[volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

[volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 21:39

Hallo,

Ik ben sinds deze week begonnen met de zwarte parel en vondt het wel leuk een volg topic van onze vordering te maken :D

Even wat informatie over ons:
Ik ben esmee, ben 15 jaar oud en dit is het tweede jonge paard waar ik onder professionele begeleiding mee aan de slag ga.

Dit is fyola fleur, een prachtig zwarte merrie, met een heel fijn hoofdje, bijna Arabisch. Een echte penny droom dus :') .
Haar afstamming is uphill x florestan I.
Ze is van zichzelf heel fris en schrik achtig. Daarom hebben we meteen besloten haar heel rustig aan te pakken. Ze is al eens beleerd, dit is gedaan door de persoon die mij nu ook helpt. Zij is heel ervaren in jonge paarden en heeft dit op een hele goede manier gedaan. Ze was helemaal voormekaar in de basis. Toen besloit de eigenaar van het paard dat het tijd wws om haar verder te laten rijden door een van de meiden op stal, die net zoals ik een aantal paarden rijd. Echter was er geen goede klik tussen ruiter en paard en ging het al gauw mis. Deze ruiter is gestopt met het rijden van uphill. Ze heeft 2 maand stil gestaan toen is er een ander meisje een paar keer op gaan rijden. Zij ging veel te snel met het paard en paard werdt compleet overrompeld. Paard was zo in de stress dat ze dr bij het aangalopperen vandoor ging. Ruiter viel eraf en is er daarna ook niet meer opgeweest.
Afbeelding

Omdat het paard mij altijd al aansprak heb ik besloten het paard te gaan rijden, dan wel onder heel goede begeleiding. We gaan het heel rustig aan doen om het plezier bij het paard terug te krijgen. Daar ligt onze prioriteit.

Vandaag heb ik er voor het eerst opgezeten. Eerst even gelongeerd. Toen voor 15 minuutjes gestapt. Veel beloond wanneer ze ontspande en goed reageerde op halthouden en lichtelijk been druk.

De volgende keer gaan we proberen een klein stukje te draven. Al is dit maar 3 passen.


Ik ga hier iedere keer een update achterlaten, dus volgen jullie mee ? Dat zouden we leuk vinden! :D

XstormX
Berichten: 305
Geregistreerd: 10-09-12

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:03

wauw prachtig paard, ik volg zeker!

xMistyy

Berichten: 72
Geregistreerd: 21-10-14
Woonplaats: Breda

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 19:59

Ik volg mee!

Fearlien

Berichten: 1696
Geregistreerd: 26-11-14

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:02

En ook ik volg! Wat een beauty <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:03

Ik volg ook! Knap paard

stella2003
Berichten: 57
Geregistreerd: 10-02-13
Woonplaats: Groningen

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:03

ik volg ook, mooi paard *\o/*

Anoniem

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:05

ik volg jullie ook! :))

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:29

Wat leuk om te zien al die volgers! Morgen middag ga ik weer maar ik moet even kijken hoe ik in mn vel zit, mijn tante is gisteren namelijk plots overleden aan een hartstilstand, en dit valt mij vrij zwaar. Mocht het niet gaan dan zet ik haar alleen even aan het werk aan de longeerlijn

Selina

Berichten: 14293
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:37

Ah jeetje, gecondoleerd en sterkte :(:)
Niks doen waar je geen zin in hebt.

Enphalu

Berichten: 772
Geregistreerd: 22-03-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:38

Gecondoleerd en veel sterkte.. :(:)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 20:43

Dank jullie wel!

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 18:29

Zo net toch maar op fyola geklommen, en daar heb ik zeker geen spijt van ! Vandaag de draf dr ook bij gepakt.
Rechstom heeft ze nog wat moeite met balans maar dat ging aan het einde van de 20 min al een stuk beter. Ze gaat echt met sprongen vooruit en ik merk nu wel dat ze een hele tijd geleden al eens goed is ingereden en dat ze toch nog wel een basis kent ookal heeft ze zichzelf wat vervelende streken aangeleerd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:39

Gecondoleerd met je tante! :(:)

Wel fijn dat het rijden goed ging! :j

lientje5
Berichten: 101
Geregistreerd: 12-10-11

Re: [volgtopic] penny droom "opnieuw" zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:47

Wat een gaaf dier! Ik volg ook mee :)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-14 00:07

Zo we zijb inmiddels zo'n 2 weken onderweg en het gaat lekker! Ze probeert mij duidelijk wel af en toe uit maar ze is hier heel fijn doorheen te rijden. Deze week was heel heftig en emotioneel dus alleen maandag even gereden. Wij merken dat ze wel echt aan her werk gezet moet worden anders gaat ze lopen klieren. We rijden nu voornamelijk met lichte druk voor, wanneer ze ontspant en nageeft is de druk weg. Wanbeer ze niet zo wordt gereden drukt ze haar nek en rug weg en gaat ze rennen. We werken nu ook voornamelijk aan het rechtrichten en van achter naar voren rijden. Zoals dat nu gaat doet ze het super. En geduld is het sleutel woord.

Afbeelding
Ik heb 1 foto, dit is van de eerste keer galop met mij in het zadel, afgelopen maandag. Het is een wazige foto en helaas wil ie niet draaien maar het geeft toch een beeld

Primadonna1
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 21:03

Hoi Esmee, ik was op zoek naar achtergrond informatie van mijn bijrij paard en kom op jouw topic. Leuk om te lezen. Het gaat goed met Fyola Fleur ( tegenwoordig heet ze Filou :) Het is geen paard waar je zo op weg rijdt. Denk je het "knopje" met rijden gevonden te hebben, verzint ze wel weer wat nieuws om je aan het werk te zetten. Af en toe moet je echt compromissen met haar sluiten om verder te komen. Al met al is ze ontzettend lief en superbraaf met buitenritten (al wil ze dan vooral uit enthousiastme heel hard)
Mocht je nog leuke foto's van haar hebben. Ik hou me aanbevolen :j

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 22:21

Primadonna1 schreef:
Hoi Esmee, ik was op zoek naar achtergrond informatie van mijn bijrij paard en kom op jouw topic. Leuk om te lezen. Het gaat goed met Fyola Fleur ( tegenwoordig heet ze Filou :) Het is geen paard waar je zo op weg rijdt. Denk je het "knopje" met rijden gevonden te hebben, verzint ze wel weer wat nieuws om je aan het werk te zetten. Af en toe moet je echt compromissen met haar sluiten om verder te komen. Al met al is ze ontzettend lief en superbraaf met buitenritten (al wil ze dan vooral uit enthousiastme heel hard)
Mocht je nog leuke foto's van haar hebben. Ik hou me aanbevolen :j


Wat leuk om te horen! Klinkt inderdaad precies als fyola "Filou" haha! Bij ons hete ze door haar streekjes altijd huppel!
Ik zou eens kijken naar foto's, als goed is moet ik er nog wel een paar hebben!

Ik ben ook wel benieuwd naar foto's van hoe ze dr nu uit ziet! Is er nog verder gegaan met dressuur met haar qua westrijden of iets dergelijks? Daar werd ze namelijk voornamelijk voor opgeleid bij ons