[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 21:17

3 september 2017 | Onverwachte buitenrit

Onverwachts ging er vandaag een oud stalgenoot/vriendin mee naar Dex. Aangezien ik die luxe niet altijd heb, maar meteen m'n fiets ingeladen om lekker met Desperado het bos in te kunnen. Hij was in het begin ontzettend fris, maar eenmaal in het bos ging het super. We hebben wat hard gedraafd en erna lekker rustig aan wat door het bos op nieuwe paden gestapt. Heerlijk!

Ik ben zo trots op hem. Net 4,5 en gewoon al alleen het bos in kunnen. Rustig nieuwe paden kunnen ontdekken, steeds meer ontspannen.. Het is écht heerlijk om met dit paard te mogen werken.

Om het verhaal niet langer dan nodig te maken, kijk en geniet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zelfs een rustig drafje is voor hem niet te veel gevraagd :D

Afbeelding

Terug op stal:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we weer lekker wat grondwerken en rustig aandoen. Maar oh wat ben ik trots en verliefd op m'n grote vriend <3

koetjeboe schreef:
wat leuk je te volgen. En wat pak je het fijn aan.


Wat lief, dankjewel!

Renee1991 schreef:
Altijd gaaf om te zien hoe enorm die kunnen draven. Blijft fascinerend!
En wat heeft ie toch een onwijs lief en open koppie <3


Gaaf hè! Dit was de eerste keer dat ik dit onder het zadel mocht meemaken, maar wat een fantastisch is dat. Het voelt op deze manier bijna als een extra gang. En hij is net zo lief als hij eruit ziet haha.

Rizette schreef:
Wat fijn dat je hem een kans hebt gegeven. Dravers moeten echt geluk hebben om iemand als jou tegen te komen die het extra werk en tijd er voor over hebben. Je bent een gouden baasje voor een draver.! Ik zou ze allemaal zo'n baasje gunnen!


Wow wat een compliment, dankjewel!

Lindeeee schreef:
Oh wat een ongelofelijk leuk paard! Ik ga ook volgen, leuk om te zien hoe je het aanpakt!


Dankjewel, leuk om te lezen. En welkom in het topic! :)

sjanien schreef:
Vind het heel braaf dat hij al zo alleen op stap kan. Ik neem aan dat hij bij de vorige eigenaar alleen op de baan is getraind. Veel paarden lopen dan liever met een maatje of lopen heel erg op de rem. Hij doet het netjes en de ontspanning komt vanzelf wel door het meer te doen.


Ja hij is ontzettend stoer/braaf. De eerste paar keer wandelen (niet ohz), liet hij duidelijk zien hard(er) rijden auto's en fietsen nog raar/eng te vinden.. Maar nu is hij zo stoer! En inderdaad, gewoon lekker kilometers maken :)

denisewinter schreef:
Wat een super leuk beestje. Je doet het echt super Ik volg


Ik sta straks niet meer met twee benen op de grond, nee grapje haha. Bedankt voor je compliment en welkon in het topic :)

[***] schreef:
Leuk filmpje, en het blijft een knapperd, moet heerlijk zijn met zo'n paard te mogen werken <3
Gewoon veel kilometers maken en alles rustig aanpakken en dan komt het vanzelf goed ;)


Oh je omschrijft het precies. Het is écht heerlijk om met hem te mogen werken, elke dag weer :)

Maplewood

Berichten: 135
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Assen

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 22:28

Ik heb net je topic gelezen. Wat is Dex een leukerd! Jullie zijn een mooi duo samen! Ik volg ook :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 12:25

Maplewood schreef:
Ik heb net je topic gelezen. Wat is Dex een leukerd! Jullie zijn een mooi duo samen! Ik volg ook :)


Dankjewel wat lief! En welkom in het topic :D

Rooss26
Berichten: 11
Geregistreerd: 23-01-17

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 12:27

Wat een gave draver zeg! Ben helemaal geen draver fan, maar Dex is echt knap! veel geluk met hem :)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:27

5 september | Eerste galop ohz!

