[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:32

Yes de goeie stap!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:40

Jeetje Ts, ik zit hier bijna te janken... Wat een onmacht moet je gevoeld hebben. Wat een knauw in het vertrouwen (als dat er na dit überhaupt nog was). Maar lof voor jou vriend, dat Callas gewoon mocht blijven. Moest dit bij mij gebeuren, dan denk ik dat mijn vriend paard al heeft weg gedaan voor ik wakker was van de operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:40

Goed zeg, dat je er zo veel voor over had/hebt!

Mondy

Berichten: 11835
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:42

Wauw wat een ontzettend heftige ervaring is dat geweest :(:)
Kan mij alle emoties van toen nu heel goed voelen nu ik je verhaal zo lees..
Heb je ondertussen nog last van je enkel/voet ?
Wat moet dat hard gegaan zijn :(:)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:48

meid wat heftig! Dat je eerst de pijn niet voelde! Wrs door de adrenaline..

Ik heb mijn paard een keer de snelweg op zien schieten.. godzijdank stond er al file..
Toch hoorde ik piepende banden.. Ik was als de dood..

Hij ging steeds verder en verder.. tegen het verkeer in..
2 motorrijders wilde hem pakken. Ik zag hem steigeren. Hij keerde om.. rechtstreeks op mij af. Ik stond inmiddels middenop de snelweg..sliding voor mijn neus een stil stond hij.. pompend en zeiknat..Ik was erg verbaasd dat hij mij toch herkende in zijn blinde paniek.

Uiteindelijk is het goed afgelopen maar man wat een angst had ik!

Ik ben cool gebleven tot ik hem veilig op stal had.. Ik begin te trillen als een rietje en te vreselijk te huilen.

Astrid_Brann

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-03-10
Woonplaats: Wageningen

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:54

Woooooow ik heb na jouw ongeluk-update echt even mezelf weer moeten hervatten. JEMIG wat een enorme schrik en heftige ervaring moet dat geweest zijn...
Daarna "gelukkig" een wat positiever einde aan de laatste update, ik ben enorm benieuwd en leef helemaal mee!

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:01

Arme arme TS :(:) Het is natuurlijk al een hele tijd geleden maar wat een helse tijd heb jij beleefd.
Ik kan mij niet voorstellen hoe het is als je paard echt weg is en jij hulpeloos kapot van de pijn op het pad achterblijft.

Misschien komt het door het wassen maar ik vind haar benen lijken op CPL benen.
Laatst bijgewerkt door Selka op 31-08-17 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:01

Nu ben ik toch wel weer erg benieuwd welke weg dit keer ingeslagen werd... want ik heb geen idéé wie Bruno Marchal is (klinkt als Franse naam, een paarden"fluisteraar" wellicht?) of hoe die op het pad van Callas en TS is gekomen....

Nou met zo'n voet/enkel, wat was het, ben je wel even akelig zoet.... ik weet er alles van, meer dan 20 jaar geleden brak ik op drie plaatsen mijn enkel (had niets met paarden te maken overigens), nou, plaatwerk er in, schroeven, verschillende soorten gips, opengaande enkelwond die niet dicht wilde, een pijn, een ellende, krukken gingen niet, kreeg ik last van andere been, etc. etc.
Is nooit meer goed gekomen.
Ik loop nu nog mank als ik te veel op/met die voet doe, ik moet alles doseren. En pijn heb ik er bij het minste of geringst aan, maar goed, heb je pijnstillers voor...Het zou me dus ook niet verbazen dat dit ongeluk de reden is geweest dat TS nu nog niet ver kan lopen.

