Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 18:43

Elano's snor is weer flink gegroeid. <3
Afbeelding


Vandaag even draf op commando geoefend. Uiteindelijk deed hij het en heb hem heel overdreven beloond.. Hij stond echt van 'Ehh, ik snap het niet.. %) '. Dat snap ik ook wel. Eerst mag je niet draven aan de hand en dan moet je plots draven en wordt je beloond. Heel verwarrend natuurlijk.. Maarja, hij heeft niet door dat als ik iets vraag het de bedoeling is dat ie het doet.. En als ik dat niet vraag de bedoeling is dat hij dus gewoon normaal stapt. :+

Ook weer voetjes opgetild en uitgekrabd, gaat ook steeds makkelijker. :D

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:34

Wow die snor is echt al veel gegroeid :oo

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:19

Knapperds allemaal weer!
Vandaag Nesprit opgemeten,
Ze is nu 1,52 schoft (maar der kont is zeker 3 cm hoger) en wordt in mei 2,voor mijn gevoel is ze nog wat klein, of overdrijf ik een beetje? Haar moeder is 1,65 en vader 1,70.

Vanochtend hadden ze een theekransje :

Afbeelding

En wat is die snor gegroeid zeg! Geweldig haha

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 16:58

Aaah de snor valt uit elkaar, denk dat het tijd wordt om te trimmen :P Of laat je de snor zijn gang gaan?

Het is wel rustig hier, hoe gaat het met de jonkies? Geen bericht is een goed bericht hoop ik?
Geld voor mij en Jaro in ieder geval wel. We doen niet zo veel behalve wat wandelen.

@Gordy18 De ouders van Jaro zijn net 1 a 2 cm kleiner dan de ouders van Nesprit en Jaro was op 4 januari 1.52 tot de schoft en die is van april, dus zou best eens normaal kunnen zijn. Ik denk dat ze in de lente weer gaan groeien. Heb het idee dat ik al weer groei zie in ieder geval.

Lamarxhorse

Berichten: 288
Geregistreerd: 18-07-15
Woonplaats: Noord holland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 17:24

Wauw die snor!! Prachtig!!

Volgens mij kunnen ze alle kanten nog op groeien..
gister reed ik op een 1.80 nou dat hoeft voor mij ook niet hoor! Wat een klim!!!
1,65-1,68 zou ik mooi aan de maat vinden daarna stop ik met voeren _O-

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:07

Hier is Elano +/- 1.35 hoog. Wordt uiteindelijk 1.50-1,55 hoog. Maar ze zijn niet met 3 uitgegroeid. Tussen 3-6 jaar kan er gerust nog heel veel cm's bij groeien. :D


Snor trimmen? >;)

Hij mag lekker groeien, vind de snor alleen maar leuk. Hoe groter hoe beter! :D

En als ie net gedronken heeft en het half droog is, dan is ie idd een beetje zielig. Als de snor verzopen is, is het helemaal erg. Dan lijkt het zelfs gekrompen. _O-


Heb een hoofdstel gekocht voor meneer. Dacht dat het met bit was waardoor ik hem niet eerder kocht.. Maar hij is dus bitloos. Morgen hopelijk even passen en kijken hoe het hem staat. Nu onderweg naar huis en dan natuurlijk even kijken. Foto's, muismat en poster zijn ook binnen. :):)

Gordy18

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:29

Fijn om te lezen,

Smit is net geweest, super kundige man en nesprit was super braaf, stond gewoon te slapen! Trots op der!

Afbeelding

Afbeelding

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 18:49

Groeien doen ze nog wel even. :j

En wat een snor zeg. :oo

Hier vandaag eindelijk weer een beetje met de pony's getut.
Geborsteld en gevlochten.
Bij puzzle een laatste poging, anders gaat hij binnenkort toch kort denk ik.
Nu alles weer in vlechten, bij puzzle al vaker geprobeerd, maar na 1 dag is de helft er vaak al weer uit.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 22:32

Rosie heeft besloten dat ze de snor niet mooi vind en heeft hem er zelf af geschuurd.

noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:46

Haha die snor van elano is geweldig!

