ZIELIG!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lottexxx

Re: ZIELIG!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 21:22

gelukkig zijn er ook mensen die me wel snappen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:32

Moderatoropmerking:
Het is erg jammer dat veel mensen het nodig vinden om zo ontzettend kinderachtig te reageren. Nu verder ontopic, anders zet ik een slot op dit topic. De TS vraagt om tips, niet om jullie onderlinge geruzie.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:53

Nou welkom lotte, was niet zo n leuke ontvangst.
Maar zag al dat meer hadden gevraagd of de paarden ook
mager zijn? en water en hooi hebben ben daar zelf ook wel benieuwd naar.
Zou fijn zijn als je daar antwoord op wil geven Knipoog

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 23:39

noudy schreef:
Nou welkom lotte, was niet zo n leuke ontvangst.
Maar zag al dat meer hadden gevraagd of de paarden ook
mager zijn? en water en hooi hebben ben daar zelf ook wel benieuwd naar.
Zou fijn zijn als je daar antwoord op wil geven Knipoog

Hallo
dank je.
De paarden waren geloof ik niet erg mager maar ze hadden geloof ik geen hooi en water.
maar ik ga morgen denk ik nog wel een keertje kijken.

M_LiSszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:06

leuk begin hier op bokt..
nu weet je meteen hoe het hier aan toe kan gaan..Lachen
maar weer even on-topic, ga eens na de eigenaar toe als die er een keer is en vraag of je het paardje mag verzorgen.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:08

penny alarm Clown

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:14

Maureenn schreef:
penny alarm Clown

LEZEN!!!

Als je nu eens berichten omhoog LEEST dan zie je een opmerking van een moderator.
Meestal vallen ze op omdat ze groen zijn, maar zelden worden ze gelezen.

Welkom Lotte.
Fijn dat je ook op bokt komt en dat je je zorgen maakt om die paardjes.
gelukkig is het haar op gevallen, en of ze dan wel of niet zo erbij staan, dan staat er niet over een paar weken een topic van paarden die wel verwaarloosd blijken te zijn

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:17

Lottexxx schreef:
Hallo
dank je.
De paarden waren geloof ik niet erg mager maar ze hadden geloof ik geen hooi en water.
maar ik ga morgen denk ik nog wel een keertje kijken.

Eigenlijk vind ik wel dat je hier zeker van zou moeten zijn, voordat je de pony's zielig noemt!!
Knopen in manen hebben weinig met zielig zijn te maken. Als je een paard dat swinters buiten staat elke dag poetst is dat juist slecht voor de natuurlijke waterafstotendheid van de vacht.
Verder vraag ik me af: kun jij de hele wei overzien? Is er niet ergens om een hoekje een schuilstal/waterbak/hooiruif? En misschien dat de pony's snachts naar binnen gaan? Met dit weer hebben ze buiten eigenlijk geen drinkbak nodig als ze savonds binnen staan, er zit zo veel dauw en ijzel op het gras.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:18

Maureenn volgens mij werd er net gevraagd of er normaal gereageerd kon worden. Het is toch niet nodig om elke bokker die in jullie ogen iets plaatst wat Penny is of wat jullie stom vinden gelijk compleet af te branden.
Dat meisje ziet gewoon paardjes waarvan zij vind dat ze er slecht uit zien en vraagt wat ze daarmee moet. Om nou gelijk zo ontzettend lomp te reageren vind ik best kinderachtig eigenlijk.

TS je kan natuurlijk gewoon regelmatig gaan kijken, of een briefje op het hek hangen met de vraag of je ze mag verzorgen of wat dan ook. Kijk gewoon morgen even of ze echt geen water of iets dergelijks hebben, maar ik denk als ze niet mager zijn verder, dat ze vast wel te eten krijgen.
Maar wel lief dat je je zorgen maakt.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:50

1) TS zou (met name in het begin) wat minder penny-achtig reacties kunnen plaatsen.
2) TS had er beter aan gedaan om haar verhaal te onderbouwen met feiten ipv. "ik geloof dat" (niet banketstaaf bedoeld trouwens Knipoog )
3) Minder kinderachtige reacties terug tegen TS zou leuk (en volwassen) zijn.
4) TS, ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om deze paarden. Het zal waarschijnlijk om jonge dieren gaan en met nam in de winter kunnen die er vreselijk uitzien terwijl ze dolgelukkig zijn. Check eens of ze water ter beschikking hebben en of er een voedselbron aanwezig is (gras/hooi/kuil, ofzo). Zo niet, dan zou ik eerst eens achterhalen wie de eigenaar is en vragen of je de paarden evt. mag verzorgen. Succes ermee Knipoog en geen foto's plaatsen zonder toestemming van de eigenaar, stel je voor dat die besten prima verzorgd worden de eigenaar ziet zijn/haar paard hier staan onder het mom "zielig" en "verwaarloost?", dat zou jij ook niet prettig vinden denk ik.

