Ik probeer Rosco te leren om te buigen. Hier wilde ik hem de ruimte geven om zijn knie op de grond te plaatsen, maar net na deze foto kreeg ik een hapje in mijn vinger hahaha.
Verder nu veel bezig met longeren aan het halster op stem, grondwerk, vrijwerk, en heel veel poetsen.
Anoniem
Geplaatst: 02-02-16 11:47
Rosco is gisteren voor de 3e keer naar de hoefsmid geweest.
De eerste keer was hij onder sedatie en bleef hij er doorheen komen, dit was dan ook echt een drama.
De 2e keer is 4 weken geleden, en hebben wij alle plekken op stal gezien en geprobeerd, en buiten geeindigd. 2 voorvoeten kunnen doen in 1,5 uur. Veel geduld, veel praten, veel belonen als er wel iets goed gaat.
En gisteren was dan de 3e keer. Ik kon mijn ogen niet geloven. 4 benen in een half uur! Binnen, aan een slap touwtje. Hij was de eerste 2 minuten even van slag... maar nadat hij de hoefsmid toch wel erg lief vond, en op zijn gemak was gesteld, ging het gewoon heel goed. Wel blijven praten en belonen natuurlijk. We hadden eigenlijk verwacht dat het wel even zou gaan duren.
Hier het "bewijs"!
We blijven goed oefenen met voetjes geven... en we mogen over 6 weken weer!
Ook heb ik zijn sokken voor het eerst een beetje uit kunnen kammen.
Veel babyolie in zijn sokken om de klitten eruit te krijgen. En nu bijhouden met cowboymagic gel. Deze week proberen we die sokken (alleen de voorste) bij te houden. En een begin te maken aan de achtersokken en staart.
Vandaag heeft zijn verzorgster zijn staart helemaal uitgeborsteld. Helaas geen betere "before" foto. Vanaf nu elke dag goed uitkammen en er gelijk een vlecht in zodat het niet terug in de dreadlocks valt. Ik ben enorm blij!
Wauw, wat een knap paard wordt het al! Goed ook dat je zo geduldig blijft, heb ook zo'n paard dat angstig is/was voor mensen en soms is het verdomd moeilijk om rustig en geduldig te blijven haha. Je ziet het ook maar bij weinig mensen!
En geduld moet wel. Ik kan er voor kiezen om hem in een week zadel mak te gaan maken en hem te overdonderen. Maar ik zie het nut er niet van in. Ik kies voor de rustige weg, alles langzaam, en op zijn tempo. Ooit komen we er wel. Al doen we er nog 10 jaar over!
Anoniem
Geplaatst: 09-02-16 12:12
Rosco zijn eerste vrijheidsdressuur ervaring. Een rondje draaien. Wat pakte hij dat goed op zeg!
Rosco is een beetje gek... Die vermaakt zich wel, zelfs in zijn eentje!
Rosco blijkt een ware pennypony! Enorm lief voor zijn 2 nieuwe vriendinnetjes Isa en Marty geweest. Braaf mee lopen, zijn kunstjes voordoen, kroelen, lekkers krijgen, en om zijn nek (!) hangen!!! (Dat kon gisteren nog niet hoor!) Ben enorm trots op hem, maar ook op de meiden!
Anoniem
Geplaatst: 01-03-16 15:40
Op de plek waar hij stond ben ik afgelopen Zondag per direct verdwenen. (Afspraken werden door staleigenaresse niet nageleefd, en dan zeg ik het nog heel(!) netjes) En ben op een nieuwe stal terecht gekomen. Hier wilde ik al langer staan, maar was eerder nog geen plek.
Hier komt hij 3 uur per dag in een groep buiten, elke dag weer, de hele winter door. Hier zijn eerste kennismaking met zijn nieuwe vriendje. (De rest van de groep stond aan de andere kant van de paddock)
Gisteren middag heb ik Rosco voor het eerst met (nu zijn eigen) zadel gelongeerd, nog geen 10 rondjes. Om te kijken wat zijn reactie zou zijn (welke reactie?). Wel al enkele keren stilstaand, niet aangesingeld, een zadel op gehad.
Laten we hopen dat hij hier nu op zijn plek staat, en we vanaf nu weer lekker verder kunnen gaan!
oooh wat een ontzettend leuk paard heb jij. ik zag bij toeval deze topic. Wat ben je goed bezig met je paard zeg. Welke stal stal sta jij nu, want je stond niet meer bij de veerstalhoeve toch ?
Klopt, ik ben sinds eind December weg bij de Veerstal. Ben toen naar Beijerschehoeve van Anja de Jong gegaan, waar ik dus afgelopen weekend ben weg gevlucht, wegens bovenstaande redenen. Waar ik nu sta wil ik liever niet openbaar vrijgeven, maar kun je me altijd in een pb vragen!
Ik doe mijn best met Rosco, lief en fijn dat je dat opmerkt!