Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:53

Nou ik ben vooral bang dat ze aan de manen gaan vreten. Fflur is trouwens al eens blijven hangen met een vlecht...

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 07:54

Ik heb gehoord dat vlechten de manen juist afbreekt. Ik heb bij mijn fries alleen 2 vlechten achter de oren aangezien die twee plukjes de verkeerde kant op groeien :+

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:04

Welkom met Kaboom, wat een knapperd zeg.

Die zomerjas staat super bij Fflur. Heeft ze helemaal een hekel aan poetsen of alleen aan de manen?

Puzzle al in een mentuigje? Braaf dat hij dat zo toe laat zeg.

Ik heb bij Fedde 1x de manen gevlochten en een week laten zitten. Toch leek het net of hij dat niet fijn vond en dus weer uit gehaald. Manen los vind ik ook mooier. Misschien dat als ze ooit zo lang zijn dat hij er met grazen last van zou hebben, dat ik er weer vlechten in laat zitten, maar voor nu gewoon lekker los of voor eventjes de manen vast (meestal hengstenvlecht) en wanneer ik weg ga, manen weer los.
Afbeelding
Dit was toen ik de vlechten een week liet zitten, wel heel los van boven gevlochten ivm kunnen eten. Vind nl dat bij veel 'gevlochten dieren' het soms wel heel erg strak lijkt te zitten van boven.

Edit spelfout

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:32

Hier de manen ook los gevlochten.
Moet ze ook weer een keer opnieuw doen.
Hopelijk vandaag wat tijd voor.
Puzzle heeft nog geen mentuig, ben er wel voor aan het kijken.
Deze zomer spelenderwijs een beetje oefenen, en dan kan hij volgend jaar na de winter worden weggebracht om ook echt voor de wagen beleerd te worden.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:34

Dit is mij op de mencursus ook verteld, gewoon spelenderwijs langzaam een tuig omdoen, en later weer een bitje en een hoofdstel.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:38

Hier geen vlechten in de manen. Gewoon dik insprayen met anti klit en uitpluizen met vingers en af en toe rustig borstelen.

Staart gaat wel (deels) in een vlecht. Anders schijt hij zijn staart iedere keer onder als ie wat dunne mest heeft door nieuw ruwvoer. :')
Want staart op tillen als een arabier is leuk.. Maar als dat natte nog aan zijn kont zit zegmaar.. Tjah. :+

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:53

Ik ben ook niet van het vlechten. Had het een keer bij mijn shet gedaan. Vervolgens brak het haar boven de vlechten helemaal af.

Het is hier mooi weer vandaag. Als de tijd het toe laat gaan we Rosie even in de trailer zetten. Ben benieuwd. Vorig zomer liep ze er zo in.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knappe man doet het erg goed :D
Veearts heeft even gevoeld, en hij heeft mini ballen _O-
Advies is niet ditjaar helpen maar nog even een jaartje wachten kunnen ze gewoon nog goed zakken.
Dus ben blij dat ze er zoiezo zitten :o

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:35

Mooie foto's Bianca! Hij staat er knap op.

Hier puzzle "gemeten" hij zit nu rond de 1.12 kleine uk. :))
Tevens zijn manen weer opnieuw gevlochten, hij krijgt er wel een mooie krullen coupe van. _O-
Afbeelding
En weer gevlochten.
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 18:20

Ik moest even Marinka na de heerlijke zon de deken weer over doen. Nieuwsgierige Rosie stond er ook bij. Daar heb ik dan maar even gebruik van grmaakt. Haha
Afbeelding

kaylee0803

Berichten: 32
Geregistreerd: 18-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 21:07

@rockey welkom! Wat is Kaboom een leukerd! Ik ben verliefd op zn bos haren... <3

@Kittydylan en @Biancalaylo wat een mooie foto's! Fijn dat ie in ieder geval al ballen heeft, hoef je je daar geen zorgen te maken! Hopelijk krijgt ie geen hengstenkuren als je ze nog een jaar moet laten zitten.. gelukkig wordt hij wel nog mooier als hij ze langer houdt!

