Welk paardenblad lees je? En waarom?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Welk paardenblad lees je? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:56

Hoop dat het goed staat hier...

Wat vinden jullie het leukste paardenblad op dit moment? En waarom? Las je eerst een ander blad?

Bij mij staat Bit nog steeds op nummer 1. De invalshoek is net anders dan anders, artikelen gaan de diepte in. Mooie foto's.

Hoefslag vind ik ook interessant, maar te duur.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Welk paardenblad lees je? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:04

Bit lees ik altijd graag. Maar het lijkt alsof Bit steeds meer sport gerelateerde artikelen krijgt.
Ik vind juist (maar da's persoonlijk) hun diepte artikelen over de trends, voeding, huisvesting e.d. interessant. Maar ik besef dat de sport daar ook bij hoort, voor ieder wat wils ;)

In de Amazone en Cap staat ook weleens wat leuks.

Hoefslag e.d. vind ik persoonlijk niks aan.

Paard&Leven heb ik ook weleens, mooi blaadje, maar vertelt niks nieuws onder de zon. Is meer een algemeen verhaaltje.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:07

moretje schreef:
Bit lees ik altijd graag. Maar het lijkt alsof Bit steeds meer sport gerelateerde artikelen krijgt.
Ik vind juist (maar da's persoonlijk) hun diepte artikelen over de trends, voeding, huisvesting e.d. interessant. Maar ik besef dat de sport daar ook bij hoort, voor ieder wat wils ;)


Dat laatste ben ik met je eens. Die onderwerpen interesseren me ook. Heb Bit nu al een tijdje niet meer gelezen... Is de toename van sportartikelen ontstaan sinds ze zijn overgenomen door een andere uitgeverij dan?

prisje_dw
Berichten: 154
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: ergens.

Re: Welk paardenblad lees je? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:10

ik vind de paard&sport altijd erg interessant! *D
en leuke en mooie foto's!!

amber2202

Berichten: 800
Geregistreerd: 19-05-09
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:13

ik ontvang een aantal bladen,
paard & sport, paard & co (??? weet ff nie zeker oftie nou zo heette ;)), trekpaard & de haflinger

en ik lees eigenlijk alleen onderwerpen die me aanspreken, verder blader is dr alleen doorheen en lees ik hier en daar een dingetje..
als ik geen zin heb, kijk ik ze niet eens in..
maar is wel een tik.. bewaar wel een hoop :o :o

TheFreak

Berichten: 203
Geregistreerd: 06-05-10
Woonplaats: Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:29

Ik lees de Bit en De Hoefslag. De bit staat vanalles wat leuks in en altijd wel leuk om te lezen. Hoefslag is leuk om door te bladeren tijdens het ontbijt. :Y)

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:31

amber2202 schreef:
verder blader is dr alleen doorheen en lees ik hier en daar een dingetje..
als ik geen zin heb, kijk ik ze niet eens in..
:o :o


Best een dure hobby dan :D

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Re: Welk paardenblad lees je? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:03

Ik lees paard&leven, Phryso en In de Strengen.

Vind paard&leven niet super intressant maar staan wel leuke plaatsen in waar je mooie ruiter/menroute's hebt en voor de recreatie ruiter die graag door heel nederland de bossen intrekt zeker wel intressant. Voor de rest weinig informatie of het paard zelf zeg maar.

Phryso vind ik geweldig blad. Staat wel veel in over sport en fokkerij(maar ben een friezengek) en dat moet je maar net intresseren. Voor de rest vind ik juist dat ze ook hele intressante artikelen hebben. Laats over zadelmak maken heel stukje dat ze onderzoek hadden gedaan tussen 2 verschillende aanpakken. En over zadels dergelijke. Ik steek er eigelijk altijd wel wat van op.

In de Strengen lees ik eigelijk altijd wel. Maar zou daar zelf geen lid van worden. Het is heel erg sport en fokkerij gericht(en ik ben niet echt een KWPN-fan). Soms staan er wel wat intressante artikelen in maar dat is meestal maar 1x per blad(voor mij dus).

Vroeger kocht ik de hoefslag weleens maar erg duur en helaas ook te sportgericht.

Was eigelijk benieuwd wat nu het boekje is voor de recreatieve ruiter? Dus echt meer over het paard, huisvesting, training, medische dingen, gangen, zadels en dat soort zaken iets waar een ruiter echt wat aan heeft en wat niet zo gefixeerd is op de wedstrijdsport maar wel met intressante zaken.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 08:57

Tigra_ schreef:
Was eigelijk benieuwd wat nu het boekje is voor de recreatieve ruiter? Dus echt meer over het paard, huisvesting, training, medische dingen, gangen, zadels en dat soort zaken iets waar een ruiter echt wat aan heeft en wat niet zo gefixeerd is op de wedstrijdsport maar wel met intressante zaken.


Ik zou denken Bit... Maar heb onlangs ook Paard&Leven gekocht en zou het daarvan verwachten (alleen werd die verwachting niet echt waar gemaakt).

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Welk paardenblad lees je? En waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:59

al jaren lang lid van de bit.Vind ze wel wat achteruit gegaan zijn,veel reklame.

Verder lees ik de horsimo,maar bit spreekt me meer aan :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:01

moretje schreef:
Bit lees ik altijd graag. Maar het lijkt alsof Bit steeds meer sport gerelateerde artikelen krijgt.
Ik vind juist (maar da's persoonlijk) hun diepte artikelen over de trends, voeding, huisvesting e.d. interessant. Maar ik besef dat de sport daar ook bij hoort, voor ieder wat wils ;)

In de Amazone en Cap staat ook weleens wat leuks.

Hoefslag e.d. vind ik persoonlijk niks aan.

Paard&Leven heb ik ook weleens, mooi blaadje, maar vertelt niks nieuws onder de zon. Is meer een algemeen verhaaltje.


De Amazone bestaat al bijna een jaar niet meer ;)

Op het ogenblik zijn er niet veel nederlandse bladen die ik op paardengebied leuk vind.
Ik zou wat meer engelse bladen willen lezen, echter zijn die hier niet of amper te krijgen, helaas.

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:03

:list: Ik lees Bit, al jaaaaaaaren lid van... vind het helaas wel wat achteruit gaan soms..
:list: PaardenSport, want die krijg je automatisch..
:list: In de Strengen, want ik ben lid van het KWPN.
:list: Your Horse, is een Engels blad, maar een ontzettend goed blad!! Veel Eventing en verschillende artikelen en interesses.
:list: Ros :o ... want daar zat ooit een leuke aanbieding bij, maar die stopt na dit jaar, want het is net de Penny voor volwassenen.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:06

Olympia96 schreef:
moretje schreef:
Bit lees ik altijd graag. Maar het lijkt alsof Bit steeds meer sport gerelateerde artikelen krijgt.
Ik vind juist (maar da's persoonlijk) hun diepte artikelen over de trends, voeding, huisvesting e.d. interessant. Maar ik besef dat de sport daar ook bij hoort, voor ieder wat wils ;)


Dat laatste ben ik met je eens. Die onderwerpen interesseren me ook. Heb Bit nu al een tijdje niet meer gelezen... Is de toename van sportartikelen ontstaan sinds ze zijn overgenomen door een andere uitgeverij dan?


Ik heb geen idee. Zou best eens kunnen. Vind het wel jammer.

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:17

PaardenSport omdat ik die elke maand in de bus krijg bij mijn KNHS lidmaatschap :D

fresley

Berichten: 2293
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:33

Bit en Hoefslag,

het ligt bij de bieb ;)

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:38