Zeker blijf ik volgen, zolang TS blijft schrijven, aangezien TS me geen opgever lijkt, ik heel benieuwd ben of er toch nog een andere aanpak/oplossing voor Callas is gekomen, ik toch wel veel blijf herkennen. Ik ben dat wat minder no-nonsense en wat minder roekeloos, maar ik begrijp best veel van de aanvankelijke redenatie(s) van TS.
Bovendien heet mijn Dobermann teef Calla, dat is een afgeleide van Maria Callas....heb een halve Tinker en ook de nodige zoektochten naar "de juiste aanpak" achter de rug, kortom: ik vind 't boeiend.

Monique1963

Berichten: 8648
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 15:35

Kaitlyn, Waratje, Astrid-Brann, welkom in mijn volgtopic

Iedereen dank voor jullie reacties.

Heftig IMJ! Hoe kwam je paard in godsnaam op de snelweg? Pb'jte?

Selka ik wist niet wat CPL was heb een yt filmpje bekeken. Ze heeft wel wat korstjes hoog op haar voor onderbeen, meer richting knieholte en toen ik daar bij de fokker wat over vroeg zei die dat tinkers een extra talgklier hebben dat dit veroorzaakt. Ik heb ook niet het gevoel dat haar benen dik zijn?

Mijn voet heeft lang rot gedaan, ook wond die is gaan ontsteken onder gips, erg lelijk litteken geworden, totdat in febr dit jaar het ijzerwerk eruit is gehaald. Toen was de diepere pijn weg en kon ik meteen lopen zonder mank te lopen.

De reden dat ik niet lang kan lopen is gewoon een halve hernia en een versleten linkerheup, maar ik ben voor de heup te jong met mijn 53 jaar. Het is nog niet erg genoeg vindt men. Dus nog even 20 jaar verder lijden tot het wel erg genoeg is en dan krijg ik een nieuwe heup. Van die dingen.

Bruno Marchal kwam in ons leven. Paardenfluisteraar nee, wat dat is onzin, het zijn gewoon NH-technieken, heeft weinig met fluisteren te maken, en zo heeft Bruno Marchal ook zijn eigen techniek. Er is in Frankrijk bij mij in de buurt niets verder en hij was positief en heeft dagelijks met me gemaild en gefilosofeerd.

Op zijn opmerking, je kunt in 2 minuten je paard zijn leider worden, heb ik hem uitgenodigd om hier met Callas te komen uitleggen wat hij bedoelde.

Mijn vriend heeft speciaal daarvoor snel een roundpen in elkaar getimmerd, op een helling, want op het platje kon het niet. En Bruno kwam een week later een hele middag om naar Callas te kijken, heeft ie vier uur voor in de auto gezeten.

Of er nog hoop was, want dát was mijn kernvraag. Als hij mij kon bevestigen dat het kón werken tussen haar en mij, ging ik door. Zo niet, ging ik er nooit meer op rijden en wat ik dan met haar ging doen, zou ik wel verder zien.

Het filmpje is in het Frans, maar de beelden zeggen genoeg denk ik.

https://www.youtube.com/watch?v=28ELp4mwv78

En weer was ik emo. Wat deed ze het goed! En wat vond ik haar knap! Waarom was dat ons samen nou niet gelukt. Alleen omdat ik haar niet leidde? Dit moest ik toch ook kunnen! Dit vertrouwen moest ik haar toch ook kunnen geven?

Nav deze ervaring hebben we besloten Callas een maand in training te geven bij Bruno. Alleen... ik wilde haar niet alleen bij hem achterlaten. Niet dat ik hem niet vertrouwde, maar ik wil wel gewoon weten wat hij doet met mijn paard. Ook uit belangstelling. En is het niet beter om samen deze heropvoeding aan te gaan? Ja, dat was zeker heel erg goed, maar er was verder helemaal niets op de pensionstal waar het zou gaan gebeuren, te beleven, het was in de middle of nowhere. Dan zou ik daar met een camper gaan staan en daar een maand gaan wonen. En zo geschiedde in de maand juli, toen ik net weer zonder krukken kon lopen.

Daarvan heb ik ook een logboek bijgehouden en daarin zal ik jullie de vorderingen die ik van dag tot dag heb bijgehouden, met filmpjes en foto's laten zien.

