Lease/bruikleen constructie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Lease/bruikleen constructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:02

Hey allen!

Graag jullie ervaringen en mening over dit onderwerp.

Situatieschets: stel je voor, ik zou graag een nieuw paard willen om te rijden. Kan eventueel zelf een aankopen, maar leasen lijkt ook een goede optie. Zelf weet ik nog niet wat ik wil voor paard, dus wellicht is eerst eens wat uitproberen handig. Stel je voor, ik lease dit paard van iemand die tijdelijk zijn/haar paard niet meer kan betalen, maar hem nog niet te koop wil zetten. Lijkt ideaal. Ik krijg het paard op stal, betaal alle kosten, inclusief da en hoefsmid. Het paard mag ik mee doen wat ik wil. In eerste instantie afspraken maken voor een jaar.

Hoe kijken jullie hier tegenaan, heeft iemand ervaring? Plus en minpunten? Het klinkt als een win win situatie voor beiden.

Ik hoor het graag :)

Hanneke137

Berichten: 380
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Lease/bruikleen constructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:16

Ik zit in soort gelijke situatie. Maar ik heb het anders geregeld.

Door mijn studie en oude manier van stalling had ik bijna geen tijd meer voor mijn paard.
Ik heb iemand benaderd waarvan ik wist dat ze een nieuwe uitdaging zocht. Zo heb ik haar aangeboden dat ze eventueel mijn paard mag rijden. Dit zag ze wel zitten en zo zijn we de mogelijkheden gaan doornemen.

Uiteindelijk is mijn paard verhuisd naar de stal waar zij voorheen al stond. Ik werk ook op deze stal dus dat maakt het alleen maar makkelijker.

Zij betaald de stallingskosten, waarbij ik een bijdrage doe wat ik voorheen kwijt was bij mijn eigen stalling. Verder betaal ik hoefsmid en dierenarts.

Voor mij ideaal want ik zie nog super vaak mijn paardje en knuffel er regelmatig mee. En ik rijd zelf 1 en soms 2 keer in de week. De rest van de dagen kan zij met mijn paardje vooruit.

Voor ons beide is het nu minder kosten dan voorheen en allebei kunnen we super vooruit!

Maar zoals wij het geregeld hebben zie je het niet snel.

En elke week appen we even over de planning betreft de beweging van mijn paardje. Hij loopt nu zo'n 5 รก 6 dagen in de week waarvan minimaal 2 keer een buitenrit.

In mijn situatie is dit dus TOP!!

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Lease/bruikleen constructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 16:50

Zo klinkt het ook inderdaad! Super oplossing. Ik zie dit zelf ook wel zitten omdat ik nog geen idee heb wat voor paard ik zelf wil, en ik zoek eigenlijk een nieuwe uitdaging. Maar Ben er zelf nog niet uit wat ik wil, dus het zou wellicht voor beiden een win win situatie zijn

Hanneke137

Berichten: 380
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Bakel

Re: Lease/bruikleen constructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:59

Wel denk ik dat niet voor iedereen zo'n constructie kan werken. (vooral vanuit de paardeneigenaar)

Ik heb deze constructie met iemand opgesteld waarvan ik de persoon al meerdere jaren kende. Dit levert ons ontzettend veel voordeel op.

Met een 'vreemde' had ik deze constructie niet gedaan.

Isabel

Berichten: 2269
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 17:09

Een stagenootje van mij heeft ook twee leasepaarden. Heeft ze via internet gevonden. Zij betaalt stalling en hoefsmid, de eigenaren betalen eventuele dierenartskosten. Beide paarden staan wel te koop, dus ze kunnen ieder moment weggaan (eentje heeft ze overigens al meer dan een jaar).

OliLau
Berichten: 517
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 17:12

Hanneke137 schreef:
Wel denk ik dat niet voor iedereen zo'n constructie kan werken. (vooral vanuit de paardeneigenaar)

Ik heb deze constructie met iemand opgesteld waarvan ik de persoon al meerdere jaren kende. Dit levert ons ontzettend veel voordeel op.

Met een 'vreemde' had ik deze constructie niet gedaan.


Kan ik me voorstellen