Wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:24

Hoi allemaal,
Mijn vriendin heeft een shetlander bij een stalletje waar ze op dit moment 6 pony's (5 shetlanders en 1 d-pony) hebben en 1 paard. De eigenaar van de andere 5 pony's komt nu enkel om ze te voeren, en sinds kort laat ze ze als het goed is ook even los in de bak. De eigenaar van het paard, die daar nu bijna 2 maanden staat, is wel geteld 1x geweest. Dat paard stond letterlijk met zijn enkels in de mest. En dat paard heeft nu opeens een 200 grams deken op, terwijl hij de hele winter zonder deken heeft gestaan. Dus dat beest zweet zich kapot onder dat deken, die hebben wij vandaag maar af gehaald. De stal van de rest van de pony's is ook niet bepaald schoon. Als wij er samen waren hebben we alle stallen uitgemest, maar dat kost nogal veel tijd met z'n 2en al die stallen. We kunnen zien dat de eigenaar geweest is (voer staat klaar) maar ze mest geen (of niet vaak in elk geval) de stallen uit. Het kuil dat ze krijgen is één en al schimmel. Net als het stro. Dat zit ook onder de schimmelplekken. De eigenaar voert de schimmel gewoon, vaak laten ze (gelukkig!) een groot deel van het kuil over. Ook worden er oliebollen, appelflappen, croissantjes enz gevoert.
De shetlander van mijn vriendin was eerst ook van die eigenaresse, maar die heeft mijn vriendin overgekocht. Nu is zij van plan over ongeveer een maand naar een andere stal te gaan, wat ik logisch vindt. Alleen als wij daar niet meer komen ben ik wel bang wat er met die pony's gaat gebeuren. Want nu zit mijn vriendin er toch ook wel een beetje achteraan. Ik ken de eigenaresse niet persoonlijk, dus ik kan ook niet blijven komen. Er staat daar een pony waar ik eigenlijk toch wel een gehecht ben geraakt, en dan vind ik het heel moeilijk om haar zo achter te laten. Waarschijnlijk is er wel een mogelijkheid dat ik haar zou kunnen kopen. Alleen mijn ouders zien dat niet zitten, het is een shetlander, dus je kan er niet op rijden en ik heb geen tijd en dan moet je ook nog een goede goedkope stal vinden. En dan staan de rest van de pony's er als nog. En ze zijn allemaal echt zo lief, dus ik vind het gewoon heel moeilijk.
Overigens in de zomer hebben ze het wel redelijk, dan staan ze gewoon 24/7 buiten. Dan is het niet zo heel erg dat er soms een maand niemand komt. Behlave dat er van de zomer een pony in de sloot was gevallen die er niet zelf uitkwam. Gelukkig was ik er toen net toevallig, want mijn vriendin was op vakantie dus ik verzorgde haar pony. Maar als ik er niet was geweest wil ik niet weten wat er met die pony was gebeurd...
Hoe zouden jullie dit oplossen? Maar gewoon aan hun lot overlaten?

aerdenhout1

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:31

Het blijft onbegrijpelijk dat het toch nog steeds bestaat, dit soort mensen die hun dieren zo houden.
Doe ze dan gewoon weg als je er toch niets mee doet of naar omkijkt.
Ik,kan me daar echt verschrikkelijk over opwinden!
Maar daar help ik jou niet mee TS.... tja moeilijk, moeilijk, moeilijk!
Toch een keer... hoe moeilijk ook... met de eigenaar praten en vragen of ze ze niet beter kan verkopen of weg geven als ze er toch niet naar om kijkt?
Durf je dat zelf niet, dan een persoon die niet op zijn of haar mondje is gevallen er op af sturen?

Caira

Re: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:34

volgens mij heb ik dit topic vanochtend al gezien of ik word dement

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 18:36

Ja ben ik het helemaal mee eens. Er is vaak met de eigenaresse gepraat, door mijn vriendin zelf, maar dat heeft niet veel zin. Haar ouders zitten er wel heel erg achter na (ook omdat ze afspraken niet nakomt, bijvoorbeeld dat ze een wormenkuur zou klaar leggen en dat een maand later nog niet gebeurd is, waardoor ze nu zelf een wormenkuur gekocht hebben) en dan stemt ze wel in en geeft ze haar ouders wel gelijk. Maar vervolgens gebeurd er niets. Ook het stuk waar ze nu staan is oud en zal niet meer jaren mee gaan. Daar hebben ze het ook over gehad met de eigenaresse. Waar ze haar pony's dan gaat laten, want wat ik me heb laten vertellen is dat ze niet heel ruim zit met het geld. Wat ik heb begrepen is dat er gewoon niet echt met haar te praten valt. Dat ze je wel gelijk geeft en zegt dat ze er over nadenkt, maar er vervolgens niks gebeurd...

@Caira
Ja dat klopt, maar ik had hem eerst ergens anders geplaatst, maar ik denk dat hij hier beter op z'n plaats is. Dus die andere mag verwijderd worden.