Fijn dat het goed gaat met alle paarden :)

Hier ook alles prima, ben een weekendje weg geweest en zag Dex vandaag dus weer.
Kon wel merken dat hij toch wel blij was om me te zien Haha.
Was ook meer aanhankelijk dan normaal.
Verder gaat het z'n gangetje, binnenkort ga k naar equitana. Lekker spullen voor Dex shoppen :)

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:27

1.80 is wel erg groot :wow: dat hoeft voor mij ook weer niet haha
Krijg je daar geen hoogtevrees van Lamarxhorse?

@ Puppy1128 Jaa trimmen of kammen of in ieder geval in model brengen. Ik weet niet hoe mannen dat noemen, laat staan bij paarden :P Maar valt mee dan als er alleen met drinken geen model in zit. Ben benieuwd hoe lang zo'n snor doorgroeit. Leuk dat je een hoofdstel hebt gekocht, hopelijk zit die meteen goed.

@Gordy, wat fijn als ze zo rustig zijn bij de smid! Die van mij vindt dat nog niet echt wat.

@Renske, een korte coup is wel veel makkelijker en staat Puzzle ook wel goed volgens mij :)

@Leuk dat Dex enthousiast reageert als je even niet bent geweest. Wie weet miste hij je. O leuk veel shop plezier bij equitana!

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:08

Ik heb een tijdje een reus van 1.83 gereden, reed ik naast mijn eigen paard welke 1.60 was, ik had telkens het idee dat de mijne maar een pony was. :')

Korte manen zal puzzle zeker niet misstaan, maar ik denk dat de nichtjes en neefjes lange manen wel erg leuk vinden. :))

Ilayla

Berichten: 537
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: In the middle of Nederland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:08

Haha dat geloof ik graag! Andersom als je vaak op pony's rijdt is 1.60 ineens heel wat.

Voor de kinderen is het wel leuk die lange manen ja, zeker als ze het leuk vinden om mee te tutten.

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:30

<3
Afbeelding
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:51

Ilayla schreef:
@ Puppy1128 Jaa trimmen of kammen of in ieder geval in model brengen. Ik weet niet hoe mannen dat noemen, laat staan bij paarden :P Maar valt mee dan als er alleen met drinken geen model in zit. Ben benieuwd hoe lang zo'n snor doorgroeit. Leuk dat je een hoofdstel hebt gekocht, hopelijk zit die meteen goed.


In principe eindeloos. Wordt hooguit afgeschuurd door bv het grazen. Dus ben benieuwd hoe groot hij zal worden en hoelang hij blijft! :D


Renske_W schreef:
<3
[ [url=m/by3zQc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NA8qei.jpg]Afbeelding[/url] ]


Awh super leuke foto's! :D


Nou, hoofdstelletje gepast en hij zit goed hoor. Elano vindt hem ook helemaal geweldig! Ging helemaal poseren met oortjes naar voren. :))
En hij vond de hengstenketting helemaal leuk.. Of nouja, volgens mij vond hij het gewoon lekker om dat ding in zijn mond te hebben.. Want halstertouwen pakt hij niet? :')
Afbeelding
Afbeelding

En met wandelen was hij echt super braaf. Heb zelfs 4 keer op commando laten draven, had ik nooit verwacht! :wow: <3
Dus wie weet toch nog deze lente of zomer met de fiets oefenen! :D

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:56

Heb even fijn getraind met Fflur, al was ze wel wat ontstuimig (wilde me trappen in het begin)
Afbeelding

Zijn snor is enorm Puppy :wow:
Wat ziet Puzzle er top uit Renske

noor14

Berichten: 744
Geregistreerd: 23-10-08
Woonplaats: Limburg

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:04

Leuke foto's allemaal!

Hoofdstel staat leuk bij elano :)

Wat een schatjes Renske, Olivia mag er ook wezen zeg!

Wat heb je gedaan met haar Kittydylan?

