Waarom kon die HS nou niet gewoon even komen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Waarom kon die HS nou niet gewoon even komen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 16:09

Tiko's ijzer zit al een paar dagen los, dus heb ik eind vorge week de hoefsmid gebeld. Zou hij vanavond of morgenavond komen.
Nu zit sinds gister het ijzer zo los dat we er niet meer mee kunnen rijden. En dat terwijl ik vanavond les heb Lips are sealed
Dus vanmiddag die hoefsmid gebeld of hij niet wat eerder kon komen, vanmiddag? en het verhaal uitgelegd.
Zegt ie: ja ik zou vanavond of morgen komen he, nou ik eb toch je tel-mnummer dus ik bel wel als ik tijd heb
Maar goed, hij komt vast wel (morgen waarschijnlijk) maar nu kan ik dus niet naar les Boos!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 16:49

Wees blij dat ie uberhaupt nog komt!
Ik had een wedstrijd en een los ijzer. De smid hoefde enkel de ijzers eraf te halen. Hij is het paard van de overbuuf aan het beslaan en zou dan naar mij komen. Hij komt gewoon helemaal NIET.

Ook de afspraak van een week later om ze opnieuw te beslaan, hij komt gewoon NIET opdagen!

Succes!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:04

Inderdaad. Ik vind binnen een week komen nog snel!

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 17:04

Wat ben ik blij met mijn ""gouden"" hoefsmid.............
Maar helaas zijn ze niet allemaal zo.
Kun je een andere vinden?Bespaart misschien een hoop ergernis.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:17

Ik vindt het een beetje overdreven.
Dacht door je titel doordat de hoefsmid zolang op zich liet wachten, dat er wat naars gebeurd was met het paard.
En wat blijkt, je les kan niet doorgaan.

Die paar dagen vallen wel mee, velen hebben een langere wachtlijst (ik meestal gelukkig niet moet ik erbij zeggen).
En ik vindt het zeer schappelijk dat als hij tijd heeft, toch nog eerder komt, maargoed, jij belt vandaag opnieuw offie niet meteen kon komen omdat je vanavond les hebt terwijl hij morgen al zou komen.
Volgens mij maakt het dan ook niet meer uit offie morgen eerder komt dan de eerder genoemde afspraak of vanavond als je toch al niet meer naar de les kan.
Ik vind het dus zwaar overdreven, je leven hangt niet van dat ene lesje af, wees blij dat hij je best voor je doet en dat hij je waarschijnlijk al behoorlijk snel kan helpen.
En anders had je eerder moet bellen dunkt mij.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 18:24

Ja, ik vind het ook meevallen hoor... Wees blij met een smid die binnen een week kan komen!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-02 22:41

Ik weet het, en op zich vind ik die ene les ook niet zo heel erg. Maar had er vanmiddag gewoon even de balen van.
Bovendien, kwam hij een half jaartje geleden gelijk als je hem (dringend) nodig hebt. Als je belde, vroeg hij of het haats had, zo ja was hij er de volgende dag, zo nee dan kwam hij binnen 4 dagen.
Hij laat gewoon steeds langer op zich wachten, oke ik ben verder heel blij met hem. Is ook heel rustig met Tiko. Maar alleen een beetje lastig afspreken met die man. Hij zegt wanneer hij ongeveer komt (woensdag- of donderdagavond). Toen ik vanmiddag belde of hij al enig idee had wanneer hij kwam, wilde hij nog niets zeggen. Ja, dat ie begreep dat het nu haast had, en dat ie wel zou bellen vlak voordat hij kwam. Maar goed, hij is dus vanavond niet geweest, dus hoop dat hij morgenavond wel komt. Is gewoon vervelend dat ik twee avonden vrij oet houden, omdat hij niet in kan plannen wanneer hij komt.
Maar idd, ik mag blij zijn dat hij komt, zelfs dat is soms bij hoefsmeden een probleeem.
Ik zal niet meer zeuren *LOL*

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:52

die ene die ik had komt ook gewoon niet en neemt niet op, en als je met een ander nummer belt en hji hoort wie het is hangt hij op, en hij is nogwel de zelfde week bij ons op stal bij een ander paard geweest en de mijne zou hij een paar dagen ervoor al doen en ze dan nog gewoon niet mee doen he!!!!!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-02 22:54

Ach nee, zeuren en je ergenissen ed kun je kwijt op bokt, daar is bokt er oa voor, en anderen zeuren dan met je mee of laten je het van de andere kant zien zodat je weer wat relativeert.

Ik snap helemaal dat je er even de balen van had, zeker als je er 2 avonden vrij voor moet houden (ik spreek altijd dag en tijd af, het kan wel een halfuurtje later oid worden, maar het zit altijd in de richting), maar het lijkt in het niets op de problemen waar sommige andere paarden eigenaren mee kampen ivm de hoefsmid.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-02 16:28

Nee, ik weet het.
Heb ook lang moeten zoeken voor we deze hoefsmid hadden gevonden.
Een afspraak maken op een bepaald tijd doet deze hoefsmid helaas niet. Zit ook wel weer wat in, hij kan natuurlijk ook niet alles precies plannen, maar vervelend is het wel.

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 13:08

GRRRR!
Die hoefsmid is donderdag avond ook niet komen op dagen!
Ik heb tot tien uur savonds gewacht....hij was er nog steeds niet, nu heeft Tiko nog altijd een los ijzer.....

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:43

tja,ik heb de zelfde hoefsmid al richtje en mirthe maar de vorige keer dat jordy naar de hoefsmid moest heb ik heel veel hoefsmeden gebelt en allemaal kwamen ze niet opdagen!!
en deze hoefsmid was zo lief om jordy tegelijk met tiko te bekappen maarja nou komt ie donderdag ook in 1x niet!
nou hopen dat ie zaterdagmiddag wilt komen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:48

Dat had ik eerst ook altijd, echt heel irritant.
En natuurlijk jammer dat je nu niet naar les kan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-02 15:51

je had ook kunnen proberen om het ijzer er zelf af te halen, of je laat het iemand anders er even afhalen...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 16:32

Ik heb dus vrijdag ochtend gelijk de HS gebeld, en het was volgens hem allemaal een beetje uit de hand gelopen.
Leuke smoes Boos!
Maar goed, hij is zaterdag middag geweest en Tiko staat weer netjes op zijn ijzers. Nu hopen dat hij de volgende keer wel zijn afspraken nakomt, want anders ga ik toch echt op zoek naar een andere HS.