Oh wat ben ik vandaag weer trots op Desperado! Ik had vandaag weer eens rijles met hem -de laatste was ondertussen alweer een maand geleden- en we hebben veel gewerkt aan stelling, het reageren/snappen van m'n binnenbeen en tempo beheersing. In het begin liep Dex erg door m'n binnenbeen heen, maar hij snapte het steeds beter en begon voorzichtig om m'n binnenbeen te buigen. Ondanks dat hij er soms echt nog wel doorheen viel, zaten er echt fijne momentjes tussen!

Maar het meest trots ben ik namelijk omdat we voor het eerst galop onder het zadel hebben gedaan! M'n instructrice had even een balkje in de bocht gelegd - precies zoals ik hem galop heb aangeleerd in de longeerbak - en hij sprong heel netjes aan op stemcommando! Ik kan nog niet zeggen dat het een rustige galop was, maar hij deed het maar wel. We hebben op beide kanten even gegaloppeerd en erna lekker rustig uitgedraafd.

Kortom: TROTS!

We gaan de komende dagen weer even wat rustig aan doen. Gisteren hebben we ook lekker wat grondwerk gedaan - hij deed weer zo'n z'n best!

Rooss26 schreef:
Wat een gave draver zeg! Ben helemaal geen draver fan, maar Dex is echt knap! veel geluk met hem :)


Ik zal het doorgeven aan Dex! En dankjewel :)

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:15

Jaaaa! Super goed!! *\%/*

Het kost veel tijd en geduld maar uiteindelijk komen ze er wel *D
2 jaar geleden, akkie kende de galop al wel maar. Bleef achter vaak in draf hangen, en verschil voelde je niet.. Lastig trainen :=
Met 2 maanden sprong hij achter ook aan, kneiter hard gingen we de bak door! Maar hij deed het dus was blij :)F

Nu 2 jaar later heeft hij de verzameling gevondennen sinds kort bied hij opgerichte galop aan *\o/*

Leuk om te zien dat ze er uiteinde best komen en er ook echt schik in hebben om nieuwe dingen te leren.

Het allerleukste vind ik nog als ik dan naar de veluwe ga en een lang zandpad heb (de paden hier zijn niet veilig genoeg ervoor helaas) en ik geef gas voor harde draf, dat dan die oortjes erop komen, ik zijn achterbenen "voel" uitzwaaien, en daaaaar gaaaaaan weeeeee! ~~}>
En een simpele ophouding en hij houdt weer in en pakt weer een net dressuur drafje, dat vind ik ECHT genieten! (en akkie duidelijk ook <3)

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:06

Wat doen jullie het samen goed! En wat een fijn paard is hij! Hij lijkt het leren leuk te vinden. Genieten dat het zo gaat!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 09:15

7 september | longeren

Gisteren Desperado gelongeerd met de pessoa. M'n osteopaat raadde aan hem hiermee regelmatig te trainen en dan vooral lang,laag en actief. Desperado is duidelijk nog aan het zoeken naar een goede houding en ik moet hem hierbij vooral ook op z'n tempo attenderen. Hij hoeft niet te racen, maar hij heeft de neiging te langzaam te gaan draven. Daar was ik gisteren eigenlijk best tevreden over en hij luisterde heel goed naar m'n stem hulpen. Ik kan hem zonder (longeer)zweep gemakkelijk longeren. Ook de galop gaat steeds makkelijker en beheerster.

Afbeelding

De pessoa hangt nog redelijk los en bovenstaande foto was nog in het begin. Uiteindelijk zocht Dex steeds meer ontspanning op en liep hij lager. Zouden jullie de pessoa strakker instellen? Want hij hoeft van mij ook niet helemaal opgekropt/vast te staan.