Welkom op Bokt trouwens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 00:54

Ik heb onlangs drie enters gekocht en die zien er ook niet uit, dikke berenvachten, schraal, klitten in de manen en ze zijn ook niet echt bekapt omdat de stand van de voeten nog wel goed is. Niks zieligs aan en nee, ze komen ook niet spontaan bij het hek als er bezoekers langskomen. Mooi laten lopen, niks mis mee. Maar ik zou op mijn achterste poten gaan staan als mensen ze het stempel zielig en verwaarloosd op de kop drukken!

En noem me dom, maar ik vind elke morgen lege plastic zakken bij het hek waar brood in heeft gezeten en dat plastic in de wei, mij maak je daar niet blij mee!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 09:54

..en nog een advies, plaats de foto's niet hier als je die gemaakt hebt, want mocht ik de eigenaar zijn geweest, dan was ik absoluut niet blij ermee geweest.

Dus meid, als je het niet vertrouwd, de dierenbescherming bellen..Knipoog wij vanaf bokt kunnen niet beoordelen of het om verwaarlozing gaat, behalve hetgeen jij omschrijft..en ik kan je vertellen, toen mijn jaarling kwam was het 1 klittebol en nu? wederom een klittebol, want hij staat in de begrazing en doe er al anderhalf jaar niets mee, kom zelfs maar eens per maand kijken Knipoog

Veel succes.

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:15

Flew schreef:
Euhm, paarden hebben hoeven, geen nagels. Nagelbijten / Gniffelen Wat wil je met dit topic bereiken?

Nouzeg! Paarden hebben wel nagels hoor!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:17

Ja, als ze ijzers hebben Clown

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:40

lees een wat meer boekjes, kijk op internet of vraag een hoefsmid Clown

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:21

Ik ben vandaag weer er heen geweest. Ze waren in een andere wij gezet erachter dus ik kon het niet erg goed zien. Maar ik zag in elk geval geen water hooi of schuilstal. Verder zouden het wel jaarlingen kunnen zijn, er staan daar trouwens allemaal drachtige paarden. Die er ook niet super uit zien, maar die hebben in elk geval wel hooi en water. Maar misschien staan ze binnenkort weer in de andere wei. En ik dacht dat ik beter ook geen foto's kon plaatsen. Ik houd ze wel in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:23

Een schuilstal is geen voorwaarde, en ga dan even beter kijken of er hooi en water is, ik vermoed wel dat er water is anders leefden de paarden niet meer Knipoog
Verder kun je beter even op de eigenaar afstappen in plaats van hele verslagen over wat jij denkt verwaarlozing op Bokt neerzetten.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 15:34

Ik kan helaas niet beter kijken nu omdat ze dus in een andere wei staan en ik weet jammer genoeg ook niet wie de eigenaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:37

En omdat je het niet goed kan zien, ga je er gemakshalve maar van uit dat ze geen drinken krijgen en geen ruwvoer, aha!
Ze zijn dus verweid inmiddels dus er is wel degelijk naar de dieren omgekeken, ik denk dat er niet zoveel aan de hand is, eerlijk gezegd.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:40

Als je zo begaan bent met de paarden kun je ook even informeren bij dichtsbijzijnste woonhuis. Heb ik ook eens gedaan, maar dan i.v.m. een stukje land wat te koop zou staan. Vaak weet iemand in de buurt wel van wie het land is, bel je op en vraag je evt. wie het land huurt.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:51

Lotte ik zou me geen zorgen maken hoor. Met dit weer loop je niet snel het weiland in om je paardjes elke dag te poetsen wetende dat ze over 5 minuten weer vies zijn. Zo lang de ribben niet heeeel duidelijk te zien zijn hoef je je geen zorgen te maken.

Van alle kinderachtige reacties hier zou ik me helemaal niks aantrekken. Sommige mensen hebben nu eenmaal niks anders te doen dan kijken in welk topic ze weer eens iemand kunnen afzeiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:55

Ahum Manueeltje, afzeiken is een groot woord hoor.
Ik wil alleen duidelijk maken dat paarden die buiten staan er in deze tijd van het jaar gewoon minder florissant uitzien dan in de zomer en verder dat eigenaren niet altijd zitten te wachten op commentaar van toevallige voorbijgangers die zich soms ook nog ongewild gaan bemoeien met andermans paarden Knipoog

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:06

Je voelt je aangesproken zonder dat ik een naam noemde.
Houd er even rekening mee dat de TS 13 jaar is. Niet heft verteld waar het paard staat en dus niemand heeft zwart gemaakt. Het is gewoon een bezorgd 13 jarig meisje. Dus wat doe je dan->Je zegt dat ze zich geen zorgen hoeft te maken tenzij ht paard extreem mager is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:08

Voor het zelfde gaat het over mijn paarden, of over paarden van een andere bokker, Manueeltje Knipoog
Ik heb gezien dat de TS dertien jaar is, maar er zijn ook dertienjarigen die de telefoon pakken en in dit soort gevallen de DB bellen met alle narigheid van dien voor de eigenaar Knipoog

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:08

ik ben blij dat mijn paardjes (verzorg pony's) niet in het zicht staan van anderen dan zou die ook al lang op bokt zijn geplaatst haha maja wel beetje zonde hier op bokt dat die ''ouderen'' zich zo debiel gedragen.. dus trek je nerges wat van aan alleen van de berichten waar je wat aan hebt Knipoog