Allereerst bedankt voor de felicitaties!
Hier geen last van klitten in zn manen. Voordeel van z'n "sportcoupe". _O-
Inmiddels ook de foto's binnengekregen van de shoot. Kingston staat er veeeel beter op dan zn baasje.... dus die foto's zal ik jullie besparen. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grapjas:
Afbeelding

Ik mag 1 foto kiezen om af te laten drukken. Welke zouden jullie kiezen? Ik zat zelf te denken aan de 1e in zwart/wit:
Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 21:29

Ja die zou ik ook doen. Mooi hoor.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:16

Wat een knapperd is het <3 hij staat er mooi op. Wel jammer dat jij er half op staat op die foto's. Vind die foto dat hij je lukt wel erg grappig, maar dan stoort het mij wel dat jij er half op staat, was anders ook vast een super foto.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:54

Mag ik mij ook weer melden? Poosje geleden dat ik geregeerd had.. Wel mee gelezen overigens..
Ik heb een tinker ruin vvan bijna 2. Uber braaf ! En alles mee te doen. We lopen langs de weg.vrachtwagens motors etcc maakt hem niks uit. Ga vaak alleen of mijn dochter gaat mee.(daar is hij ook van officieel :) )
Wbt manen en staart die zijn erg lang en dik.manen in de vlechten.want die hangen al bbijna op de aanzet van zijn bovenbeen.staart gewoon los die is zo dik bijna niet te vlechten haha...

fijne dag iedereen is heerlijk weer!
foto van mijn dochter en morisson *foto al even geleden maar voor het idee*
Afbeelding

kaylee0803

Berichten: 32
Geregistreerd: 18-09-16

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 10:21

@Nanda hahaha ik heb mezelf eraf geknipt want ze waren echt verschrikkelijk!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:27

kaylee0803 schreef:
@Nanda hahaha ik heb mezelf eraf geknipt want ze waren echt verschrikkelijk!

Stom, zie ik nu pas ook, het watermerk is ook niet heel. (Mmm ben ik toch nog een dom blondje haha). Het zal vast meevallen, maar ik snap je wel. Ik vind de foto's waar ik zelf op sta ook verschrikkelijk. Maak dus ook zelden een selfie haha.
Had je nou mee gedaan aan een meeting of is er gewoon een fotograaf bij jou gekomen? Een meeting lijkt mij ook weer erg leuk (met Felix aan 3 mee gedaan), maar ik vind Fedde daar nog wel erg jong voor. Ik heb al wel geoefend met het trailer laden (en hij is er ook dan netjes ingegaan), maar op vreemd terrein lijkt het mij wel erg spannend. Voorlopig dus telefoonkwaliteit foto's :+

Hopelijk kan ik met dit mooie weer zometeen nog naar stal. Vanochtend voetbalwedstrijden (beide kids voetballen) gehad, daarna de was gedaan (ik was van 1 team aan de beurt om te wassen), heerlijk met de honden gewandeld en nu is Henri met mijn vader naar de winkel, dus moet ik thuis blijven voor de kids. Straks met Mika (onze zoon) naar de stoere jongensbingo en later op dev avond nog gezellig naar de film. Gisteravond had ik ook al gewild, maar toen stond er een feestje van het werk op de agenda (welke overigens super gezellig was).
Ach ik denk niet dat de paardjes het mij kwalijk nemen wanneer het vandaag niet lukt om te gaan, die genieten wel buiten in het zonnetje {:} {:} {:} {:} .

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 18:54

Helaas vandaag ziek thuis dus ben net alleen even geweest om de dames te knuffelen.

Wel nog een leuke foto van deze week showen haha <3

[JITP] Poppy en Fflur: Knuffeltijd!
Afbeelding
Afbeelding

Ben er ook achter dat Fflur voor het eerst hengstig is dus nu vindt madame alles en iedereen leuk en lief :))

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:21

biancalaylo schreef:
[ [url=m/6w9K2j.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BbPAlm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9jyXqr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe man doet het erg goed :D
Veearts heeft even gevoeld, en hij heeft mini ballen _O-
Advies is niet ditjaar helpen maar nog even een jaartje wachten kunnen ze gewoon nog goed zakken.
Dus ben blij dat ze er zoiezo zitten :o


Leuke foto's!
En als de ballen er niet zaten, had je gewoon een kant en klare ruin?! :j :)) :+


Renske_W schreef:
Mooie foto's Bianca! Hij staat er knap op.