Ook heb ik even met m'n Micklem hoofdstel staan proberen. Ik ben eigenlijk heel erg fan van zo'n type hoofdstel, waarbij echt is gedacht vanuit de schedel v/e paard. En bitloos vind ik het hoofdstel niet verkeerd zitten, maar met bit lijkt het maar niet passend te komen voor Dex:

Afbeelding

Ik heb bovenstaande foto gisteren ook in het topic van de anatomische hoofdstellen gezet. En mede met mij waren er bokkers die inderdaad ook de pasvorm voor Dex niet ideaal vonden. Dat bevestigde wel waar ik al voor 'vreesde'. Daarom maar besloten een nieuw hoofdstel te kopen om hiermee met bit te kunnen rijden, en de micklem bewaren als kaptoom en bitloos hoofdstel. Nu begon oorspronkelijk mijn zoektocht naar een cognac hoofdstel weer. En er zijn zo bizar veel zwarte of donker bruine hoofdstellen..maar mooie/goede kwaliteit cognac hoofdstellen zijn wel een uitdaging. Ik heb nog even nagedacht over de premiera varianten, maar vind toch de neusriem (4.5cm) iets te dik.

En m'n leerverf moet toch maar weer uit de kast worden gehaald. Want ik heb onderstaand hoofdstel besteld. Eerst even passen en mee rijden, en als deze goed bevalt, dan maar verven:

Afbeelding


Svadilfari1 schreef:
Wat doen jullie het samen goed! En wat een fijn paard is hij! Hij lijkt het leren leuk te vinden. Genieten dat het zo gaat!


Dankjewel! Ontzettend leuk om te horen. En Desperado vind nieuwe dingen leren en werken inderdaad heel leuk. Hij zet zich zo fantastisch in. Het is echt genieten inderdaad :)

Nadiine__x schreef:
Jaaaa! Super goed!! *\%/*

Het kost veel tijd en geduld maar uiteindelijk komen ze er wel *D
2 jaar geleden, akkie kende de galop al wel maar. Bleef achter vaak in draf hangen, en verschil voelde je niet.. Lastig trainen :=
Met 2 maanden sprong hij achter ook aan, kneiter hard gingen we de bak door! Maar hij deed het dus was blij :)F

Nu 2 jaar later heeft hij de verzameling gevondennen sinds kort bied hij opgerichte galop aan *\o/*

Leuk om te zien dat ze er uiteinde best komen en er ook echt schik in hebben om nieuwe dingen te leren.

Het allerleukste vind ik nog als ik dan naar de veluwe ga en een lang zandpad heb (de paden hier zijn niet veilig genoeg ervoor helaas) en ik geef gas voor harde draf, dat dan die oortjes erop komen, ik zijn achterbenen "voel" uitzwaaien, en daaaaar gaaaaaan weeeeee! ~~}>
En een simpele ophouding en hij houdt weer in en pakt weer een net dressuur drafje, dat vind ik ECHT genieten! (en akkie duidelijk ook <3)

Ja de verzameling is bij ons duidelijk nog niet gevonden := hahaha. Maar wat leuk om jullie ervaring te horen! En daar gaan we gewoon rustig naar toe werken.

Het onderstaande herken ik zo erg! Ik kan hem hard laten draven (Oh zooooooo gaaf!) en dan even later weer gewoon ontspannen. Wat zijn het toch een top paarden he! *\o/*

Hoe gaat het met jullie? Ga jullie topic weer even bijlezen *D

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:50

Ik denk wel dat de pessoa wel strakker kan zodra hij het helemaal gewend is. Ik longeer er ook regelmatig mee maar ook nog vrij los, want er moet idd wel bewegingsruimte blijven. Toch zou het ietsjes strakker kunnen maar ik wil ook niet té strak want dat werkt alleen maar averechts. Ze duikt dan op de voorhand en gaat dan stijf worden. Maar het moet wel weer zodanig goed zitten dat de achterhand er lekker onder komt, als ie te los zit dan gebeurt dat niet haha.
Ben ook wel benieuwd wat ongeveer de ideale stand is voor zo'n pessoa.

