Voor de mensen met bokkertjes XD

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:32

:D gezellig kletsen over jouw eigen draak :D
Mijn schat heet Soleil en ze bokt van vreugde. Altijd. Elke keer dat ik ga rijden. Haha :j
Vertel me lekker over jouw bokkertje, en heb je tips? Alles is welkom!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:41

Een pony die elke keer bokt... Hoe weet je dat dit uit vreugde is???

naomi_rabe
Berichten: 112
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:42

Yenni schreef:
Wat wil je met dit topic? :=


Ik denk dat ze vraagt naar iedereens ´bok´ ervaringen.
(in de zin van: Bokt jou paard wel eens?)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:44

Idd elk paard bokt wel eens

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:47

Yenni schreef:
Idd elk paard bokt wel eens

Dat zou een druk topic worden :=

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:21

Voor de mensjes die het niet snappen, ik wil gwn graag kletsen over je pony/ streken die je pony uithaalt.
Ik snap dat elke pony wel eens bokt, maar als je en lekkere eigenwijze draak hebt leek het me leuk als je erover kunt praten :D . Bovendien geeft het toch niet als een topic druk is?

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:23

maximuss schreef:
Een pony die elke keer bokt... Hoe weet je dat dit uit vreugde is???

Soleil heeft niet geleerd dat bokken slecht is en ze kan het niet meer afleren. Verder doet ze het allen als ze plezier heeft, en dat is bij het rijden ;)
Laatst bijgewerkt door EmmaSoleil op 07-12-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:24

En als ze alleen bij het rijden bokt..zou het dan niet kunnen dat het zadel niet goed ligt?

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:25

Waarom zou bokken bestraft moeten worden? Het paard geeft aan dat er iets niet goed zit en daarvoor zou je haar straffen???

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:30

Celiien schreef:
En als ze alleen bij het rijden bokt..zou het dan niet kunnen dat het zadel niet goed ligt?

Nee, die is gemeten. We hebben alles gechecked, maar pas toen we gingen vragen aan de vorige eigenaar bleek dit.

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:35

Mag ik even benadrukken dat ik vroeg naar ervaringen :) ? Maak je geen zorgen om mijn pony, die bokt ECHT alleen uit vreugde *\%/* :)) .

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:37

Want de vorige eigenaar zou anders eerlijk toegeven dat hij je een paard met gebreken heeft verkocht... 8)7
Niet zo naïef zijn aub...
Als je paard elke rit bokt dan is dit niet uit vreugde maar dan is er iets mis...

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:38

Seriously? :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:39

En heb je er bij de vorige eigenaar niet op gereden dan?

Zou het beestje maar eens goed na laten kijken, met en zonder zadel :j

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:39

maximuss schreef:
Want de vorige eigenaar zou anders eerlijk toegeven dat hij je een paard met gebreken heeft verkocht... 8)7
Niet zo naïef zijn aub...
Als je paard elke rit bokt dan is dit niet uit vreugde maar dan is er iets mis...

Laat maar ik stop met het topic. Er is toch alleen maar kritiek

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:39

maximuss schreef:
Want de vorige eigenaar zou anders eerlijk toegeven dat hij je een paard met gebreken heeft verkocht... 8)7
Niet zo naïef zijn aub...
Als je paard elke rit bokt dan is dit niet uit vreugde maar dan is er iets mis...


Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens...

Net als de stelling: elke pony bokt wel eens.
Ja als eens max 5x per jaar is wanneer die schrikt of het net heel koud is, akkoord, maar elke week of zelfs elke rit, nee dan klopt er rijtechnisch, fysiek of in de optoming iets niet.

diedepol14

Berichten: 211
Geregistreerd: 09-04-13
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:52

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar dit is wel weer typisch bokt..
meisje opent een leuk topic met de gedachten dat er mensen zijn die hier lekker gezellig over mee kunnen kletsen en het eerste wat gebeurd is dat er kritiek komt op haar.
Als zij zeker weet dat het uit vreugde gebeurt en dat het paard dat heeft aangeleerd dan moeten we haar op het woord geloven.

Mijn pony heeft ook streken, soms als we rijden en de hele les ging goed dan gooit ze op het laatst haar hoofd in de lucht en gaat met de staart in de lucht even lekker een rondje paraderen door de bak.
Alles is nagekeken en onderzocht. maar iedereen zei dat het blijdschap was. blij dat ze naar huis mocht en dat doet ze ook maar 1 rondje en dan is ze weer rustig. :D :D

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:53

Moderatoropmerking:
Beste allemaal,

Zouden jullie rekening houden met het onderwerp van het topic.

De TS vraagt niet of jullie willen zoeken naar aanleidingen van eventueel het bokken van haar paard.
Dit is een onderwerp waar meerdere mensen een andere interpretatie van hebben en dat moet ook gewoon zo kunnen zijn. Echter vraagt de TS hier nu niet om dus laten we dit dan ook buiten dit topic houden, wil je een soort gelijk onderwerp bespreken staat het vrij om hierover een nieuwe topic te maken. :)

Graag vanaf nu weer ontopic; Vertel me lekker over jouw bokkertje, en heb je tips? Alles is welkom!

Dankjulliewel.

Jorex

Berichten: 9948
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:25

Alex bokt aan het begin echt altijd even bij de eerste galop aan de longeerlijn en de andere kant op ook en als ik hem dan wat harder laat galopperen ook. Voor de sulky bokt hij overigens bijna nooit en alleen als ie het echt niet eens is met mijn correcties of aansporing, dus dan is het uit onbegrip. Maar aan de longeerlijn is het gewoon een blije muts :+

Ik laat mijn jaarling, Jorie, ook wel eens voluit rennen, nou dan staat hij ook te springen en te bokken :')

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 14:33

diedepol14 schreef:
Ik wil me er niet mee bemoeien, maar dit is wel weer typisch bokt..
meisje opent een leuk topic met de gedachten dat er mensen zijn die hier lekker gezellig over mee kunnen kletsen en het eerste wat gebeurd is dat er kritiek komt op haar.
Als zij zeker weet dat het uit vreugde gebeurt en dat het paard dat heeft aangeleerd dan moeten we haar op het woord geloven.

Mijn pony heeft ook streken, soms als we rijden en de hele les ging goed dan gooit ze op het laatst haar hoofd in de lucht en gaat met de staart in de lucht even lekker een rondje paraderen door de bak.
Alles is nagekeken en onderzocht. maar iedereen zei dat het blijdschap was. blij dat ze naar huis mocht en dat doet ze ook maar 1 rondje en dan is ze weer rustig. :D :D

Dankje /3 _/-\o_

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 14:34

Fennadev schreef:
Alex bokt aan het begin echt altijd even bij de eerste galop aan de longeerlijn en de andere kant op ook en als ik hem dan wat harder laat galopperen ook. Voor de sulky bokt hij overigens bijna nooit en alleen als ie het echt niet eens is met mijn correcties of aansporing, dus dan is het uit onbegrip. Maar aan de longeerlijn is het gewoon een blije muts :+

Ik laat mijn jaarling, Jorie, ook wel eens voluit rennen, nou dan staat hij ook te springen en te bokken :')

Ach wat leuk, Soleil word ook wel eens gelongeerd. Dat gaan dan net zo :+

Laurapalmer

Berichten: 527
Geregistreerd: 26-11-14

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:45

Als het echt heeeel koud is,dan wil mijn ruin onder de galop nog wel is een bokje geven..maar dat komt zelde voor.of tijdens een buitenrit,dan word hij zo jolig en erg heet

EmmaSoleil
Berichten: 26
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Warnsveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 15:29

Laurapalmer schreef:
Als het echt heeeel koud is,dan wil mijn ruin onder de galop nog wel is een bokje geven..maar dat komt zelde voor.of tijdens een buitenrit,dan word hij zo jolig en erg heet

Haha lief! Wij kunnen niet vaak op buitenrit, maar als we dat doen kan ik niet gaan galloperen :=

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:38

De mijne heeft losse billen in het bos en in de duinen. Op straat, in de bak en op het strand dan weer bijna nooit :')

Het is meestal met de eerste keer aan galloperen, geen smerige bok maar gewoon een hoge vreugdes wapper :+ Hij schud meestal eerst even de heupjes los en dan volgt er een vrolijke sprong en wapperende beentjes.

wij doen ook aan bos crossen voor de afleiding en om even je ei kwijt te kunnen. Misschien zou ik het hem nog af kunnen leren, maar ik heb zelf niet zo veel last van zijn wappers en we hebben de grootste lol samen buiten... dus laten we het maar zo. En op andere gebieden is het gewoon best een braaf paard.

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Voor de mensen met bokkertjes XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:20

Mijn shet heeft ook zn dagen.. :+
Wilde zaterdag even met hem werken in vrijheid, maar meneer vond het een goed idee om te laten zien hoe grappig hij ook al weer is :O
Filmpje is te zien op @nicklandpony op instagram, mocht je een account hebben.