Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:11


0000
Berichten: 5476
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:17

amyyy55 schreef:
0000 schreef:
Ik denk dat je wel spijt krijgt omdat ieder woord in de advertentie eigenlijk schreeuwt 'koop mij niet!'.

Als ik gewoon objectief lees verkoop je dus een paard dat 2x per jaar een chiropractor nodig heeft, iets wat bij een gezond correct gereden dier echt niet het geval is. Heb je maar 1 smid in de omgeving kunnen vinden die hem goed aan het lopen houd, dat komt op mij eerder over als extreem gevoelig dan als heeft sterke hoeven. En staat hij nu al op een of ander supplement (op zo'n jonge leeftijd) omdat hij anders, ondanks dat ik uit de advertentie lijk te halen dat jij er wel gewoon voldoende mee doet, ongezond dik word? Maw je bent hem gewoon aan het beschrijven als paard met een hoop moeilijkheden en dat veel extra zorg nodig heeft. Dat is wat ik als objectieve koper (niet dat ik op zoek ben maar bedoel even iemand die zonder emotie voor dit betreffend paard de advertentie leest) hier zie en ik zou dan ook direct verder kijken naar iets met minder problemen.

Dit is dus geen aanval op hoe je hem houd maar een wake up call over hoe je hem beschrijft. Jij wil dit paard niet verkopen. Dit is geen twijfel, dit is uit de grond van je hart niet willen. Dus ja, ik denk dat je daar in dit geval spijt van krijgt.


Dit is op advies van mijn dierenarts. Hij heeft zoals elke fjord, niet heel veel ruimte tussen zijn wang en nek (weet niet hoe ik dat uitleg) en bij zijn atlas en draaier gaat hij ook snel vast zitten, mede omdat ik niet kundig genoeg ben om hem 100% correct te rijden.

En allerlei supplementen.. ik voer enkel af en toe glucobalance zodat hij niet te dik word. Als mensen dit al als 'veel extra zorg' zien dan hoeven diegene ook niet te reageren :)

Hij loopt niet extreem gevoelig, maar dit is de enige smid die het op zo'n manier bekapt dat hij nergens last van heeft. Veel smeden snijden geen steunsels weg in mijn regio, dat moet bij GAmble wel regelmatig. hij is gezond en dus groeien zijn hoeven snel.

Maar bedankt voor je input. :)


Ook jij mist helaas het punt. ik denk niet dat je een ongezond paard hebt of dat je er niet goed voor bent. Ik probeer alleen maar te laten zien dat de manier waarop je de advertentie opstelt, heel duidelijk antwoord geeft op je vraag in dit topic. Wbt het bekappen, heb je helemaal gelijk in. Maar dat zijn dingen die je als aandachtspunt bespreekt bij een 2e of 3e bezichtiging, zo van joh houd dat in de gaten en geef het ff aan bij je smid. Het op deze manier in een advertentie zetten garandeert eigenlijk dat mensen die jullie niet kennen denken dat hij dus wel heel ingewikkeld te bekappen zal zijn en durven het risico waarschijnlijk niet te nemen als ze buiten je regio wonen. En ik denk dat dat onbewust ook je bedoeling is. Als je hem niet verkocht krijgt omdat niemand hem exact hetzelfde zal houden als jij, kan je in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt. Maar weet je, dat hoeft niet. Je wil je paard verkopen omdat je misschien op een bepaald moment in de toekomst hem iets niet kan bieden. Maar klinieken hebben betalingsregelingen en het is helemaal niet gezegd dat hij überhaupt iets gaat mankeren. Ook jouw toekomst is niet gegarandeerd, jou kan ook iets overkomen waardoor je misschien over een aantal jaar wel helemaal geen paard meer kan hebben en je niets liever zou willen dan genieten zolang het kan.
Hoeveel je ervoor op wil geven om je paard te houden, kan jij alleen beslissen. Maar al je reacties, iedere keer dat je jezelf en vooral je paard verdedigd tegen dingen die soms niet eens gezegd zijn....ik lees echt alleen maar dat je hem niet kwijt wilt.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:23

0000 schreef:
Ook jij mist helaas het punt. ik denk niet dat je een ongezond paard hebt of dat je er niet goed voor bent. Ik probeer alleen maar te laten zien dat de manier waarop je de advertentie opstelt, heel duidelijk antwoord geeft op je vraag in dit topic. Wbt het bekappen, heb je helemaal gelijk in. Maar dat zijn dingen die je als aandachtspunt bespreekt bij een 2e of 3e bezichtiging, zo van joh houd dat in de gaten en geef het ff aan bij je smid. Het op deze manier in een advertentie zetten garandeert eigenlijk dat mensen die jullie niet kennen denken dat hij dus wel heel ingewikkeld te bekappen zal zijn en durven het risico waarschijnlijk niet te nemen als ze buiten je regio wonen. En ik denk dat dat onbewust ook je bedoeling is. Als je hem niet verkocht krijgt omdat niemand hem exact hetzelfde zal houden als jij, kan je in ieder geval tegen jezelf zeggen dat je het geprobeerd hebt. Maar weet je, dat hoeft niet. Je wil je paard verkopen omdat je misschien op een bepaald moment in de toekomst hem iets niet kan bieden. Maar klinieken hebben betalingsregelingen en het is helemaal niet gezegd dat hij überhaupt iets gaat mankeren. Ook jouw toekomst is niet gegarandeerd, jou kan ook iets overkomen waardoor je misschien over een aantal jaar wel helemaal geen paard meer kan hebben en je niets liever zou willen dan genieten zolang het kan.
Hoeveel je ervoor op wil geven om je paard te houden, kan jij alleen beslissen. Maar al je reacties, iedere keer dat je jezelf en vooral je paard verdedigd tegen dingen die soms niet eens gezegd zijn....ik lees echt alleen maar dat je hem niet kwijt wilt.


Ik schiet inderdaad te snel in de verdediging, excuses. Beetje aangeleerd gedrag :')
Maar, nee ik wil hem inderdaad niet kwijt, maar ik moet wel de verantwoordelijkheid op me nemen. Ik moet er niet aan denken dat ik over een paar jaar geen baan krijg en hem opeens snel weg moet moffelen omdat ik niet aan werk kom. Of dat ik straks op straat kom omdat ik hem behoud.
Mijn grootste angst is om de rest van mijn leven in geldzorgen te zitten, ben er al mee opgegroeid en dat heeft me al die tijd opgevreten.. -O-

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:23

Zoals ik de adv lees, wil je het paard idd niet kwijt. Hierdoor ga ik er als potentiële koper geen tijd in steken om een afspraak bij je te maken.
1. Mogelijk besluit je nadat ik een paar keer hebt proefgereden dat je toch niet wilt verkopen.
2. Mogelijk ben je zo'n "claimende" oud eigenaar, dat je de nieuwe eigenaar niet gunt werkelijk eigenaar van het paard te zijn als je snapt wat ik bedoel. Dat je je constant blijft bemoeien met de nieuwe eigenaar ipv vrede met de verkoop te hebben.

Adv is in mijn ogen ook veel en veel te lang. Als het paard in de adv al zo'n lap tekst nodig heeft om te beschrijven, wat is de uiteindelijke lengte van zijn "handleiding" wel niet. :7
Laatst bijgewerkt door cobiie op 03-11-16 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:24

cobiie schreef:
Zoals ik de adv lees, wil je het paard idd niet kwijt. Hierdoor ga ik er als potentiële koper geen tijd in steken om een afspraak bij je te maken.
1. Mogelijk besluit je nadat ik een paar keer hebt proefgereden dat je toch niet wilt verkopen.
2. Mogelijk ben je zo'n "claimende" oud eigenaar, dat je de nieuwe eigenaar niet gunt werkelijk eigenaar van het paard te zijn als je snapt wat ik bedoel.