Ook ben ik benieuwd wat voor hoofdstel dat is (merk). Ziet er mooi uit!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 11:12

Alpha89 schreef:
Ik denk wel dat de pessoa wel strakker kan zodra hij het helemaal gewend is. Ik longeer er ook regelmatig mee maar ook nog vrij los, want er moet idd wel bewegingsruimte blijven. Toch zou het ietsjes strakker kunnen maar ik wil ook niet té strak want dat werkt alleen maar averechts. Ze duikt dan op de voorhand en gaat dan stijf worden. Maar het moet wel weer zodanig goed zitten dat de achterhand er lekker onder komt, als ie te los zit dan gebeurt dat niet haha.
Ben ook wel benieuwd wat ongeveer de ideale stand is voor zo'n pessoa.

Ook ben ik benieuwd wat voor hoofdstel dat is (merk). Ziet er mooi uit!


Leuk weer wat van jullie te horen! Hoe gaat het? :)

Het is niet de eerste keer dat hij aan de pessoa liep, op de foto hieronder was de 2e of 3e keer dat hij ermee liep. Hier staat de pessoa net zo straks als de foto van gisteren, maar aangezien hij lager loopt heeft hij meer ruimte. Ook liep hij gisteren een stuk actiever en vind ik z'n achterhand er beter onder treden. Maar hij lijkt wel weer veel ruimte te hebben.. Ook ik ben heel benieuwd wat de ideale stand zou zijn! Misschien volgende keer ietsje strakker zetten en kijken hoe dat voor Dex is. Even blijven proberen :)

Afbeelding

Het is trouwens dit hoofdstel: https://www.kramer.nl/hoofdstel-Glitter.htm?websale8=kraemer-pferdesport.49-NL&pi=320541&ci=263093&depvar_index=%3C320541%3E%3C320541..F...BR%3E

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:29

Fijn dat hij zo goed gaat! Ik denk idd dat je Pessoa ietsje strakker mag, maar niet teveel. Altijd even zoeken naar juiste lengte.
Qua micklem denk ik dat als je de bakstukken iets korter doet dat ie al wel mooier valt. Hier ook een paard met micklem gereden en ook tijdje aan het puzzelen geweest voor hij fijn lag en goed gevormd was. Bij dat paard bleek dat de oplossing. Hij gaat dan net op t jukbeen al omhoog maar gaf hier geen problemen.
Hoewel Dex zo te zien ook een vrij korte mondspleet heeft wat het lastiger maakt.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 18:39

9 september | heerlijk gereden

Oh even een m'n enthousiastme delen. Ik heb vandaag heeeeeerlijk gereden! Dex begrijpt m'n binnenbeen steeds beter en zoekt steeds meer m'n hand op. Het tempo is nu al een stuk constanter.. ooh ik ben zo blij en het was zo fijn!

Lekker in de buitenbak, in het zonnetje. We begrijpen elkaar onder het zadel steeds iets beter. Ik ben zo trots op Dexxie. Hij doet zo hard z'n best. Gewoon zo trots!

We hebben ook weer een rondje galop gedaan. Hij sprong super aan (zonder balkje) aan allebei de kanten. Het ging al minder in race-stand als vorige keer.

Wat is het toch een heerlijk paard <3

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:54

Ik zie dit nu pas, en het topic viel me op omdat mijn paard Dexter noemt, bijnaam... jawel: Dex :+
Knap paard! Heb met mijn Dex ook moeite met het tempo te houden, maar dat is omdat hij gewoon enorm sloom is :P

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 20:15

Super!!