Ik heb Dex weer gemeten, nog steeds 1,60. Hij staat al 4 maanden stil met groeien. Zal straks wel weer meer worden.
Even op het harde laten draven en hij loopt super :)
Hij is wel echt fris nu met dit weer Haha.
Normaal is hij best rustig en nu best schrikachtig zelfs.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:06

Eerst wat stappen en draven maar daar was ze het niet mee eens :Y) Daarna mocht ze zweepjes voor me oprapen en dat deed ze prima *zal zo even video uploaden haha*

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:22

Trappen?! :=

Elano zou dat niet snel doen gelukkig. Hij trekt wel eens zijn been hoog op en dat is het ook. Dan zeg ik ook duidelijk nee of een ehh, zodat ie weet dat ie niet mag trappen. :+

Hij geeft veel liever kusjes. Vandaag ook weer. Zeg ik 'kusje', komt ie met zijn lieve hoofd: kusjeeee :+:

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:24

Trappen ja, maar dat voelt ze wel daarna ;) en dan is ze ook poeslief daarna.

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:25

KittyDylan schreef:
Trappen ja, maar dat voelt ze wel daarna ;) en dan is ze ook poeslief daarna.


Of ze kijken je heel zielig aan 'ik ben toch lief?!' of 'ik deed niks hoor!' :+

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:32

Als het dadelijk beter weer wordt zal hij vast weer een groeispurt krijgen noor!

Gericht trappen doen ze hier ook niet, kunnen ze 1 keer proberen. ~~}>

Zal blij zijn als het weer wat beter weer wordt, kan puzzle aan de gang om de overtollige kilo's kwijt te raken. :))

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:40

Sorry dat ik ff niet eerder reageerde, maar ik werk momenteel meer en heb weinig tijd (dus ook niet veel om te vermelden :o ).
Ik zie weer een hoop mooie foto's voorbij komen, leuke verhalen en helaas zieke diertjes. Hopelijk zijn ze ondertussen weer helemaal opgeknapt.

Trappen (en dan gericht) heeft Fedde nog niet gedaan, wel 1 van de eerste keren bij de hoefsmid steigeren en dan echt proberen om op je voeten te landen (uhh ik hield hem zelf niet vast, dus ik had er geen last van }:) ) dat hebben we de kop ingedrukt Door 2x met een zweep op zijn voorbenen zodra hij omhooggevallen wilde komen. Nu is hij braaf bij de smid, ik moest alleen zijn eerste voorbeen optillen en overgeven aan de hoefsmid en toen kon hij alles zelf verder doen en was Fedde heel braaf (tja nu houd ik hem ook zelf vast :+ )

Ik heb Fedde vorig jaar al laten castreren, ik wilde het met 1,5 jaar doen, maar hij loopt tussen merries in en begon toen al te dekken. Aangezien we geen veulens wilden.....Beide ballen waren al ingedaald en ik mocht er prima aanzitten.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 10:30

Lars heeft ook 1x getrapt (nouja poging tot tijdens het hoevenkrabben) hij heeft toen zo'n harde trap terug gehad dat hij het nooit weer heeft gedaan.

Meten durf ik niet meer :') Ik ga hem op zijn verjaardag even meten en daarna pas na de zomer weer want ik word er steeds een beetje verdrietig van :+

Over dat castreren trouwens; bij Lars zag ik ook zelden echt de boel hangen maar toen hij onder narcose was, lag alles slap naar benden. Dus het is echt niet zo dat je het gezien moet hebben vaak kan het al prima (zeker op deze leeftijd). Lars is al een jaar ruin in april :(:)

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:29

Missy en tantetje. Tantetje is wat dun maar het was nog veel erger....ze krijgt 3x per dag 2 scheppen priores en komt al wat aan. We hebben haar gekocht van hele lieve mensen die echter qua verzorging van Romy toch e.e.a. over het hoofd hebben gezien (dat ze bijna geen hooi kan eten bijvoobeeld). Tandarts komt over 2 weken. Ben benieuwd...
Afbeelding ach, die Fflur, schoppen mag niet. Stout! Tantetje is ook zo'n kleine schopperd. Als het haar niet zint, gooit ze gerust een achterbeentje de lucht in. Ik heb het idee dat die kleintjes dat op een of andere manier toch sneller doen?
Laatst bijgewerkt door farahdiba46 op 03-03-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt