Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 12:53

Nou als er een doneeractie komt ga ik doneren. Ik ben daar niet zo van maar voor jou en lotje <3

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:28

een paard met atrose is niet meteen afgeschreven hoor, die van mij had het ook, en is er 30 mee geworden. tot de laatste dag "gereden' . Natuurlijk is dat rijden aangepast. en wordt het een rondje stappen, maar hij deed dat met zo veel plezier!! En hoe meer het paard beweegt hoe beter het is. Oma met reuma wordt toch ook niet meteen ingeslapen. En tuulijk hangt het af van de mate van artrose. Gaan ze kreupel lopen dan hebben ze pijn, niet meer op rijden...Gaan ze in de wei ook slecht worden, dan moet je een beslissing nemen...

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:48

Stille meelezer... wat fijn dat je haar gevonden hebt.
Ik ben de eerste die donatie doet mocht het tot een inzameling komen om lotje terug te kopen.

Hoewel het beetje vreemd is dat je haar wegGEEFT en terug moet KOPEN.
Maar het is niet anders.

Pony van ons zou uitermate geschikt zijn als vervanging voor Lotje.
Ware het niet dat ik haar nooit van mijn leven aan een manege zou verkopen, hoe fijn het ook allemaal klinkt.
Ze moeten wel geld verdienen anders houd het op.

Maar ik gun je Lotje en ik gun Lotje jou!!!!

Als inzamelactie komt doe ik daar graag aan mee.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 13:58

Wat een fijne wending! Dat ze nog leeft. Wel erg jammer van de manege. Fijn dat ze goed verzorgd word daar, maar heel nalatig dat ze gewoon onregelmatig in de lessen loopt. Zou daar geen kinderpony aan willen verkopen. Hoop dat je haar snel terug krijgt, maar ben bang dat ze een lekkere hoge prijs gaan vragen, zoals maneges wel vaker doen, en dat ze haar voor de drukke zomer vast nog wel willen houden. Hoe dan ook, heel veel succes en hopelijk staat ze snel weer bij jouw

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:05

Stripe000 schreef:
Stille meelezer... wat fijn dat je haar gevonden hebt.
Ik ben de eerste die donatie doet mocht het tot een inzameling komen om lotje terug te kopen.

Hoewel het beetje vreemd is dat je haar wegGEEFT en terug moet KOPEN.
Maar het is niet anders.

Pony van ons zou uitermate geschikt zijn als vervanging voor Lotje.
Ware het niet dat ik haar nooit van mijn leven aan een manege zou verkopen, hoe fijn het ook allemaal klinkt.
Ze moeten wel geld verdienen anders houd het op.

Maar ik gun je Lotje en ik gun Lotje jou!!!!

Als inzamelactie komt doe ik daar graag aan mee.


Ik vind het zo ontzettend aardig van je! Van jullie allemaal! Misschien dat ik deze lieve hulp moet aannemen. Dan is er een groter kans dat Lotje sneller terug kan komen. <3

Ik vind het allemaal zo lastig!

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:34

Tja, waarom niet TS? Nee heb je en ja kan je krijgen :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 14:37

eclair98 schreef:
Tja, waarom niet TS? Nee heb je en ja kan je krijgen :D


Ja dat is waar! En niemand is verplicht natuurlijk! Hoe zou ik het eventueel moeten aanpakken?

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:38

Ik pb je wel even :D

kitsunemimi
Berichten: 78
Geregistreerd: 21-08-15

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 14:59

Een gofundme opzetten dan maar? :D

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:00

Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.


Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 16:03

Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.


Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.


Lotje is inmiddels 26 geworden. Ze is eigenlijk ook niet echt geld waard. Maar vanwege dat ze zo braaf is, is ze voor hen wel veel geld waard natuurlijk. Vandaar dat ze er best veel voor zouden kunnen vragen. Het hangt namelijk ook af hoeveel de nieuwe pony gaat kosten.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:04

Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.


Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.


Eens maar die manege zal er een andere goede pony voor terug willen kunnen kopen en die kosten toch meer dan 500 euro. Dus ergens snap ik het wel.

Overigens vind ik doneren voor zoiets echt een raar iets (ondanks dat ik ts enorm hun dat de pony bij haar terugkomt!!). Ik zou graag mijn vorige auto weer terug willen kopen, ben er emotioneel aan gehecht; willen jullie doneren? Is maar 6000 euro.
Maar goed, het os een ieder vrij om te doen wat hij of zij wil met zijn of haar geld uiteraard ;)

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 16:12

Goof schreef:
Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.


Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.


Eens maar die manege zal er een andere goede pony voor terug willen kunnen kopen en die kosten toch meer dan 500 euro. Dus ergens snap ik het wel.

Overigens vind ik doneren voor zoiets echt een raar iets (ondanks dat ik ts enorm hun dat de pony bij haar terugkomt!!). Ik zou graag mijn vorige auto weer terug willen kopen, ben er emotioneel aan gehecht; willen jullie doneren? Is maar 6000 euro.
Maar goed, het os een ieder vrij om te doen wat hij of zij wil met zijn of haar geld uiteraard ;)


Ik snap wat je bedoelt. Ik heb ook meerder malen genoemd dat ik het eigenlijk niet van mensen wil vragen en het eerst zelf wil proberen. Ik ben niet iemand die om geld vraagt. Ik ben wel heel dankbaar voor deze lieve bokkers. Ik ben er ook zelf niet uit wat ik ga doen... het is zo hectisch geweest deze week...

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:20

Neem vooral eerst maar eens lekker rust!
Ik heb via Bokt een jaar na het overlijden van mijn pony opeens dingen uitgevonden van zijn verleden, toen hij bij ons kwam wist niemand wat over hem, geen paspoort, niks. En door bokt kreeg ik opeens fotos en informatie over hem en zijn leven, en dat was puur toeval doordat het meisje mijn afscheidstopic las.
Daar ben ik ook een hele tijd door van slag geweest, neem lekker de tijd en lees dit topic niet teveel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 16:36

Hoeveel vragen ze voor Lotje? Ik zou dat eerst willen weten. Ze kunnen zelf ook wel bedenken dat jullie geen duurdere pony voor hun gaan kopen om daarna te gaan ruilen. Misschien zijn ze wel heel meedenkend en gunnen ze jou Lotje weer terug voor niet al te veel geld?

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:05

Als mensen iets hebben, waarvan ze weten dat jij het graag wil hebben dan vragen ze de hoofdprijs. En brave kinderpony's zijn goud waard. Het is te hopen dat ze meewerken, maar verwacht het niet.
Als ze niet meewerken zou je altijd nog 144 kunnen bellen en laten weten dat het dier lijdt en niet meer mag worden bereden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:07

emilyslaluna schreef:
Deijs schreef:
Klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik dit ga zeggen maar ik kijk er even heel objectief naar.


Ze kunnen voor haar toch nooit meer dan €500 vragen? Als je logisch na gaat is ze dat toch niet meer 'waard'

Edit: besef me net dat we haar leeftijd niet weten geloof ik, had in m'n hoofd dat ze al aardig oud is.


Lotje is inmiddels 26 geworden. Ze is eigenlijk ook niet echt geld waard. Maar vanwege dat ze zo braaf is, is ze voor hen wel veel geld waard natuurlijk. Vandaar dat ze er best veel voor zouden kunnen vragen. Het hangt namelijk ook af hoeveel de nieuwe pony gaat kosten.

Of ze het voor hen waard is kun je ook in twijfel trekken.
Ze weten dat er iemand is die veel van haar houd en proberen daar een slaatje uit te slaan.
Dat is ook een optie.

Een paard wat ik ooit heb gehad wil ik ook terug, maar de prijs is verre verre van realistisch, gewoon omdat ze hoopte dat ik hem dan toch wel kocht.

Babootje

Berichten: 26270
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:09

Goof schreef:
[
Eens maar die manege zal er een andere goede pony voor terug willen kunnen kopen en die kosten toch meer dan 500 euro. Dus ergens snap ik het wel.


