Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lottejulia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 23-12-05
Woonplaats: Nieuwegein

Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 22:03

Ik heb besloten om vanaf februari/maart voor 6 maanden een stage in het buitenland te gaan doen (Edinburgh, Schotland). Een hele grote stap voor mij en mijn vriend aangezien wij al meer dan 3 jaar samen wonen. Nu denk ik dat we daar wel uit komen. Misschien wel lastiger vind ik het dat ik mijn pony hier achter zal moeten laten, vandaar dit topic..

Er zijn natuurlijk een aantal opties: mee nemen, verleasen / bijrijdster(s) of 'vakantie' geven. De eerste twee vielen voor mij eigenlijk al direct af. Mee nemen omdat ik een halfjaar niet lang genoeg vind voor de kosten en stress die het vervoeren (over zee) met zich mee zou brengen. Uitbesteden aan een ander is voor mij ook geen optie omdat mijn pony herstellende is van een blessure, hopelijk tegen die tijd genezen meer maar er kan dus nog niet zo veel met hem gedaan mag worden en ik ben daarom uiteraard ook extra voorzichtig met hem.

Het idee is dus om hem een half jaar vrij te geven. Ik ben daarom begonnen met de zoektocht naar het beste (paard natuurlijk!) plekje van Nederland. Ik zoek een paddock paradise plek zodat hij zichzelf genoeg beweging kan blijven geven en heb wel een beetje in mijn hoofd hoe de ideale plek er uit moet zijn.

Ik vroeg me alleen af, wat zijn dingen waar ik nog meer op met letten? En zijn er meer mensen die deze keuze hebben gemaakt? Hebben jullie tips en hoe is het jullie bevallen?

Anoniem

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:47

Ik heb je topic van [STW] School, studie en werk naar [PP] Paardenpraat verplaatst, omdat ik denk dat je hier sneller antwoord krijgt op je vragen en het niet over school, studie of werk gaat.

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:03

gewoon gaan kijken bij een pp in de buurt
naar je gevoel luisteren
en zorgen dat er een familielid/paardenvriend 1x in de zoveel tijd even langs gaat...

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:12

Welke regio zit je? Evt kan je een oproepje op Facebook aan me doorlinken. Ik ken wel aardig wat mensen die misschien wel een plekje zouden hebben. Professionals in de paarden, en zeker weten dat ze dan goed staat.
Ik kan evt een balletje opgooien bij mij op stal, 'aar ik schat die kans niet zo groot in, omdat we al vrij veel hebben staan. Maar ik wil het best voor je vragen. Dat handel ik dan liever af in pb.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:16

Ik heb precies hetzelfde en loop nu stage. Heb mijn paard nu bij mijn ouders gestald zodat ik weet dat er naar haar wordt gekeken. Zijn daar altijd wel mensen. Ze staat op een 2ha weide met 4 vriendjes en dat gaat super. Overigens heb ik wel iemand ingehuurd voor 2x per week om haar (in) te rijden.

Ze staat nu 24/7 buiten en heeft lekker vakantie tot en met januari :) daarna verhuis ik haar weer naar een stal bij mij in de buurt!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:23

Mijn paard heeft ook een tijd zo gestaan (door blessure) bij een fijne stal. Geen PP, maar wel een grote loopstal met grote verharde en zandpaddock en veel gras. In een kudde uiteraard.
Altijd super toezicht waardoor ik haar er met een gerust hart 'achterliet'. :)

Stal Zwetsloot in Oud-Ade.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:50

Ik zou vooral afspreken wat er gebeurt bij problemen. Gaat bij blessures iemand weken lang 2x daags medicijnen geven of een kwartier stappen? Kan er iemand mee naar de kliniek bij nood? Dat soort dingen.

zodiacje

Berichten: 6354
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stage in het buitenland (6 maanden), paard blijft in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 15:56

Er zijn toch genoeg plekjes voor oudere paarden die hun laatste dagen verzorgd slijten op een mooi plekje waar ze buiten komen? Of opfok bedrijven die plek hebben?
Zodat je alle zorg uit handen kan geven. Ik zou zoiets zoeken..