mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-17 21:14

ben ik de enige die me mateloos kan ergeren aan mensen die een oproep plaatsen dat ze een gratis of zo goed als gratig paard zoeken,met dan een 5* huisje ervoor in ruil natuurlijk,maar wel een heel resum aan eisen....
ik snap zo'n dingen heel erg moeilijk. een paard die in het rijtje past,wordt nl makkelijk verkocht aan een goeie 5* thuis voor 2000 euro,waarom zou iemand hem dan voor een prikje hun richting uitsturen?

geloven mensen die zo'n advertenties plaatsen nu echt dat men zo'n perfect paard,die de halve wereld zoekt,hun voor bv 200 euro zal aangeboden worden?

en zo kom je ze vaker tegen.
mensen die een gratis paard zoeken,maar het moet perfect bereden kunnen worden en niets mankeren en niet te oud zijn.

wat drijft iemand om zoiets te plaatsen?ik kan me moeilijk voorstellen dat je echt gelooft dat je een perfect paard zo goed als gratis aangeboden zal krijgen toch?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:24

Ach.. brutaal mens heeft de halve wereld, en vragen staat iedereen vrij.

assie

Berichten: 9487
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:30

Wat Ladygiroc zegt: brutalen hebben de halve wereld.
En wie weet... misschien is er iemand die om diverse redenen van zijn paard af moet, maar er geen geld voor wil en het plekje belangrijker vindt. Die ziet dan zo'n advertentie en voila.

Zo heb ik ooit mijn ezel praktisch weggegeven. Hij stond stilletjes te koop, maar ik twijfelde nog. Toen ik zo'n zoekertje tegenkwam heb ik gereageerd en hij staat nu op een gouden plekje.

Niet geschoten, altijd mis toch?

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:54

Ach. Het 'perfecte' paard is een relatief begrip. Iedereen heeft andere eisen. De een zoekt een groot chique paard uit bekende bloedlijnen met een goede opleiding waar (in mij ogen belachelijk) veel geld voor wordt gevraagd en betaald en de ander (ik bijvoorbeeld) zoekt een braaf, gezond recreatiepaard met een fijn karakter ongeacht ras.
Ik heb er zo een toevallig wel eens gratis gekregen. En in andere gevallen is voor zo'n paard 2000 de max. Voor anderen een schijntje of een prikkie. Voor mij genoeg om mijn perfecte paard te vinden.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:55

Dan snap je die advertentie niet. Mij lijkt het heel logisch: de mensen zoeken een leuk paardje om mee buiten te rijden en willen daar geen duizenden euros aan besteden. Dus is de ideale oplossing om iemand anders te zoeken en diegene uit de nood te helpen door hun (ouder) paardje dat eigenlijk nog prima functioneert maar niet kan blijven vanwege financiële of praktische redenen een goeie thuis te geven. Dan is die goeie thuis al heel veel waard en maakt het geld ook niet zo veel uit omdat het vaak dringend is. Dus het is meer het zoeken naar een win-win situatie dan bedelen om een gratis paard. Het is maar hoe je het wil zien.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 21:59

Nee heb je, ja kun je krijgen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:00

Ach tja ik denk regelmatig " droom heel fijn verder" en volgende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:02

Tja wat is gratis of goedkoop.

Ik ben ook opzoek en heb ook wel wat eisen, mijn budget is 3000. Dat is krap maar ik hoef ook niet vandaag een paard, morgen ook niet en volgende week ook niet. Als ik er eentje tegen kom die in het plaatje past voor mijn budget (wat lage prijsklasse is terwijl dat voor mij een hele smak geld is, maar goed) dan is dat mooi meegenomen.

Wat anderen daar van vinden moeten ze zelf weten, ik hoop wat geluk te hebben en tegen een passend paardje aan te lopen, ik heb (volgens mij) niet eens hele gekke eisen...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:13

Bij opvangcentra kun je paarden adopteren voor minder dan 500€ (bij mij in de buurt een berijdbaar paard adoptieprijs 350€)
Deze zijn inbeslag genomen paarden en na vrijgeven van politie mogen adoptanten zich aanbieden.
Maar deze medaille heeft een keerzijde. Het paard mag nóóit doorverkocht worden. Mag wel terug naar opvangcentra als je het niet meer aan kan ervoor te zorgen.

Heb laatst een foto zien passeren op de pagina van het opvangcentra in mijn buurt. Was een.pony bij hen geadopteerd die succesvol is bij wedstrijden tussen ponies.

Edit:
Deze paarden zijn uiteraard volledig onderzocht door een.dierenarts die beslist of het bereden mag worden of niet. Ook worden ze ingeënt, ontwormd en.bekapt indien nodig.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 30-06-17 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Japeloup

Berichten: 1717
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Nieuw Balinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:13

Ik heb in mijn zoektocht ook een advertentie geplaatst van een dergelijke strekking. Zocht een gezelschaps paardje die zo nu en dan met een minder tot onervaren ruiter mee naar buiten kan. Zelf hadden we rekening gehouden met max 1500,- weinig voorkeur voor ras, type of leeftijd, maar liefst niet ouder dan 17.
Er is me veel aangeboden voor soms echt weggeef prijzen. Tot ik een reactie kreeg die me erg aan sprak, niet vanwege de prijs, maar vooral het verhaal waarom ze haar paard aan ons wilde verkopen voor een symbolisch bedrag. We zijn nu iets meer dan een jaar in het bezit van een geweldige 22 jarige merrie met meer dan voldoende pit, maar zo braaf en cool in de kop.
Dus ja je kan geluk hebben, maar wees er bewust van dat het lang niet altijd lukt. Je zult ergens consessies moeten maken.

Stomme vind ik altijd dat mensen zeggen een 5* huisje te bieden hebben. Zou behoorlijk stom zijn als je zelf niet 100% tevreden bent over je plek.
Ik heb heel duidelijk omschreven wat ik te bieden had, met daarbij mijn visie van voer, huisvesting, toezicht, training, etc.. Dan kan een verkoper zelf bepalen of hij dat een passend huis vind voor het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:15

Wij hebben momenteel een soortgelijke advertentie staan, maar zonder prijs. :)
Het perfecte paard is echt wel wat geld waard, maar ik vind het van meerdere factoren afhangen. :j

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:20

Ik zou het wel overwegen eigenlijk. Als het nu echt een 5* thuis is (weidegang zomer er winter!), dan wil ik wel 2000 euro mislopen zodat mijn paard een mooie laatste thuis krijgt.

Bamii

Berichten: 1372
Geregistreerd: 20-10-13

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:52

Ik denk meer dat het om de vele eisen gaat en dan voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik zie ze wel vaker, dat mensen een complete eisenlijst geven oa. zeer braaf op buitenrit, moet een bepaald ras zijn, niet ouder dan 10 jaar, moet 100% gezond zijn en dan absoluut niet duurder dan 800 euro. Een goed paard (voor welk doel dan ook) kost gewoon geld. Natuurlijk kan je een meevaller hebben, maar je kan geen perfect paard voor een dubbeltje verwachten.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 22:57

Ik erger me meer aan berichten zonder hoofdletters. ;) Zoals gezegd...brutalen hebben de halve wereld.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:09

Wat is mis met zo'n advertentie plaatsen? Wie niet waagt die niet wint.. Helemaal als je niet al te kieskeurig bent. Paar wensen mag prima (sociaal kan ik begrijpen als je je groep kent), zolang ze geen M dressuur/spring niveau topsport topfok eisen.
Vind het veel irritanter wanneer mensen een paard zien die in hun ogen perfect is en vervolgens een bieding doen die de helft van de vraagprijs is, omdat mensen boven hun budget aan het kijken zijn.

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:13

Hier zijn zelfs wat mensen op Bokt die ook dergelijke advertenties plaatsen en daarna het paard na een poosje verkopen met winst en een ander mooi verhaal. Tuin er niet in. Ik zeg niet dat het allemaal zo is maar ze zitten er wel tussen. Inderdaad in de vraagadvertentie een uitgebreid verhaal over wat het paard dan moet kunnen en vooral niet moet doen en dat de plek voor het paard helemaal te gek zal zijn maar dat er eigenlijk geen budget is maar wel veel liefde voor het paard en het geld dat wordt dan straks wel aan de verzorging uit gegeven.En het paard zal overladen worden met liefde. Na een paar weken van deze mensen een adv. dat ze door omstandigheden bla bla bla. Paard wordt verkocht voor een hele normale prijs. Op facebook herken ik ook wat handelaren die zich op hun ene pagina op deze manier van paarden voorzien en ze via de andere pagina weer verkopen. Vaak ook erg snel weer verkopen.Zeg echt niet dat ze allemaal dergelijke advertenties plaatsen maar wees wel op je hoede.

liedje89
Berichten: 7157
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:22

FatCat schreef:
Ik zou het wel overwegen eigenlijk. Als het nu echt een 5* thuis is (weidegang zomer er winter!), dan wil ik wel 2000 euro mislopen zodat mijn paard een mooie laatste thuis krijgt.


Ik zou dat toch nooit doen. 1 keer is het wellicht waar, maar 9 van de 10 keer zijn dat gewoon goede leugenaars die vervolgens die 2000,- wel opstrijken door je paard tegen een redelijke prijs te verkopen. Of er iets heel anders mee gaan doen dan beloofd ed. Manege eigenaren en handelaren liegen zelfs vaak tegen verkopers die er helemaal niet pricipeel op tegen zijn om hun paard aan een manege eigenaar of handelaar te verkopen. De reflex is voor zoveel mensen gewoon om oneerlijk te zijn.

Imo begint wat over hebben voor een paard met geduld hebben om te sparen voor een budget waarmee je een geschikt paard kan kopen.

Ik ga me trouwens niet druk maken om dergelijke advertenties. Mensen moeten maar schooien waar ze willen.

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:37

Ik vraag me altijd af hoe de mensen met een budget van 500 euro voor een paard de onderhoud willen gaan betalen. :+

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:43

Change3x schreef:
Ik vraag me altijd af hoe de mensen met een budget van 500 euro voor een paard de onderhoud willen gaan betalen. :+

Het is niet omdat je weinig geld wil uitgeven aan het paard dat je te arm bent om het onderhoud te betalen. Wij hebben vorig jaar ook een oudere tinker gekocht voor een prikkie omdat we gewoon een leuk wandelpaard zochten. Het is niet omdat het paard ons 'maar' 1500 gekost heeft dat we ze geen luizenleventje kunnen geven. Ze kost ons ook gewoon 400 per maand net zoals de andere paarden en dat maakt gelukkig niets uit. Maar het ene heeft dus niet perse iets met het andere te maken :)

Libera

Berichten: 3975
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:56

Ik heb hier 3 gratis paarden staan... Waarvan ik er eentje momenteel aan het opleiden ben voor het Z :)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:06

Ik heb ook een perfect paard staan, wat vrijwel gratis zou zijn als ik haar te koop zou zetten.
Wat niet zo is trouwens, want ik hou haar zelf. :)
Maar ze is 'al' 15, heeft alleen ooit wat winstpunten in de B gehaald maar verder nooit uitgebracht.
Ze heeft een paar keer verwondingen gehad op de achterbenen, wat je blijvend kan zien. Wel zijn er bij de kliniek foto's gemaakt van haar benen waarbij getoond is dat er inwendig geen schade is en alles goed is.
Maar aan de buitenkant zul je het altijd zien.

Verder is ze een ideaal recreatiepaard, ik ga er altijd alleen mee naar het bos en niks is te gek.
Ik heb altijd met haar gelest, ze is los in het lijf en zou nog makkelijk meekunnen in een dressuurwedstrijdje.
Ze kan ook nog best goed springen, en vindt ze ook ontzettend leuk, hoewel ze wel wat heet wordt. :)


Het is een merrie waar je nog jaren plezier aan hebt, nooit kreupel geweest en ze kan en wil alles.
Ze heeft nog nooit gebokt of gesteigerd in de 8 jaar dat ik haar heb, nog nooit er vandoor gegaan in het bos.
Ze is koel in het hoofd, ze laat zich goed rijden in de bak of in het bos.
Ze is ontzettend lief in de hand, en met poetsen etc,
Ze heeft een ideale stokmaat van 1.68, mooi bruin met een kolletje en 4 zwarte benen.
Maar als ik haar te koop zou zetten, zou ze toch niet veel waard zijn. :+

Terwijl zij toch een paard is met eigenschappen wat veel mensen zoeken. :)
Dus zou ik haar om wat voor reden toch niet meer kunnen aanhouden, zou zij het soort paard zijn wat in aanmerking komt voor mensen die voor weinig geld een fijn paard zoeken waar ze toch veel mee kunnen doen.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:22

Als iemand een ouder paard zoekt wat nog een ritje moet kunnen zo af en toe heb ik geen moeite met zulke advertenties.
Advertenties waar ik wel moeite mee heb zijn mensen die een top sportpaard zoeken het liefst op Z niveau, niet ouder dan 12 jaar, helemaal vrij van gebreken en volledig gekeurd voor nog geen 1000 euro. 8)7

En iedereen biedt volgens mij een 5** huis, alleen wat voor de een een 5** huis is is dat voor de ander niet.
Als ik mijn paard te koop zet, en ik krijg een bericht over het hele jaar door 24/7 in de wei in een kudde hoef je niet eens langs komen om te kijken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 00:57

Ik snap de advertenties voor een gratis paard wel als iemand een grasmaaier zoekt of inderdaad een pensioenplekje aanbiedt voor een oud paard dat nog af en toe een leuk buitenritje kan maken.
Maar van advertenties van mensen die allemaal eisen stellen en een paard zoeken dat én jong (onder de 15) is, en goed gereden moet zijn, en sociaal naar andere paarden en 100% gezond - én gratis gaan mijn nekharen wel overeind staan.
Ik zie dan automatisch voor me dat zo iemand een gratis paard zoekt dat alles kan omdat dat gewoon een flink bedrag waard is zodat hij dat paard ook tegen dat bedrag weer door kan verkopen.

Aan de andere kant, als er een zielig verhaal bij staat waar de conclusie uit is dat mensen nu een gratis paard zoeken omdat het na ziekte/overlijden van een vorig paard niet mogelijk is om weer geld uit te geven, dan plaats ik persoonlijk ernstige vraagtekens bij de financiele situatie waar dat paard in terecht gaat komen. Als er zelfs geen € 1000 is om een paard te kopen, is die € 1000 er dan wel als het paard een dierenarts nodig heeft, foto's nodig heeft of op een andere manier in problemen komt?
Nu ik erover nadenk kan daar natuurlijk tegenin gebracht worden dat doordat het paard gratis is, er € 1000 in zijn calamiteitenpotje terecht komt. Maar als je zo gaat rekenen, dan geldt datzelfde voor mij; als ik geen € 2500 hoef te betalen voor een leuke KWPNer, dan betekent dat dat ik € 2500 in zijn spaarpotje kan doen, dus eigenlijk is dat alleen maar goed nieuws voor de verkoper als ik niet voor zijn paard wil betalen. ;)

Nu heb ik zelf een waardeloos paard dus die zou (als hij ooit wegging) inderdaad naar een gratis-huis-constructie moeten, maar hij vergt dan ook een hoop verzorging en training. Maar als hij gewoon gezond/normaal was en iemand wil hem voor niets zodat zij lekker zonder zorgen met zo'n jong paard aan de slag kunnen onder het zadel, dan vraag ik me toch ernstig af waarom ik andermans hobby zou moeten bekostigen, alleen omdat zij een zielig verhaal hebben. Ik heb dat zielige verhaal namelijk ook net zoals het gros van de Nederlanders, dus waarom inspelen op andermans medelijden als jij gewoon een nieuw speeltje voor je hobby zoekt?
Maar inderdaad, een brutaal mens heeft de halve wereld. Misschien moet ik in mijn volgende paard-gezocht-advertentie ook gewoon al mijn persoonlijke problemen opsommen naast dat het paard natuurlijk een 5* huisje krijgt, misschien levert dat ook wel een gratis paard op. :D

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 01:57

Ik erger me aan mensen die zich hieraan ergeren en ook nog besluiten het belangrijk genoeg te vinden om hier openbaar op een forum over te klagen :Y) :x

Gewoon niet te veel op letten.. doorscrollen of rood kruisje :j

Anoniem

Re: mensen die 'perfecte' paarden gratis of voor prikje zoeken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 02:06

Maar het feit dat jij je ergert aan mensen die zich ergens aan ergeren is wel belangrijk genoeg om over te klagen op een openbaar forum? :7

Ik ben eerder benieuwd naar wat mensen van zulke advertenties vinden (wat ook het onderwerp van dit topic is) dan wat mensen vinden van mensen die iets van die advertenties vinden. ;)