Het was natuurlijk ook geen goede pony. Het was een kreupele pony. Door eerdere medicatie is het dier ook niet geschikt voor consumptie. Kortom, je krijgt er niets voor bij de slacht. Je moet eerder betalen voor de 'dienst' die is geleverd. Zo'n handelaar koopt zo'n beestje echt voor honderd. Legt er nog paar honderd op en dan heeft ie weer driehonderd op een dag verdiend. Lekker zwart, want niks gaat met een factuur.
Dus nee, veel zal hij niet gekost hebben. Manege eigenaren weten heel goed wat ze kopen.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:15

Babootje, ik ben het met jou eens. Dier is kreupel en zou gratis mee gegeven moeten worden want ze is niets waard.
Echter, de manege ziet er kennelijk een goede, betrouwbare en fijne pony in en wil dat terug kunnen kopen. Dus ja natuurlijk vragen zij er meer voor dan die 500 euro.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:25

euhm de pony is regelmatig kreupel en wellicht binnekort niet meer bruikbaar.

laat hoe moeilijk het ook is nu je emotie thuis en geef aan dat er vreemd gehandelt is, hun de pony hebben kunnen gebruiken maar ze nu aan pensioen toe is..

Doe gewoon een reeel bod en dat zou echt niet meer dan 500/750 euro mogen zijn..

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 18:35

Eigenlijk is de manege waar de pony nu staat niet zo netjes, die koopt een dier weg van de handelaar die het naar de slacht zou brengen en die zou juist beter moeten weten, zeker als die in de paardenwereld zit.

Maar aan de andere kant.........dier wordt goed verzorgd toch die moet dan wel ervoor werken.......en het heeft de pony een lijdensweg bespaart, want die ging mogelijk via die handelaar op transport naar het buitenland voor de slacht.

Ik vind wel dat de manege er echt niet zoveel mag vragen voor deze pony, het is 26 en kreupel.
Het zou wel netjes zijn wanneer er een pony is gevonden die het kan gaan vervangen dat ie dan naar TS mag gaan voor een zacht prijsje.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-07-17 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:03

@ Radolcatt: Wie zegt dat die pony als hij niet meer kan alsnog niet wordt geslacht als ze niet meer kan? Zolang het dier daar is heeft ze het inderdaad goed. Als ze niet meer kan denk ik niet dat ze haar langer willen hebben. Wat ze daarna doen hangt van de stal af. Wie weet zorgt de stal heel goed voor haar pensioenpaardjes en is er opvang voor hen, wie weet ook niet. Nu tijdens de drukke zomermaanden gaan ze haar inderdaad niet verkopen. Tenzij tegen een hoge prijs. Jammer voor Lotje, een pony van 26 gun je een pensioentje en niet dat ze nog kinderpony moet spelen en met pijn haar rondjes moet lopen (en zelfs galopjes presteren (aan een te korte longe want er zit een beginner op)). Wacht tot de zomer en de drukke periode gedaan is en neem haar dan over. Ik denk dat je haar dan voor een "menselijke" prijs kunt kopen. Voor Lotje hoop ik dat dit niet haar laatste zomer is. Maar dit hoeft ook niet :-).

Dit is een goede les voor iedereen die denkt om een paard wegschenken en/of goedkoop te verkopen aan een zogenaamd "top" adresje voor haar pensioen. Als je een band voelt en het dier na het weggeven niet kunt loslaten dan mag je het gewoon niet doen.
Laatst bijgewerkt door Riel op 14-07-17 19:25, in het totaal 2 keer bewerkt

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: Onzekerheid of mijn pony werkelijk is ingeslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:14

Wat een onverwachte wending aan je verhaal. Je gaat uit dat mensen te vertrouwen zijn en dan wordt je zo beduveld. Ik heb er zelf helaas ook ervaring mee. Paard is nu spoorloos en weet niet hoe het met hem gaat. Ik vindt het heel goed van je dat je nu niet gaat opdringen bij de manege want dat kan juist averechts werken. Zorg dat je goed contact met ze blijft houden des te meer kans je hebt dat ze lotje aan jouw zullen verkopen. Ik zou paar keer langs gaan en zo je interesse laten zien. Ene paard met atrose is juist beter af door nog regelmatig licht werk te doen. stilstaan is vaak nog slechter. En dat er in drie jaar tijd geen verslechtering is dat is juist een goed teken. Ik hoop dat je over een tijdje een bericht kunt posten dat ze weer van jouw is.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:20

Zeker, als het nog steeds zelfde is als 3 jaar geleden, dan is ie niet achteruitgegaan en wat licht beweging doet goed, in weiland gaat ie ook uitzichzelf wat draven en galopssprongen maken.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:23

Zeker niet tot kopen overgaan tijdens de drukke zomer en een goed contact houden met de stal. Af en toe eens helpen als vrijwilliger in de beginnersles kan ook leuk zijn en zo hou je op een positieve manier contact :-)