Monique1963

Berichten: 8648
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 15:53

Trouwens in mijn erge emo tijd heb ik nog een songtekst op mijn gitaar geschreven voor haar. Ik kan het lied helaas niet spelen op mijn gitaar. ja ik kan het wel, maar ik houd het nog steeds niet droog, hahaha, emoooooo-dooooooos

Autodestruct button
--------------
intro
-----------------
D A7
A raving beauty, swirling hair
E G
sparkling eyes, would i dare
D A7
I took you home, to make you mine
E G
For us the sun would always shine
------------------------------
G D D A7
But when did i hit your autodestruct button
A7 E G G
and when did you turn into that phyton
D A7
help me to trust you for ever again
E G D
I can wait, you just say when
------------------------------------------
should not have gone, for your looks
that's what they teach you in the books
with all the beauty that you had
Now our joy is forever sad
--------------------------------
When did i hit your autodestruct button
and when did you turn into that phyton
help me to trust you for ever again
I can wait, you just say when
--------------------------------
What happened to you that you're so afraid
Don't understand your fears for the shades
I thought it was love at first sight
but when did we then start our fight
-----------------------------
When did i hit your autodestruct button
and when did you turn into that phyton
help me to trust you for ever again
I can wait, you just say when
-----------------------------
bridge contrasterend
----------------------
But when did i hit your autodestruct button
and when did you turn into that phyton
how can i ever trust you again
love is to let go, but I don't know when
-------------------
outro
------------------------

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:55

Wauw _/-\o_ allereerst een compliment voor jouw vriend! Wat een kanjer dat hij voor jouw en Callas zo'n mooie roundpen heeft gebouwd!!
Filmpje is bijzonder en mooi om te zien dat Bruno zo snel contact met haar maakt. Toch stiekem proberen te eten tussendoor, nee Callas, dat hebben we niet afgesproken :')

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:00

Heerlijk filmpje ts!
Jullie komen er wel.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:04

Geweldig om te zien! Heerlijk zo iemand om jullie te begeleiden!

En jouw vriend! Die gewoon even een round penn voor je neerzet!

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:15

Super dat je Callas ondanks alles nog een kans gegeven hebt :-)

Mijn ervaring is dat de moeilijkste paarden uiteindelijk de allerbesten worden. Mijn moeilijkste paard, een Deense Fjorden importmerrie, gekocht toen ze 4 jr. was is m'n allergrootste uitdaging geweest.

Wat heb ik het vaak willen opgeven en toch heeft zo'n paardje dan iets wat telkens weer bij je een gevoelige snaar raakt waardoor je niet wilt opgeven. Ze zal ongeveer 10 jr. geweest zijn toen er eindelijk een omslag kwam en wat voor één. Een fantastisch paardje, zo veelzijdig, zo'n werklust. We kregen een hele intense band.

Ze is zo'n geweldige leermeester geweest, achteraf gezien had ik dat voor geen goud willen missen :)
Ik hoop van harte dat jou dat ook overkomt met Callas.

Heel verstandig van je dat je hulp gezocht hebt en zo'n doorzettingsvermogen hebt kunnen opbrengen.
Jouw vriend is trouwens ook een kanjer ;)
Mooi filmpje om te zien hoe Bruno met Callas omgaat :-)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:39

YESSS! Terug naar de no nonsense basis met Bruno! Dat bedoelde ik nou net, beginnen bij het allereerste begin, zodat Callas uiteindelijk vertrouwen IN ZICHZELF begint te krijgen.

Wat Bruno doet is niet heel veel anders dan een Clinton Anderson, een Warwick Schiller en vele anderen: de basis bijbrengen.