Adv is in mijn ogen ook veel en veel te lang. Als het paard in de adv al zo'n lap tekst nodig heeft om te beschrijven, wat is de uiteindelijke lengte van zijn "handleiding" wel niet. :7


Heeft elk paard niet een handleiding ? :+

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:26

amyyy55 schreef:
cobiie schreef:
Zoals ik de adv lees, wil je het paard idd niet kwijt. Hierdoor ga ik er als potentiële koper geen tijd in steken om een afspraak bij je te maken.
1. Mogelijk besluit je nadat ik een paar keer hebt proefgereden dat je toch niet wilt verkopen.
2. Mogelijk ben je zo'n "claimende" oud eigenaar, dat je de nieuwe eigenaar niet gunt werkelijk eigenaar van het paard te zijn als je snapt wat ik bedoel.

Adv is in mijn ogen ook veel en veel te lang. Als het paard in de adv al zo'n lap tekst nodig heeft om te beschrijven, wat is de uiteindelijke lengte van zijn "handleiding" wel niet. :7


Heeft elk paard niet een handleiding ? :+

Maar niet iedere eigenaar heeft in een verkoopadv al 3 A4'tjes nodig om een basis idee van het paard zijn karakter/omgang uit te leggen. ;)

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:27

@cobiie: ik heb de advertentie inmiddels al aangepast hoor :P
En ik vind persoonlijk dat mijn fjord niet in een korte tekst uit te leggen valt.. Hij is wel heel lief, maarja het is een fjord.. Hij heeft rare fratsen, maar gaat wel voor je door het vuur als hij je vertrouwd.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:32

Heel herkenbaar.
Om omstandigheden heb ik ook mijn pony moeten verkopen, die ik al 10 jaar had.
Heb maanden lang getwijfeld, vaak op mp gehad en weer er afgehaald.
Alles geprobeerd om hem wel te kunnen houden.
Maar het ging gewoon écht niet.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt, op marktplaats gezet.
Verschillende mensen komen kijken, de conclusie getrokken dat kinderen het hem niet werd.

Uiteindelijk kwam er een meisje van 9, die zo opstapte en er zo mee weg reed :+
Het klikte zo goed tussen hun 2, ze hebben hem dan ook gelijk meegenomen.
En ik? Voelde me verschrikkelijk, miste me vriendje.
Het is nu zo'n 2 en halve maand geleden.
En nog steeds mis ik hem, heb ik nog regelmatig een rotgevoel.
Maar dan denk ik ook realistisch, ik heb deze keuze niet voor niks gemaakt.
Ook ontvang ik regelmatig foto's, en zie ik dat hij het harstikke goed heeft.
Zo maakt het voor mij ook iets dragelijker.

Dus mijn tip, wees vooral eerlijk naar je pony, maar ook tegen je zelf.
Als je voor je eigen gevoel alles heb geprobeerd, en het gaat echt niet, zal je het toch echt moeten accepteren helaas.
Hoe hard het ook is..

0000
Berichten: 5476
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:33

Geen excuses nodig hoor TS. Maar neem je tijd voor je beslissing. Je hebt het over wat als over een paar jaar....dus het zal nu niet op een paar weken aankomen denk ik dan. Zorg dat je achter je beslissing staat, ik denk dat dat de enige manier is om geen spijt te krijgen. Ik heb heel veel respect voor je verantwoordelijkheidsgevoel, maar ben ook bang dat je jezelf daarmee te kort kan doen. Het is moeilijk om te leven met altijd een 'wat als' scenario in je achterhoofd. Dus hoewel dat compleet buiten dit topic valt, vergeet niet om ook aan jezelf te denken...

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:36

Het is een heel verhaal.
Wat kan de Fjord nu (je zegt allround... maar dat blijkt niet uit de advertentie.. het tegenovergestelde zelfs).
Is hij verkeersmak, hoe is hij met andere paarden, is hij wel/niet gek op aandacht?
Is hij braaf bij het poetsen/aan de hand enz.
Is hij gevoelig voor eczeem/hoefbevangenheid?

En een richtprijs is ook fijn.

Ik ben langzaam maar zeker op zoek naar een nieuwe Fjord (om te gaan beleren voor de kar), maar jouw advertentie spreekt mij absoluut niet aan.
Een heel verhaal, met allemaal "problemen" en "eisen".

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:36

0000 schreef:
Het gaat mij dus ook niet om het feit dat ze hem laat behandelen of dat ze een goede smid heeft, dat kan ik alleen maar toejuichen. Het gaat mij erom dat ze het beschrijft alsof hij niet zonder (deze specifieke) kan. Dat vind ik als mogelijke koper echt wel een nog go. 'Netjes bijgehouden door de smid en word periodiek nagezien door de chiro' komt op mij heel anders over dan het verhaal in deze advertentie. Ik heb niks tegen hoe ts met haar paard omgaat maar de advertentie schreeuwt naar mij echt dat ze niet wil verkopen. En dat was haar vraag toch, dacht ik.


Haar vraag is of ze er spijt van krijgt, waarschijnlijk om de ervaring van andere bokkers te horen.

Niet of haar advertentie inhoudelijk wel/niet aantrekt om langs te komen.

Maar je hebt verder wel gelijk, zoals jij het beschrijft zou ik het bij eventuele verkoop ook in de advertentie zetten. Dat komt inderdaad anders over.

Wat ik eigenlijk bedoelde, is dat ik persoonlijk hier niet op af zou schrikken.
Het lijkt me dat ik dat mag aangeven toch ? :)

Dat wilt niet zeggen of ik je punt wel/niet snap.

In alles is duidelijk dat TS haar pony niet kwijt wilt, maar zichzelf er meer naartoe 'dwingt' om eventuele problemen in de toekomst te voorkomen.

De vraag of ze spijt krijgt.. Ja naar aanleiding van bovenstaande denk ik dat wel.

Tenminste, zo lees ik het natuurlijk.

Goof

Berichten: 28798
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:40

Ik zou zelf een beetje afschrikken van je opmerking 'het zou fijn zijn als je in Zuid Holland woont'. Ik zou de indruk hebben dat je je eigenlijk wil blijven vastklampen aan 'je' paard.
Je zou van mij best eens mogen komen kijken of me een bericht mogen sturen, maar als het eenmaal mijn paard zou zijn is het dat ook echt.

Sterkte met je beslissing en succes met de verkoop. Je hebt een goede reden voor verkopen (financiële reden) en zo te lezen doe je er goed aan.

0000
Berichten: 5476
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:41

Nikilover, precies dat. Naar aanleiding van de manier waarop ze de advertentie schrijft, denk ik dat er spijt krijgt. De advertentie gebruik ik alleen maar om te proberen haar dat te laten zien, niet om een oordeel te vellen over hoe of wat. Met alleen een antwoord ja of nee komt ze ook niet verder. Dat men dan focust op het aangehaalde voorbeeld (in dit geval een adverten toevallig) ipv op wat ik daarmee probeer duidelijk te maken....beter kan ik het niet uitleggen denk ik.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:48

Ik heb mazzel gehad toen ik mijn fjord wilde verkopen. Het was echt mijn maatje, maar ik wilde verder in de mensport. Toen ik hem te koop zette, kwam ik in contact met iemand die ik kende van Fjordenwereld. Uiteindelijk is hij daar heen gegaan in bruikleen (wel 100 km weg). Ik had er zo een goed gevoel bij dat ik me er echt niet druk om kon maken.

Dit jaar heb ik een tuigpaardmerrie bij een handelaar omgeruild voor een andere merrie. Totaal niet mijn ding maar ik kon echt niks met dat paard. Ik weet niet waar ze is, maar zal wel los lopen. (al had ik haar op de markt zien staan in Zuidlaren dan had ik haar wel weer meegenomen haha)


Overigens vind ik de voorbeeld advertentie die iemand hier voor je gemaakt heeft echt een stuk beter als jouw advertentie. Als ik een fjord zou zoeken dan zou ik die van jou zeker overslaan. Je schrijft het naar mijn idee echt alsof hij geen gezond paard is.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 12:52

0000 schreef:
Nikilover, precies dat. Naar aanleiding van de manier waarop ze de advertentie schrijft, denk ik dat er spijt krijgt. De advertentie gebruik ik alleen maar om te proberen haar dat te laten zien, niet om een oordeel te vellen over hoe of wat. Met alleen een antwoord ja of nee komt ze ook niet verder. Dat men dan focust op het aangehaalde voorbeeld (in dit geval een adverten toevallig) ipv op wat ik daarmee probeer duidelijk te maken....beter kan ik het niet uitleggen denk ik.


