Wat moet ik doen? Lastige situatie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Wat moet ik doen? Lastige situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 16:24

Heej allemaal!

Het baasje van kalief rijd tegenwoordig alleen nog meer in het bos eigenlijk. Ze heeft maar heel weinig tijd, en áls ze gaat, gaat ze het bos in.
Ik rij kalief 3 keer in de week, en annelies altijd als zij kan. ze gaat dus ook als ik hem heb.
Soms rijd kalief dus 2 keer op 1 dag (wat ik soms niet eens weet, want spreek haar natuurlijk niet altijd), en soms ook een dag helemaal niet.
Ik hou mij altijd aan mijn dagen maarja...

Ook doet het baasje dingen als: hem bezweet met deken op weer in de wei doen, (hoorde ik van de stalbaas).

Ik weet niet wat ik moet doen, en durf het eigenlijk ook niet tegen haar te zeggen.. het is toch háár paard!

Ze had een hele tijd terug aan mij gevraagt of ik kalief voor de helft wilde over kopen, zodat hij voor de helft van mij is. maar daar heb ik het geld niet voor. dan moet ik namelijk 120 euro in de maand betalen, en ook nog hoefsmid enzo waarschijnlijk de helft.
Dan kan ik wel meer rijden. Maar dat gaat dus niet lukken.
Wel heb ik aangeboden om dan misschien 4 dagen in de week te rijden ofzo..

Ze zei dat ze wel even wat zou bedenken.. want zoals het nu gaat is niet echt het aller beste....
Ik blijf hem iniedergeval wel rijden zei ze Lachen

Weet iemand van jullie misschien wat ik moet doen hiermee? Of een idee hoe we het zouden kunnen afspreken.?
Ze werkt bij de politie, en heeft het heel druk. Elke dag/week/maand andere tijden...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:45

Ik denk dat je toch eens moet gaan praten met haar.Gewoon over wat jullie beiden willen en hoe je het dan gaat doen.
Ze zou daar toch wel open voor moeten kunnen staan lijkt mij.
Kan je haar gelijk vragen wat zij nou wilt.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:47

Over de hele situatie durf ik niet veel te zeggen, misschien toch eens proberen met haar te praten. Zeggen dat je het vervelend vind dat je zulke dingen over haar hoort en dat je graag zelf van haar wilt horen of het waar is, op die manier beschuldig je haar niet en trek je haar oprechtheid niet in twijfel. Het is natuurlijk heel vervelend dat ze soms ook op jouw dagen rijd. Om toch te kunnen weten of hij gereden is kun je misschien een schriftje neerleggen (in de zadelkast ofzo) en met haar afspreken dat ze het ff opschrijft als ze heeft gereden, ook handig als er dingen zijn waar je rekening mee moet houden vooral als je haar niet altijd spreekt. Heb zelf met iemand ook zo;n schriftje gehad en voor mij werkte dat erg goed. Hoop dat je er wat aan hebt.
Veel succes ermee.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 16:56

Ja we hebben wel zo'n schriftje, maar ze heeft er eigenlijk altijd maar heel weinig in geschreven.. Dat is ook wel vervelend...
We gaan binnenkort weer is met z'n 2e afspreken, dan zal ik proberen het er over te hebben.. maar heb wel van mensen gehoord die dat ook hebben gedaan, en daarna ruzie hebben gekregen ofzo.
Dat heb ik ook weer liever niet!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:03

Op zich is het niet zo erg als ze 2 x per dag wordt gereden, schoolpaarden moeten vaak meer lopen Knipoog .


Ik weet niet hoe flexibel jij bent ? Je kan haar iig vragen of ze je op de dagen dat Kalief helemaal niet beweegd wordt, jou een SMSje stuurt en jij dan alsnog kan bepalen of je naar d´r toe kan gaan.
Maar als ik het zo hoor, is de eigenaresse ook niet al te "moeilijk" en lijkt het me dat je best tot goede afspraken met haar kan komen Lachen .

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 17:10

Ja, aan zoiets zat ik ook al te denken ja Lachen

Dat kalief 2 keer op een dag rijd is ook niet zo erg! dat doet hij wel vaker! en heeft hij ook altijd wel gedaan.
Maar het is niet zo goed, als Kalief 2 dagen achter elkaar 2 keer rijd (zoals afgelopen donderdag en vrijdag)
en daarna weer een paardagen niet.... Dan heeft hij ook geen regelmaat!

Dankjewel voor de reactie Lachen