Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:31

Gisteren zijn we na een tip van mijn instructrice naar een tienjarige vosruin gaan kijken. De man kwam naar haar bak omdat de zijne te nat was om in te rijden.

Hij laadde hem uit en ik was al op slag verliefd Haha! . Hij is 1m65 groot, heeft op zijn voorbenen twee exàct gelijke sokjes en een hele mooie regelmatige bles. Heel mooi sprekend hoofd en hij ziet er gewoon expressief uit. Zag er erg goed verzorgd uit, maar de spieren mogen er wel weer wat meer op, maar met een paar maanden werk komt dat wel goed.

Hij liet hem eerst los in de bak en even aanzetten, zodat we hem konden zien lopen. Nou, wat kan dat beest sjouwen! Hele goeie galop en gewéldige draf. Net die benen achter die oren, Krack C achterna Haha!

Dan opgezadeld en instructrice erop. Hij heeft twee jaar geleden M2 gelopen, maar sindsdien eigenlijk niets meer gedaan. Toch heel mooi beeld, zocht al gauw de hand op, lekker rond, en maar sjouwen. Ja, toen ik erop. Hij zocht heerlijk mijn hand op, lekker naar beneden en rond. Heel voorwaarts en ongelooflijk soepel.

Ik ben dus hélemaal verliefd haha. Een nadeel heeft hij wel: zijn naam is gewoonweg vréselijk. Hij heet namelijk.....Maurits!! Nerd Als we starten, kleef ik daar toch wel gauw een andere sportnaam op }>

Ik hoop zooooooo dat hij van mij wordt...we gaan een bod doen, te nemen of te laten, dus ik hoop dat hij het neemt Haha!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:57

Spannend........!

lovelyhorses

Berichten: 190
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Almere

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 17:00

hmmz,

hebben ze hem eerst losgelaten...dan is de meeste energie er al uit je moet er eigenlijks gewoon meteen opstappen en niet eerst losgooien nu weet je niet hoe die is als je er meteen opstapt...

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:03

klinkt veelbelovend, hopelijk wordt het iets, succes!

Kim_S

Berichten: 3581
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Roosendaal

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:39

leuk zeg, ik hoop voor je dat het iets wordt.
heb je fotos?

LittleRose

Berichten: 2738
Geregistreerd: 18-04-05
Woonplaats: Flakkee

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:11

Leuk joh, hoop dat je hem krijgt * duime* Pling

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:16

Spannend!! Echt heel leuk voor je Pling , ik hoop dat hij je bod accepteerd...

WinstonVDB

Berichten: 1758
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Spannum

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:11

Laat je even weten wat eruit is gekomen Haha! Willen we denkik allemaal wel graag weten! Tong uitsteken enne.. Heb je foto's van (aankomende) superpaard? Knipoog

lucas03

Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-08-04

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:13

lovelyhorses schreef:
hmmz,

hebben ze hem eerst losgelaten...dan is de meeste energie er al uit je moet er eigenlijks gewoon meteen opstappen en niet eerst losgooien nu weet je niet hoe die is als je er meteen opstapt...


onzin, je kunt een paard dan zonder zadel en belasting ook zien bewegen.

Als het een paard is waar je zo misschien niet op zou kunnen stappen dan zou de verkoper hem toch eerst nog kunnen longeren voordat je komt kijken of zo?

@ Kaatie : Ik hoop dat het paardje je past en veel succes. Als je instructrice je hiernaar toestuurt zal het vast goed zijn.

Kaatie
Berichten: 608
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Bij de grens

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:56

hej allemaal, hier een update Haha!

we gaan hem, na lang nadenken, toch maar niet kopen. Dit omdat ik deze zomer een maand in Rusland ben, en deze winter vier maanden in Duitsland, dus dan zou het paard lang stil staan en dat is natuurlijk ook niet alles. Hoewel het een superbeest is en ik het erg zonde vind dat ik er niet wat jaartjes mee kan slijten Lachen Ik hoop dat hij bij leuke baasjes terecht komt, want man wat is dat een schat van een beest.

We zijn nu op zoek naar een enter of twenter, die ik nog een tijd kan laten staan, zodat ik zonder kopzorgen naar Rusland en Duitsland kan gaan.
Wel ineens een hele slag opzij, maar bij nader inzien toch wel beter. Zo kan het beestje lekker groeien, gooien we hem in de opfok, en tegen volgend jaar zomer er zachtjes mee beginnen, als al mijn buitenlandse avonturen achter de rug zijn Haha!

We gaan vanavond naar een hengstveulentje van Gribaldi kijken. De man had er zelf spijt van dat hij hem moet wegdoen, maar hij heeft teveel veulens. Ik ben benieuwd

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Paard gaan kijken...en op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:41

Jeetje die 1e klonk erg leuk. Maar inderdaad goed nagedacht van je dat je beter eerst een jong dier kan nemen. Enne als je gaat kijken neem je dan Cheese!