Ik snap je helemaal :j

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 12:57

Is er nu ook een oordeel over de huidige advertentie. Haha daar heb ik wat meer aan..

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:02

amyyy55 schreef:
Is er nu ook een oordeel over de huidige advertentie. Haha daar heb ik wat meer aan..

Het ging niet zo zeer om de advertentie maar de ondertoon ervan. Daaruit blijkt dat je (nog) niet klaar bent hem te verkopen, dat bedoelen ze :j

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:05

Azmay schreef:
amyyy55 schreef:
Is er nu ook een oordeel over de huidige advertentie. Haha daar heb ik wat meer aan..

Het ging niet zo zeer om de advertentie maar de ondertoon ervan. Daaruit blijkt dat je (nog) niet klaar bent hem te verkopen, dat bedoelen ze :j


Ben ee ook nog niet klaar voor. Maar hij hoeft ook niet binnen een week weg :) rustig aan oo zoek..

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:18

Mijn oordeel over je advertie heel eerlijk, ik zou er nooit als koper aan beginnen.

Maar stel hem duidelijk op. Niet beste lezer maar gewoon beginnen met de standaard gegevens van je paard, kort wat hij kan en wat over karakter en dat is het.

Mooie foto's erbij zodat kopers ook echt wat kunnen zien. Desnoods een filmpje van het rijden dat ze de bewegingen kunnen zien.

Maar denk voor jou het belangrijkst krijg er vrede mee of laat iemand hem voor je verkopen. Verkopen is niet leuk maar voor nu voor jou het beste. Bedenk hij krijgt het bij een ander ook goed.

Oja en een richtprijs niets zo vervelend als geen richtprijs bij een advertentie.

Dit was een advertentie van mij kort maar alles stond erin.

http://www.bokt.nl/markt/ad/60039/3-jar ... ker-merrie

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-16 13:26

Wat zou ik kunnen vragen dan..?
Incl. Toebehoren

butengeweun

Berichten: 3654
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: voorne putten

Re: Kom je eroverheen..(paard verkopen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:41

Geen idee, zit totaal niet in de fjorden.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:42

Ik ook niet, als je hier hulp mee wilt wellicht eventjes in een topic plaatsen met fjorden kenners..

Loopt er geen taxatie topic toevallig voor fjorden?

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:46

Ik heb 2 paarden verkocht en van beide tot de dag van vandaag onwijs veel spijt.
Als er ooit nog een paard komt gaat deze nooit nooit noooit meer weg.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:48

Opzich lees ik genoeg mogelijkheden om het beestje aan te houden..

Onderhoud is geen probleem, aandacht krijgt hij genoeg, ook van een bijrijder en verzorgers.
Vriend staat garant in het geval van hoge medische kosten..

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 13:53

Het is nooit zeker of het goed terechtkomt en het kan altijd weer verkocht worden, net als dat jij nu ook jouw paard te koop zet.

Alleen als je het zelf houdt is er zekerheid.
Sommige mensen hebben er heel veel moeite mee en anderen kan er beter mee overweg.

Ikzelf kan er goed mee overweg en verkocht is verkocht......maar vergeten zal ik het nooit.

En mocht ik aan de weet komen dat er iets niet goed is, neem ik het direct terug......., want ik laat geen paard in de steek die ik lang heb gehad, dan blijft ie voorgoed bij mij of als er iets ernstigs aan de hand is laat ik het inslapen en kan het pijnvrij op het land en genieten van andere leuke dingen dan mag ie blijven zolang ie happy is.


Sterkte, het is nooit leuk he.