Hier puzzle "gemeten" hij zit nu rond de 1.12 kleine uk. :))
Tevens zijn manen weer opnieuw gevlochten, hij krijgt er wel een mooie krullen coupe van. _O-
[ [url=m/VWka2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
En weer gevlochten.
[ [url=m/4yzpSc.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ohh wauw, die krullen! Bij Elano blijven krullen maar max 10 minuten zitten.. Maarja, zo baas zo paard hea? Bij mij blijft het ook maar max 10 min zitten, zelfs met 30 liter haarlak. :=


kvulden schreef:
Ik moest even Marinka na de heerlijke zon de deken weer over doen. Nieuwsgierige Rosie stond er ook bij. Daar heb ik dan maar even gebruik van grmaakt. Haha
[ [url=m/LFAeAr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Altijd handig, die dekens van anderen. :D


kaylee0803 schreef:
@rockey welkom! Wat is Kaboom een leukerd! Ik ben verliefd op zn bos haren... <3

@Kittydylan en @Biancalaylo wat een mooie foto's! Fijn dat ie in ieder geval al ballen heeft, hoef je je daar geen zorgen te maken! Hopelijk krijgt ie geen hengstenkuren als je ze nog een jaar moet laten zitten.. gelukkig wordt hij wel nog mooier als hij ze langer houdt!

Allereerst bedankt voor de felicitaties!
Hier geen last van klitten in zn manen. Voordeel van z'n "sportcoupe". _O-
Inmiddels ook de foto's binnengekregen van de shoot. Kingston staat er veeeel beter op dan zn baasje.... dus die foto's zal ik jullie besparen. :Y)

[ [url=m/MKapYv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y2oOdu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/idwvKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grapjas:
[ [url=m/dkBPYG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik mag 1 foto kiezen om af te laten drukken. Welke zouden jullie kiezen? Ik zat zelf te denken aan de 1e in zwart/wit:
[ [url=m/zmtXPl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik zou zelf juist voor de 2e gaan denk ik.


missanita84 schreef:
Mag ik mij ook weer melden? Poosje geleden dat ik geregeerd had.. Wel mee gelezen overigens..
Ik heb een tinker ruin vvan bijna 2. Uber braaf ! En alles mee te doen. We lopen langs de weg.vrachtwagens motors etcc maakt hem niks uit. Ga vaak alleen of mijn dochter gaat mee.(daar is hij ook van officieel :) )
Wbt manen en staart die zijn erg lang en dik.manen in de vlechten.want die hangen al bbijna op de aanzet van zijn bovenbeen.staart gewoon los die is zo dik bijna niet te vlechten haha...

fijne dag iedereen is heerlijk weer!
foto van mijn dochter en morisson *foto al even geleden maar voor het idee*
[ [url=m/nmBRbh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Welkom! Die van mij maakt vrachtwagens, auto's, tractors etc ook niet uit. Maar eenden die stilletjes in de sloot dobberen? :roll:
Wat een lieve foto! <3


KittyDylan schreef:
Helaas vandaag ziek thuis dus ben net alleen even geweest om de dames te knuffelen.

Wel nog een leuke foto van deze week showen haha <3

[JITP] Poppy en Fflur: Knuffeltijd!
[ [url=m/sfxajA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qUueIu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben er ook achter dat Fflur voor het eerst hengstig is dus nu vindt madame alles en iedereen leuk en lief :))


Zal je topic zo even kijken.
Elano zal niet hengstig worden, dan gaat er iets flink mis.. Hij wordt hooguit hengst.. :+




Vandaag weer met Elano naar het strand. Dit keer de zee in gegaan. Zelfs dravend. :wow: <3
Dat wordt van de zomer zwemmen! :D

De fanfare was wel wat spannend.. Of nouja, toen ze 'random' begonnen was het niet erg. Maar toen al dat lawaai wel heel dichtbij kwam.. Hij hoorde mij niet meer en dat maakte het ook niet beter.. Maar uiteindelijk heel dapper (half dravend) er langs gelopen.
Ook het ijsje opgehaald. Elano kreeg ook een hoorntje. De meneer van de ijssalon dacht al dat ik een van de winnaars was. Paard mocht mee zeiden ze. Dusja, die gaat dan ook wel mee hea? _O-

Filmpje van het strand: <3

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:12

Super leuk puppy1128 :D En wat is Elano braaf, je ziet dat hij jou heel erg goed vertrouwd <3

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:32

NRJ schreef:
Super leuk puppy1128 :D En wat is Elano braaf, je ziet dat hij jou heel erg goed vertrouwd <3


Ja hij vertrouwd mij heel erg en is ook erg op mij gericht. Ik doe alles met veel geduld en kijk ook vaak naar hem of alles nog goed gaat met hem, en of ie nog aan het touwtje loopt. Hij loopt vaak te goed mee namelijk dat je niks voelt. :+
Toen ik het ijs ging halen en mijn vriendin hem vast hield was hij ook even in paniek toen ik uit het zich was. :=
Gelukkig is hij snel kalm en vriendin zit ook in de paarden, scheelt natuurlijk ook een hoop.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 21:32

Het is even een tijdje stil geweest vanuit mijn kant :D
Door al het slechte weer en de regen kon ik niet zo vaak naar Jack.
Maar ik zie hier allemaal leuke foto's voorbij komen!

Wat een leuk filmpje puppy! Wat zul jij natte sokken hebben gehad :))

Vandaag de zon! Dus gewapend met mijn camera weer naar Jack geweest!
Nog steeds flink in de rui en ik moet ook wel zeggen dat het 'puppy' er een beetje vanaf begint te raken.
Het wordt al een echte stoere vent :)

Ik wilde morgen weer een nieuw ITP topic aanmaken, maar hier alvast een paar foto's <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:44


noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:39

Nrj, dat ziet er goed uit!
Heel vriendelijk vind ik.
Schattig dat knuffelen :)

Puppy wat leuk dat je ijs ging halen met Elano!

Annikoe, hij ziet er goed uit!
Is idd wat meer paard aan het worden zo te zien.
Is bij Dex ook, is niet gegroeid deze winter, maar wel wat uitgezwaard.

Hier gister de hoefsmid geweest, ging weer super. Hoeven worden ook steeds beter zegt de smid :)
Tis echt prachtig weer vandaag! Ik wil super graag wandelen maar niemand die mee kan helaas

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 11:56

Mooi dat filmpje met Elano aan zee. Dapper dat jij er zelf ook in gaat op je gympies puppy1128 :+

Jack ziet er goed uit Annikoe. Op deze foto's is hij geen muildier look a like meer :D en die lichte snoet blijf ik gaaf vinden van hem <3

NRJ dat ziet er mooi rustig uit zeg, en die knuffelsessie, je lijkt wel een ijsje _O-

Fijn noor 14 dat het bij de smid weer goed ging. Hier binnenkort ook weer de hoefsmid. Jammer dat er niemand is die met je mee kan wandelen.

Ik ben gistermiddag toch nog ff bij stal geweest. Fedde in de bak gehad samen met een ander paard. Samen hebben ze heerlijk gek gedaan en ze hebben tig keer gerold. Ik had ook een ton in de bak (daar stap ik altijd mee op bij Felix), nou die was reuze interessant, Fedde ging ermee om alsof het een bal was. Zal later nog wel foto's plaatsen, maar die staan op mijn telefoon. Daarna nog lekker gepoetst.
Ik heb ook het idee dat Fedde momenteel meer aan het uit zwaren is ipv de hoogte in te gaan.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:29

Annikoe schreef:
Het is even een tijdje stil geweest vanuit mijn kant :D
Door al het slechte weer en de regen kon ik niet zo vaak naar Jack.
Maar ik zie hier allemaal leuke foto's voorbij komen!

Wat een leuk filmpje puppy! Wat zul jij natte sokken hebben gehad :))

Vandaag de zon! Dus gewapend met mijn camera weer naar Jack geweest!
Nog steeds flink in de rui en ik moet ook wel zeggen dat het 'puppy' er een beetje vanaf begint te raken.
Het wordt al een echte stoere vent :)

Ik wilde morgen weer een nieuw ITP topic aanmaken, maar hier alvast een paar foto's <3

[ [url=m/rFCTmh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2MyLb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/vbkpoO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Natte sokken had ik zeker. Maar altijd beter dan zand aan mijn voeten. Dat schuurt als je daar een uur mee gaat lopen. #)
En voor je al het zand van je af hebt gekregen. Heb ik 4 keer mijn sokken en schoenen kunnen wisselen. :')

De lichte snoet ziet er wel appart uit zeg. Zwart, grijs, lichtbruin en dan donkerbruin. :P


NRJ schreef:
Mijn vriend was vandaag, of ja gister dus :+ mee naar Nayeli en heeft een paar filmpjes gemaakt tijdens het oefenen :)
Hier de L achteruit:

https://m.youtube.com/watch?v=mZEI2G82ziQ

Nog lang niet alles gaat goed (ligt bijna altijd aan mij :o ) maar zo trots op haar dat ze het allemaal zo braaf voor me doet <3

En een knuffelsessie van een tijdje geleden :+:

https://m.youtube.com/watch?v=EfWc_72NuRM


Ziet er leuk uit! :D

noor14 schreef:
Nrj, dat ziet er goed uit!
Heel vriendelijk vind ik.
Schattig dat knuffelen :)

Puppy wat leuk dat je ijs ging halen met Elano!

Annikoe, hij ziet er goed uit!
Is idd wat meer paard aan het worden zo te zien.
Is bij Dex ook, is niet gegroeid deze winter, maar wel wat uitgezwaard.

Hier gister de hoefsmid geweest, ging weer super. Hoeven worden ook steeds beter zegt de smid :)
Tis echt prachtig weer vandaag! Ik wil super graag wandelen maar niemand die mee kan helaas


Kan je niet alleen gaan? Ik ga namelijk altijd zonder ander paard. Elano was zover ik weet nooit mee naar buiten met wandelen en ik ging de eerste keer al zonder ander paard. Gaat prima. Kijkt hooguit om of gaat als een ezel even stilstaan. En dan moet ik wachten en heeft ie zoiets van: Nouja laat maar.. We gaan toch niet eerder terug dus laat ik maar mee gaan. :')
Merk wel dat ie het wandelen steeds leuker vindt. Zeker nu hij de commando draf kent. :D

nanda1980 schreef:
Mooi dat filmpje met Elano aan zee. Dapper dat jij er zelf ook in gaat op je gympies puppy1128 :+

Ik ben gistermiddag toch nog ff bij stal geweest. Fedde in de bak gehad samen met een ander paard. Samen hebben ze heerlijk gek gedaan en ze hebben tig keer gerold. Ik had ook een ton in de bak (daar stap ik altijd mee op bij Felix), nou die was reuze interessant, Fedde ging ermee om alsof het een bal was. Zal later nog wel foto's plaatsen, maar die staan op mijn telefoon. Daarna nog lekker gepoetst.
Ik heb ook het idee dat Fedde momenteel meer aan het uit zwaren is ipv de hoogte in te gaan.


Zolang er geen krabben of kwallen zijn ga ik de zee wel in hoor. Ben al eerder het water in gegaan, in december of januari. Met 1 graad boven 0 geloof ik. Alleen was dat stil water.. Hij vond de zee te spannend. :P

Hier juist het idee dat Elano rond wordt. Maarja.. Zou ook zo kunnen lijken. Die vacht is ook zo dik.. Want als ik naar zijn hals kijk vind ik het hartstikke meevallen. Als ik ribben ga voelen voel ik die gewoon (dus is hij sowieso niet moddervet).. Maarja gewoon wachten op de zomer vacht dan maar. :+