerold vanmorgen hoorde ik :')

Afbeelding


En nog wat rij foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:51

Zálig, je enthousiasme! Ik ben echt fan van jullie :j

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 17:00

Dankje! :o :D

Vandaag zou ik eigenlijk naar Horse Event gaan maar omdat het afgelast is, zijn we als troost naar de Epplejeck gegaan. Daar heb ik een nieuw dekje en een nieuwe rijbroek gekocht. Ook heb ik een nieuwe cap besteld en bruine laarzen voor de winter.
Duck heeft vandaag een vrij dagje dus ben ik alleen even naar stal geweest om appels te geven :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn lippen :')
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:29

Ik vind het bijzonder dat je hem kan voeren in de groep, dan is zijn voernijd ook al een stuk minder!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 17:46

Het is echt al bijna helemaal weg! Hij kijkt alleen nog boos als hij brokjes krijgt in zijn stal, maar dan draait hij wel netjes zijn hoofd weg zodat je de brokjes in zijn bak kan doen en dan als je weg bent gaat hij pas eten. Als ik hem in de wei snoepjes en appels geef dan krijgt zijn vriend Guinness (dat andere donkere paard) ook snoepjes van me en dat maakt Duck helemaal niks uit. Hij doet het echt goed! :)

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 19:52

Ik vond zojuist een paar oude foto's van Duck :D De eerste foto is nog bij Ruitje en de rest op zijn oude stal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:07

Lijkt wel een oud schillenpaard op die laatste foto :o :')

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 21:47

Haha ja, hij lijkt wel tegen de 30 :')

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 00:30

Ja, op die laatste foto heeft hij niet zijn modellenlook opgezet :D .

Langs een paardenwinkel gaan is óók errruugg leuk. Enkel vindt mijn portemonnaie (geldbeugel) dat minder aangenaam.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 16:10

Ik zag dit halster vandaag en ik moest hem gewoon kopen :o

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 22:46

Hahaha _O- , ik had dat vorige week toen ik een eskadron dekje zag. Zoooo mooi vond ik het dat die ook mee naar huis moest := .

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-17 22:59

Ik herken het helemaal :') Alleen een beetje jammer dat alle leuke dingen een prijskaartje hebben :=

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:18

Ja echt he! En ik heb precies een neus om het duurste eruit te kiezen :roll: . Maar ik koop maar heel af en toe wat aan volle prijs. Vanaf dat het paardgerelateerd is, kost het buitensporig veel en ik ben niet bereid dat te betalen voor een truitje of T-shirt. Maar soms ...

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 23:30

Vandaag heb ik echt heerlijk gereden! Ik ben zo trots op Ducky! :D

Er is al een tijdje wat gezeur op stal waar ik niet al te diep op in ga, maar het komt er op neer dat Ducky een monsterpaard is waar sommige op stal bang voor zijn. Slaat natuurlijk helemaal nergens op want hij doet helemaal niks. Maargoed, vandaag gaf er iemand les op stal aan bijna alle mensen die wat tegen Ducky hebben in de binnenbak, maar ik was best wel laat op stal door school en het begon al aardig donker te worden dus had ik eigenlijk geen zin om in de buitenbak te rijden. Ik heb wel een tijdje getwijfeld of ik er wel tussen zou gaan rijden, maar op stal hebben een paar stalgenoten die het ook belachelijk vinden hoe ze tegen mij en Ducky doen, gezegd dat ik gewoon moet gaan rijden en niet voor ze hoef uit te wijken. Dus ik ben opgestegen en ben ik gewoon gaan rijden. Het was alsof Ducky het wist dat ik me ongemakkelijk voelde tussen hun, want hij liep netjes alle hoeken helemaal door en hij deed alles wat ik vroeg.

De laatste tijd ben ik heel erg bezig met de hoeken door rijden omdat hij dat heel moeilijk vindt. Ik maak nu bij elke hoek dat hij niet goed door gaat een kleine volte zodat hij uiteindelijk wel goed de hoek door gaat en dat helpt echt goed! Ook vindt hij het heel moeilijk om rechtsom te buigen, dus voltes maken, etc. Maar vandaag heb ik zoveel voltes rechts om kunnen maken als ik wilde en zelfs kleine voltes! Ook heeft hij twee pasjes echt goed gewijkt! En de galop ging ook super! Hij ging linksom nog niet helemaal goed door de hoeken, maar al veel meer dan normaal. Rechtsom doet hij het wel al heel netjes! Nog niet zoals elk ander paard, maar wel al heel rustig en ook voor zijn doen goed door de hoeken! We kunnen nu ook al voltes in de linkergalop rijden!

Ik heb mezelf in de bak niet laten kennen want er is een vrouw die elke keer als ik de bak in kom abrupt stopt met rijden en de bak uit gaat of aan mij vraagt of ik in het midden wil stappen totdat ik klaar ben. Vandaag reed ik op de linkerhand op de hoefslag en zij op de rechterhand. Ze ging maar niet van de hoefslag af toen ik aankwam, maar ik dacht bij mezelf dat ik niet weer voor haar ging uitwijken, dus ben ik volop door gereden en toen kon ze net nog uitwijken. Heel kinderachtig van mij, maar dat voelde heel goed. Daarna heerlijk in een rustig tempo mijn ding gaan doen. Het ging gewoon zo goed vandaag en dat wilde ik graag vertellen! :D

Ik heb voor het rijden een vlecht gemaakt om er ook chique bij te lopen met mijn monsterpaard :')
Afbeelding

Afbeelding

De laatste tijd ga ik trouwens ook vaker met Ducky buiten rijden met een vriendin en dat gaat ook goed! Bij de albertheijn springt hij wel elke keer de weg op, maarja dan wachten de auto's maar even. Ooit komt dat wel goed. We zijn dinsdag met een groepje van 5 naar buiten gegaan en dat was heel gezellig :D

darkadia

Berichten: 5249
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:35

Super dat het rijden zo lekker gaat, en je hebt mooi laten zien dat ducky helemaal niet zo monster is! Stoer van je!
Mooie strakke vlecht ook!

ruitje

Berichten: 12342
Geregistreerd: 29-06-03

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 07:43

Heel goed! De bak is van iedereen, ook van jullie!

Leo

Berichten: 50176
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 07:52

Heel stoer van je :j jullie zijn zeker niet minder dan anderen! Gaaf dat Duck ook zo goed zijn best deed!

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:03

Wat goed van je! En wat een mooie vlecht <3

Ik herken je "probleem" wel een beetje, ik heb sinds een halfjaar een ex-renpaard die af en toe nog te veel gas geeft waardoor sommige mensen haar ook niet leuk vinden of stoppen met rijden. Maar goed, we verhuizen volgende week naar een andere stal ( niet voor dit hoor ) dus hoop dat het daar wat minder is.


Vind het echt leuk om je zo te kunnen volgen!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dutch Dynamite (eerste paardje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:28

Stoer dat je toch lekker bent gaan rijden en Duck zo z'n best deed. Top!

En wat een strakke mooie vlecht <3

Lukasje
Berichten: 11309
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:29

Wat goed dat je je plekje in de piste afgedwongen hebt! En knap hoor, wat jullie beidjes toch allemaal opbouwen. Het blijft gewoon leuk je relaas te lezen omdat je steeds zo vol bent van je paardje +:)+

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 12:09

Dankjewel allemaal! <3

Ducky is echt al het goud in de hele wereld waard voor mij en ik ben zo dankbaar dat hij op mijn pad is gekomen :o