Ik heb daar uiteindelijk ook naar teruggegrepen, filmpjes bestudeerd op YT enz. Maar ik begrijp heel goed, dat als je geen idee hebt wáár of hoe je hiermee moet beginnen en hoe het werkt qua uitstraling/lichaamstaal en hoe het páárd eigenlijk denkt en beleeft, dat je compleet overspoeld wordt door alle informatie filmpjes die over dit soort basis-grondwerk op YT staan.

Het wordt nu steeds interessanter, nóg interessanter, want nu ben je in het verhaal op een traject aangeland waar je meer van wil weten en leren, ik ben dus benieuwd of je idd. een tijdje in of meer BIJ en SAMEN MET Callas bij Monsieur Bruno in de leer bent gegaan.

Die vriend van je is natuurlijk een goudvent, eerst Callas niet meteen wegdoen, en daarna nog eens een roundpen in elkaar timmeren. Allemaal om én jou én het paard te willen helpen. Waar vind je dat soort nog?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 31-08-17 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:45

Wow wat is er toch weer allemaal gebeurd :oo
Ik hoop maar dat jij jouw vriend honderduizend keer hebt bedankt :wow: _/-\o_

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:00

Lieve Monique,

In het begin schreef ik al eens en ben vanaf toen altijd blijven meelezen. Ik was toen voor team Callas en dat ben ik nu nog steeds. Ik geloof nog steeds dat zij een heel leuk en braaf paard kan worden. Maar dit traject gun ik niemand..

Het lastigste en mooiste tegelijk is dat je heel veel dingen zo goed hebt gedaan het eerste halfjaar. Oefenen met geluiden, met zeilen, met meefietsen met je vriend. En altijd vol liefde voor Callas. Daarom vind ik je ongeluk nog erger. Je miste de connectie tot leider, ja dat klopt wel. Maar heel veel mensen hebben dit niet (altijd) met hun paard en kunnen wel buitenritjes maken. Callas is naast jong, ook behoorlijk dominant. Je hebt het niet getroffen..

Dat je hulp hebt gezocht vind ik dan ook te gek. Je moest ook echt iets. Maar weet voor de toekomst dat Callas verkopen nooit een slechte stap is... ik ben voor team Callas maar nog veel meer voor team Monique.

Mara2000
Berichten: 987
Geregistreerd: 08-01-13
Woonplaats: Ergens in Nederland

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:36

Ik meld me toch ook maar even, net met een dikke brok in mijn keel je laatste updates gelezen.
Ik herken het Tinker gedrag helemaal, alleen mijn ruin is gelukkig meer van het 'freeze' dan het 'flight'.
Goed dat je volhoudt!

Monique1963

Berichten: 8648
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 17:39

En ook welkom Mara2000

Voor jullie statistieken even een foto van het poot toen het uit het verband kwam op tien dagen

Spoiler:
Afbeelding



en de röntgen van de breuk, heb lijntjes om de breuken gezet.

Spoiler:
Afbeelding

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:44

Sodeju Monique, dat zijn meer nietjes dan ik ooit in mijn leven gebruikt heb :oo

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:46

holy oliebol hee :wow: :wow: :wow: %) %) %) :(:) :(:) :(:)

Anoniem

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:47

Holy mozes :oo

basic_21
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:18

Eigenlijk lijk je best op Callas,doorzetters,en een enorm moedig!Vreselijk dat het zo moest eindigen ,alhoewel eindigen?ik denk dat het een nieuw begin is.Als het net zo goed is zoals je schrijft kan het niet missen dat er een happy end komt.Dankjewel dat je dit wilde delen.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5016
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:49

Jeetje wat een verhaal! Je beschrijft het zo boeiend, ik zat ook even met een brok in mijn keel na de post van je ongeluk. Wat een pech heb je gehad zeg!
Ben heel benieuwd hoe je verhaal zich verder gaat ontwikkelen!

Utixo

Berichten: 6590
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:56

Het enige wat ik nu denk is "teeeeeeeerrrriiiinnngggg". Auw. En jij had nog het besef je druk te maken om je paard? Respect!