Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:16

wat als je hem opnieuw een advertentie zet.
en zegt eerst vetrouwen in het paard winnen en dan pas rijden.
zoals grondwerk krijgt het paard meer vetrouwen in een mens, als je iemand hebt gevonden die niet echt om het rijden gaat zal ie het super hebben denk ik en dat er daarna die gene heel langzaam op hem kan.

want als je al zegt dat ie er iemand van afgooit bij de vorige verkoopers was je daar bij? wat deden hun?
wat vind het paard niet fijn en wat wel hoe is die in de mond? is zijn rug in orde?
of wilt hij niet echt aan het werk?

en wat je ook zei in je andere topic, bij de laaste koper dat is aan het uitproberen is tot hoe ver die kan gaan maar dan op een helle andere manier wat mensen gewent zijn.
ik denk ook al probeer de paard je uit je bent er niet binnen maand met een band enzo. pas na jaar mensen moeten geduld hebben wat jij ook heb en dat hebben ze niet met ed erg jammer.
Laatst bijgewerkt door trysteffy op 23-02-13 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 22:43

herhalen schreef:
Hij is helemaal nagekeken door dierenarts zelfs op ego als op foto's ook fysio geeft groen ligt. Grondwerk is hij bekend mee evenals vrijheids dressuur en andere dingen. Hij is zowel met rijden als in de wei of aan de hand/longe onberekenbaar en gevoelig. Mijn vriend heeft zijn schouder verbrijzeld en naast mijn eigen werk me andere 3 paarden en het cafe van mijn vriend plus school red ik het echt niet.
Paard rotine nodig dan functioneerd hij het beste iets wat ik hem nu niet kan geven komende tijd. Moet dus stuk verzorging uit handen geven..... om sterker te worden moet hij ook regelmatig aan het werk gezet worden. Paard is super gevoellig en heeft een mega gebruiks aanwijzing. Mensen die daar mee om kunnen gaan zoeken geen fjord achtig paardje. Paard is super gereden ligt aan de hulpen en kan super lopen. Helaas te onberekenbaar. Na 3 x verkoop zie ik verkoop niet zo zitten. Heb hem zelfs al een keer gratis aangeboden.

Nogmaals ik kan nu aardig met zijn gebruiks aanwijzing omgaan maar dat heeft bloed zweet en tranen gekost.

maar indd je hebt hem zo veel gegeven wat je kan.
en dan dat je nog zo veel dingen er naast heb staat het paard eigenlijk in de weg.
het lijkt me een super beestje waar je de vetrouwen en hoe je met hem moet omgaan en respecteren hoe die is zou die volgens mij tof zijn.
en hoe kan jij ander op dat beestje rijden en niemand niet omdat jij zijn gebruiks aanwijzing snapt en dat hij jou vetrouwt en respecteert!

maar als jij denkt dat ie toch naar de slacht de genige optie is DOEN! het klinkt alle maal zielig maar wat kan je anders.
je hebt zo veel voor dat beestje geven en zoveel kansen. op een gegeven moment houdt het op:(
gewoon ff je knop omdraaien en er zekker van zijn.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:33

of jullie eens zijn of niet.

De eigenaar maakt altijd zelf de keus wij niet.
wij kennen het paard niet alleen via topics en verhalen.

dus ze moet het echt zelf goed over na denken en zelf beter weten voor het paard

trysteffy

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 23:54

als gezeldschaps paard? voor een ander paard of iets?

maar het is jou keuze he!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:34

Kwam net ff met me gedachten bij een paardenrust huis. Als die nog bestaan. Dan weet je zekker dat er niet word gereden.

Maar denk gwn dit weekend er goed over na?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:25

Als je die foto die je net hebt gestuurt TS word je gwn op 1 slag verliefd die blik.
Ik denk dat dat jou ook gwn pijn doet die blik van hem.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 20:05

Ik ga zekker duimen!!!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 21:50

Dus ed heeft een nieuw aasje?

trysteffy

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 19:11

Ga je er ook binnekort proberen om op te stappen?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:41

altijd leuk om die updates te zien:)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 10:24

Hij ziet er echt goed uit!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie