nabij dood ervaring...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

nabij dood ervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:58

ik denk dat het aan het weer ligt Knipoog

kwam ik bij de paardjes.
alles ok ff met mijn liefste Wicked rijden hij liep echt super!!!
normaal heb ik zo een Boos! -moment nadat ik op hem heb gereden Haha!
dus had ik Nastasia als laatste gehouden voor te rijden.
Dacht van ja na mijn Boos! -moment kan ik dan relaxen met haar.

Scheve mond niet dus?

ik ging erop, ok in het begin is ze altijd was frisjes, (klein detail ze was zeeeeeer hengstig)rondom onze piste liggen de weides die vol stonden met die leuke ruintjes Vingers aflikken . Nouja daar ging ik; eerst d-day stopt ze en gaat pissen Scheve mond dus ik benen geven zoals normaal *BOK* als antwoord
dan ga ik verder begint ze als een halve gek te bokken, echt gemeen!! met al het nodige lawaai. Een halve piste kunnen op blijven zitten, maar toen me cap voor de ogen ging...

uh-oh dit gaat mis als ik nu val breek in mijn neus! ging ze ter plekke staan bokken, ben er tog afgevallen. ok was niet zo erg. Ik en mijn instructrice enorm geschrokken Ach gut dus longeerde ze ff, goed ze was gekalmeerd. Weer erop ging ze meteen weer aan het bokken, nog erger.
ben dus in de weide beland Bloos
Het dikke lint (omheining weide en piste)., heeft m'n val gebroken.

als je de omheining bekijkt zie je een boog(je) Knipoog

ik stel me weer recht, nastasia stond los.

dan kwam me Boos! Boos! Boos! -moment naar boven.
Dan heeft ze wel een super klets gekregen.
(gebeurt niet veel)

toen keek ik naar m'n hand en zag dat mijn vinger bloeide.
Kreeg ineens paniek aanval, Dacht dat me nagel eruit was.
Gelukkig niet, er zit nu een diepe snee aan de zijkant van mijn vinger.
moet net niet genaaid worden.
ok ff verzorgd, moest helemaal naar de andere kant van het erf lopen voor een pleister, met als gevolg een bebloede EHBO kist, en pleisterdoosje Haha!
ging ik er weer op in de longeerpiste, best wel handig Bloos
en ging het beter mijn oude Nastasia kwam terug.

Toen ik haar afzadelde merkte ik dat ik de gel vergeten opleggen was, maar zo een reactie kan daar tog niet van zijn?

of is ze zo gehecht aan haar gewoontes?

was ik op dat moment aan het rijden in de andere piste met houten planken als zijkant...denk dat ik niet meer zo levendig was.

(wou foto nemen van de schade, maar mijn webcam doet het niet, en met mijn linker hand kan ik geen foto's nemen)

Natasjavegas
Berichten: 598
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:57

Arme jij, Wie weet lag het er toch aan dat ze der gel niet had. Wie weet had ze last van het zadel of der rug heb het met mijn oude verzorgpony gehad zodra je der gel vergat deed ze niets anders dan bokken. Je weet het nooit kan ook wat anders zijn geweest. Veel sterkte met je vinger.

Groetjes.....

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 21:25

tsss de bitch, ze hefet het ooit nog is gedaan en ben toen geloof ik het ook vergeten?

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:36

marahorse schreef:
tsss de bitch, ze hefet het ooit nog is gedaan en ben toen geloof ik het ook vergeten?

ik nsap niet wat je bedoekd hoor Verward

maar verder ze zijn vaak zo horo en het lag waarschijnlijk wel aan dat je de gelpad was vergeten.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 21:43

dat ze zoiets nog is heeft gedaan, int begin van het africhten, toen was ik der gel ook vergeten

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 10:40

Maar als ze dit doet als je de gelpad vergeten bent, dan zou ik toch eens je zadel goed na laten kijken.
Een gelpad hoort namelijk helemaal niet nodig te zijn, het zadel hoort gewoon goed te liggen.....

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:08

Best eng als dit een reactie is op een vergeten gelpad! Gelukkig valt de schade mee!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:37

Het zou best kunnen hoor. Mijn paard is ook zo'n knoest dat je best even op moet passen als je wat anders op zijn rug legt (ander zadel, of gewoon het zadel na een tijdje niet rijden) In stap gebeurd er dan nog niets, maar in draf wordt het een echte rodeo koe.
Zo gevoelig kunnen ze zijn! En het zou natuurlijk kunnen dat het haar pijn deed, maar dat hoeft denk ik helemaal niet.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 20:04

of wel is het weer is de tijd van het jaar, dat het weer allemaal is uit moest.
ik heb haar weer vergeven...

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 21:18

ik zou dat zadel maar eens goed nakijken !!
of anders de rug van je paard, misschien heeft ze daar een pijn plek, die anders door je gelpad verzacht word, als je zadel erop ligt.

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 21:46

Toen ze de vorige keer ook zo gedaan had, hebben we veearts laten komen kijken enzovoort, fyshio voor de rug, kijken of er degelijk iets mis was dat het zadel drukte of zo? niks te vinden.
heb ook al met ander zadel gereden, bleef ze hetzelfde als met het andere zadel. Hier ligt het zeker niet aan