haha een paardentaxi, wat een handel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

haha een paardentaxi, wat een handel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 20:06

17 november ga ik naar mijn stage in brabant,

(Van Geffen NL
Naar Vlaardingen NL
Afstand 102,7 km.
Reisduur 01:04 van www.routenet.nl )

en dan natuurlijk nog wel terug op 12 december, dus totaal ongeveer 205 km.

en ik was opzoek naar vervoer voor dribbel. Toevallig kwam ik een emailadres tegen van iemand die een ''paardentaxi'' heeft. Hartstikke leuk, Gevraagt hoeveel het me zou kosten om hem daar te brengen en weer thuis te brengen. Vond de prijs nogal hoog,
290 euro Lips are sealed

Vind het best belachelijk??
Als iemand zich die dagen toevallig verveelt Schijnheilig en er niet zóveel voor vraagt als de paardentaxi *LOL*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:23

1,40 per kilometer dus ongeveer. Personeelskosten, afschrijving auto, afschrijving trailer, brandstofkosten, verzekering, wegenbelasting, BTW, ondernemersinkomen en dan zal ik vast nog wel wat dingen vergeten zijn. Het moet er allemaal van betaald worden als je een professioneel bedrijf hebt.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 20:30

vraag me dan wel af of er veel mense zullen zijn die dat doen. je moet trouwens ook het bedrag betalen van hun naar jou. Misschien logisch maar ik vind het totaal bedrag toch wel erg hoog??

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:36

Dat je de voorrijkosten moet betalen vind ik heel normaal eigenlijk.
De tarieven voor een gewone mensentaxi liggen trouwens rond de 1,70-1,80 per kilometer als je het zo bekijkt is de paardentaxi zelfs goedkoop!
Ik snap dat je het een hoop geld vindt, maar of het goede handel is betwijfel ik...

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:40

Probeer het eens bij: http://www.fragotrans.nl/
Ik vind ze redelijk goedkoop, en de chauffeur reed bij mij erg netjes en rustig

Groetjes Anuschka

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 20:54

dat is ook wel waar als je het met de mensentaxi vergelijkt. ik hoorde het net dat het 290 euro was en schrok daar van. misschien geen goede handel dan, maar wel een hoop geld *LOL*

dank je binar, zal gelijk even kijken Lachen

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:58

Ik geloof niet dat de prijzen op het internet staan, maar je kunt hem altijd bellen of mailen
En het is dichtbij Vlaardingen, dus misschien niet al teveel voorrijkosten

Ff off-topic waar uit Vlaardingen kom je? Ik heb zelf ook circa 18 jaar in Vlaardingen gewoont.....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 21:00

Een hoop geld is het zeker Haha!
Niemand in je vriendenkring die je wil/kan brengen? Desnoods trailer en auto huren, dan ben je toch nog wel iets goedkoper uit. (trailerhuur is rond de 35 euro per dag, bestelbus om de trailer te trekken kost rond de 40 euro ofzo, komen er nog wel wat kilometers en brandstof bij, dus rond de 100 euro ben je zo kwijt voor het hele spul)