Svadilfari1

Berichten: 698
Geregistreerd: 28-07-17

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:55

Je mag trots op Dex zijn en jezelf! Wat moet dat een fijn gevoel zijn steeds meer als een team voelen. En echt goed mbt beheersing vd gangen wat jullie nu al bereikt hebben!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-17 19:42

10 september | Grondwerk

Ondanks dat veel van m'n updates gaan over trainingen, doe ik ook nog lekker veel grondwerk met Dex. Vandaag hem geprobeerd 'Turn' aan te leren :



<3

_LiliM_
Berichten: 275
Geregistreerd: 18-08-10

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 21:06

Wow super gaaf!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:18

Netjes! Zo heb ik het mijn Dex ook geleerd voor hij in de koets ging, met linksom en rechtsom. Jouw Dex leert ook echt snel hé!

vimer

Berichten: 148
Geregistreerd: 03-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 22:47

Wat een knap paard! Ik volg. Sta jij toevallig op Stal van Gils van Chantal en Bernard? :)

mememe
Berichten: 1766
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Ureterp

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 00:11

Leuk om zo nog wat van Desperado mee te krijgen, hij heeft bij ons op stal gestaan namelijk.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 08:20

Excuus late reactie, maar hier alles goed! Weer op wedstrijd geweest met goede resultaten. We gaan ons voorbereiden op de L2 nu! Ik ben trots! <3

Wat super gaaf hoe je hem laat keren! Je hebt echt een leuk paard, ik ben fan :o ga zo door!
dat met pessoa is idd even uitvogelen hoe ie het beste zit!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-17 10:42

Ik zal eens reageren op al jullie lieve reacties :D

Svadilfari1 schreef:
Je mag trots op Dex zijn en jezelf! Wat moet dat een fijn gevoel zijn steeds meer als een team voelen. En echt goed mbt beheersing vd gangen wat jullie nu al bereikt hebben!

Dankjewel, wat een ontzettend lieve reactie! Het is inderdaad een fantastisch gevoel en ik ben vooral zo trost op Dex!

Granoek schreef:
Netjes! Zo heb ik het mijn Dex ook geleerd voor hij in de koets ging, met linksom en rechtsom. Jouw Dex leert ook echt snel hé!

Leuk een paarden-naamgenoot! Ja Dex leert ontzettend snel en probeert direct mee te denken, wat heel lief is, maar niet altijd makkelijk haha :o

vimer schreef:
Wat een knap paard! Ik volg. Sta jij toevallig op Stal van Gils van Chantal en Bernard? :)

Dankjewel! En ja, we staan inderdaad op Stal van Gils? Jij ook? Of in de buurt? :)

mememe schreef:
Leuk om zo nog wat van Desperado mee te krijgen, hij heeft bij ons op stal gestaan namelijk.

Leuk! Heb je je bericht aangepast? Ik dacht vanochtend meer te lezen := . Maar leuk dat je Desperado kent. Heb je het over de stal van Frank? En het schuwe is er 100% vanaf, gelukkig. Was dat nog erger toen hij net bij Frank stond? Jeetje! Hij wordt nu echt bestempeld als super sociaal, en zelfs kleine kinderen 'lopen ermee weg'.

Alpha89 schreef:
Excuus late reactie, maar hier alles goed! Weer op wedstrijd geweest met goede resultaten. We gaan ons voorbereiden op de L2 nu! Ik ben trots! <3

Wat super gaaf hoe je hem laat keren! Je hebt echt een leuk paard, ik ben fan :o ga zo door!
dat met pessoa is idd even uitvogelen hoe ie het beste zit!

Oh wat doen jullie dat goed! Rijden jullie weleens wedstrijden in de buurt? Ik zou wel eens willen komen kijken, als je dat leuk vind :)

En Thanks!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 12:18

14 september | Rijles, longeren & knuffels
Longeren
Afgelopen maandag heb ik Dex weer gelongeerd met de pessoa. Hierbij heb ik veel afgewisseld in lengte en afstelling in hoogte. Het viel op dat wanneer ik hem iets korter zette, dat juist voor extra spanning zorgde. Daarnaast was het interessant te zien hoe hij reageerde op afstelling in hoogte (laag, midden, hoog). Als hij hoog afgesteld stond, liep hij een stuk actiever dan wanneer ik hem lager instelde. Ook blijft hij het moeilijk vinden om in draf lengte te nemen en met z’n hoofd lager te lopen.

Wel had hij veel moeite met galopperen deze keer. Hij leek niet te willen aanspringen en viel er na een paar passen weer uit (tijdens de galop is de pessoa los). Normaal springt hij aan op stemcommando + hand commando (hand omhoog), nu werkte dat totaal niet. Toen ik er een longeerzweepje bij pakte en deze ‘klapte’, schrok hij opeens zo dat hij zelfs stond te bibberen. Hem rustig bij me geroepen, hij stopte even z’n hoofd in m’n armen en erna was het weer goed. Toen kon ik ook weer met het zweepje over hem heen zwaaien terwijl hij (nog wat gespannen) bij me bleef staan. Erna ging de galop gespannen, maar hij deed het wel erg braaf.

Na de galop kwam de ontspanning in draf weer langzaam terug en hebben we het goed kunnen afronden. Erna ook nog heerlijk met hem een tut momentje gehad, het is zo’n knuffel!

Net na het los instappen:
Afbeelding

Drafje (hoog afgesteld met meer lengte)
Afbeelding

Dit is Dex zijn stiekeme blik naar mij, of hij al mag stoppen met uitstappen :))
Afbeelding

Rijles
Dinsdag hadden Dex en ik rijles. En ik keek er ontzettend naar uit, want ik had zaterdag zo heeeeerlijk gereden. Helaas krijg ik hem tijdens de les niet zo ontspannen en soepel als afgelopen zaterdag. Stelling op de linkerhand gaat steeds beter en tijdens de voltes en hoeken buigt hij netjes in. Stelling op de rechterhand is echt nog een uitdaging. Zo netjes als hij op m’n linkerhand m’n binnenbeen aanneemt en daarom heen buigt, zo moeilijk gaat dit op de rechterhand. Hij ‘valt’ er doorheen en ipv netjes de buiging naar binnen volgen, kijkt hij naar buiten. Dat was dus ook de focus van deze les.

Maar goed, er ging ook veel wel goed. Hij zoekt meer en meer m'n hand op, loopt ontspannen en in stap kunnen we voorzichtig wat pasjes wijken nu hij m'n binnenbeen zo goed snapt (links). Daarnaast is zijn tempo actief en constant. Dus voor de korte tijd dat we onder het zadel bezig zijn, kan ik echt niet klagen
We hebben ook de galop weer getraind. Hij sprong weer netjes aan zonder balkje in de hoek, dat alleen vind ik al ontzettend knap! Dex raakt ontzettend enthousiast v/d galop en wil dan eigenlijk niet meer stoppen. Zelfs op de rechterhand bleef hij in een kleine volte (dan lukt het wel :') ) enthousiast door galopperen haha. En als je hem dan terug krijgt naar draf, springt hij het liefste direct weer aan. Stiekem heel schattig.

Ik ga met longeren ons nu iets meer focussen op de rechterhand. We doen elke dag al buig oefeningen en, dan heeft hij geen probleem om netjes naar rechts te buigen. Dus ik zit er aan te denken binnenkort eens wat stellingsoefeningen te doen aan de hand. We weet valt voor die kant het kwartje dan ook, ondanks het ook gewoon moeilijk voor hem is. Ook ga ik hem weer wat vaker bitloos rijden, wie weet helpt hem dat ook. Oh, en als het goed is komt er a.s. weekend een vriendin mee naar Dex. Ik zal haar eens vragen wat rijfoto's te maken :) .

knuffels
Gisteren was een rustdag voor Desperado. Na m’n werk was ik even langs gegaan om hem z’n eten te geven. ’s Avonds ben ik met een vriendin nog even langs geweest om te knuffelen. Ondanks dat hij lekker hooi had om op te knabbelen, stond hij liever heel de tijd met z’n hoofd in m’n armen. Wat een schatje is het toch! Oh en het aller-aller-aller-allerliefst.. wil hij oor-kriebeltjes

Afbeelding

Is het geen knapperd? :o

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 17:32

Zeker een knapperd!

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:36

Leuke update! Knap koppie *D