eigen ijslander ??!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 14:49

Zoals jullie misschien weten ben ik al een tijdje op zoek naar een jonge ijslander. Ik rijd twee ijslanders bij Aalsmeer en dat is heel leuk maar toch kriebelt het om echt een eigen paard te hebben. Ik dacht een jaarling te kopen dat was ook ongeveer mijn budget, die nog lekker drie of vier jaar in de wei te laten lopen en er dan mee te beginnen. Nu was ik met mijn moeder ijslanders kijken bij haar in de buurt (Heerde en Wesepe) de man had niet veel jong spul staan.Ziet ze een dikke merrie met een leuk koppie en een mooie kleur. Zegt ze: "waarom neem je die niet?" Ik uitleggen dat mijn budget ophoudt bij 4000 gulden en dat een volwassen ijslander zo'n 8000-9000 kost. "Maar dat geld kan je toch van me lenen..." Ik geschokt, wereld op zijn kop. Ik had me er al op ingesteld me nog een paar jaar vermaken met de (ook echt wel leuke) paardjes die ik nu rijd. Nu ineens ligt er de kans een volwassen rijpaard te gaan kopen. En dan te bedenken dat ik haar nauwelijks durfde te vertellen dat ik van plan was om een paard te kopen omdat ik bang was dat ze me niet verantwoordelijk genoeg zou vinden (ik ben 28 trouwens en echt wel verantwoordelijk maar dat ik ben nog maar een kind-gevoel blijft er blijbaar altijd een beetje zitten)Dus nu slaap ik al een paar nachten niet en droom ik van paarden...
Goed he zo'n moeder! (De merrie was het trouwens niet helemaal volgens mijn maatstaven) Op zich zou ik haar bij de ijslanders die ik nu rijd neer kunnen zetten. Wel zo gezellig maar helaas is er alleen weidegang zonder schuil/ noodstal en geen bak. Als iemand een plek weet in omgeving Amsterdam, (de amsterdamse kant van het Amsterdamse bos zou ideaal zijn maar iets minder ideaal is ook goed)waar meer "buitenpaarden" staan, zodat ze niet alleen hoeft te staan en niet al te duur. Of een weiland het liefst met schuilstal waar nu geen paarden staan maar waar we drie ijslanders neer kunnen zetten (Het hele jaar door)houd ik me alvast aanbevolen. Oh en als iemand een ijslandse merrie met tenminste vier goede gangen weet zo tussen de 5 en de 10 jaar oud. Temperamentvol met een goed karakter..... Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:00

Vraag Kvika eens, die heeft ook een IJslander, van Stal Edda op Vlieland. Misschien dat zij nog andere adresjes weet. Enneuh: van harte gefeliciteerd natuurlijk!
Lijkt me zo geweldig, dat moment dat je weet van: ik kan een paard gaan kopen, hoef er 'alleen' nog maar een uit te zoeken!!
Laat je ons weten hoe het verder verloopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:37

WAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUWWWWWWWWWWWWWWWW!!!
*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*
Wat gaaf voor je!!!! Ik hoop dat je snel het paardje van je dromen tegenkomt en dan zien we jullie in het Amsterdamse Bos wel. Rondje ijs bij de kiosk van mij!!!!

Sonja

Janita

Berichten: 17
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:50

YES! Nog een ijslander-lover erbij! Ik heb een eigen ijsje en ik ben heel erg trots op haar, NATUURLIJK Pling Ik zou je willen aanraden om eens op het internet-adres te kijken icelandic-horses.com bij de links. Hierin staan meerder ijslander-bedrijven die hier paarden voor de verkoop aanbieden. Toevallig ben ik mijn merrie hier tegen gekomen (SMAR-Horses van Siggi Mar). Vooral veel bedrijven gaan bezoeken en veel paarden bekijken. Wat voor een paardje zoek je trouwens? Wil je wedstrijden gaan rijden (moet je ook eens gaan kijken, erg leuk!) of alleen maar recreatief en moet het een merrie, ruin of hengst zijn? Als je dat weet dat weet je ook in wat voor een prijscat. je moet zoeken.... Als je wilt wil ik je nog wel veel meer vertellen, ik hoor het wel. Veel sucses met het zoeken naar je ideale paardje. O ja, denk ook aan je uitrusting, ijslanderzadels (en toebhoren) zijn niet goedkoop! Groetjes Janita (en Buska Haha! )

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:03


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 18:31

Dank jullie voor je reacties. Ben zeker in voor een ijsje (oh nee drie ijsjes en een fjord)in het bos Sonja! Tja ik zoek een merrie grofweg tussen de 6 en 10 (Nog vrij jong maar wel al een beetje doorgereden)Tenminste vier goede gangen. Recreatie met af en toe een wedstrijdje in de recreatieklasse. Vrij veel temperament maar niet zo gek als een deur. Sociaal en slim paard. Geen exceem. Afstamming goed genoeg om leuk mee te kunnen fokken. Ik wil er een beetje allround mee gaan rijden en werken, natuurlijk de gangen trainen maar ook buitenritten, freestyle oefeningen misschien ooit endurance.. en dat allemaal voor maximaal 9000,- liever nog 8000,-Wat een eisenpakket he? Kom ik natuurlijk thuis met een jonge ruin, zo gek als een deur, onopgevoed, loopt alleen maar schweinepas...hmmmm ik hoop het niet *LOL* De site http://www.icelandic-horses.com ken ik al Da's de andere favoriet naast bokt. Allemaal ijsjes maar veeeel saaier. Dat ik dan ook nog een dure uitruisting moet hebben had ik me al gerealiseerd. Ik probeer toch het zadel tweedehands te vinden (Dus als iemand een tweedehands ijslanderzadel tekoop ziet ergens)Ik dacht ook aan zo'n wintec kunststof ijslanderzadel. ik heb er wel eens mee gereden en dat zat eigenlijk best aardig. Ik weet alleen niet hoe duur zo'n kunsstofzadel dan is. En ja Janita vertel me vooral meer! Ik heb Buska trouwens op internet te koop gezien. Iets van bewonderende blikken van voorbijgangers was het Pling