paarden wezen kijken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

paarden wezen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 22:38

Hey bokkers,

Vandaag was het dan zover: ik ben bij mijn bijrijdpaarden wezen kijken. Ze staan op een boederij in Ruinerwold. Toen ik om 14:00 aan kwam werd ik hartelijk ontvangen. Gelijk werd ik meegenomen naar het land om de paarden te bekijken. 1 pony, 2 paarden en 2 shetties stonden vredig te grazen tussen de schapen en geiten. Na het een en ander aan info te hebben ingewonnen hebben we de pony en de 2 paarden binnen gehaald. De stallen zagen er wat vervallen uit, maar nog prima voor de paarden. Ruime boxen en goede ondergrond. De 4 jarige e-pony (zonder papier) Nero genaamd (also known as : blacky) werd voor mij gepoetst en gezadeld. Nog geen 5 minuten later zat ik er op. Al snel werd mij duidelijk dat het beesie zich wat dommig gedraagd, maar wel al veel kent. Een familielid die nog maar net begonnen is met rijden leert de beginselen van de rijkunst op Nero. Het beesie liep heerlijk en heeft ruime gangen. Zo mak als een lammetje en volgens mij niet in staat ooit een hoef verkeerd te zetten.

De dochter van de eigenaar van de paarden was tevreden over mijn rijkunsten en wou mij, na een kop koffie, wel even op haar 10 jarige KWPNer (ben de naam even kwijt, er kwam ook zoveel info op mij af) zien rijden. L2 dressuur en L springen. Zo gezegd zo gedaan. Niet veel later reed ik op de vos weg. Ik werd vriendelijk geholpen bij het rijden van dat paard. Het is een fijn paard, wanneer je eenmaal duidelijk hebt gemaakt dat diegene die op zijn rug is de baas is. Hij heeft me dan ook wel wat uitgeprobeerd, maar heb het paard telkens goed op weten te vangen en door te rijden. Toen ik afstapte was ik dan ook tevreden en de eigenaresse ook!

Aan tafel hebben we besloten dat ik hun bijrijdster ga worden van de paarden. Zaterdag heb ik nog een afspraak staan met hun zoon om voor de eerste keer op de 6 jarige KWPNer te gaan rijden. Een afstammeling van Kenwood die hun Kennywoody noemen. Dat paard is alleen springmatig gereden en schijnt nogal pittig te zijn in het rijden. Omdat hun zoon het paard traint en hem het beste kent leek het hun verstandig om mij de eerste keer onder toezicht van hun zoon op Kennywoody te laten rijden. Prima.

Een aantal dagen per week zal ik de paarden gaan trainen. De eerst komende tijd wordt ik begeleid in het rijden van de paarden. Dit vind ik zelf wel prettig, omdat ze hun kennis van de paarden op mij over kunnen brengen en ik dan de paarden op dezelfde manier zal rijden als de eiegenaars.

Ik ga vol enthousiasme aan het werk met deze paarden.

Liefs

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:41

Hey wat leuk voor je! Veel succes en plezier in de toekomst.

Er volgen toch wel nog foto's he!!!!!!!!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:48

Super zeg! Hopelijk heb je daar een plezierige tijd en kun je het goed met de paarden en de eigenaren vinden, maar dat zal vast wel! Over een tijdje wel foto's natuurlijk Haha!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:13

Wat leuk voor je zeg ! Hopelijk ga je het erg naar je zin hebben daar, ben wel heel benieuwd naar foto's van de beestjes, maar die krijgen we vast over een tijdje te zien ? Lachen

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 10:16

foto's komen er zeker. Zal zien dat ik iemand meekrijg om de foto's te maken. Eerst wil ik de paardjes rustig beginnen met trainen, zodat ik ze ook beter leer kennen en een paar pracht foto's op bokt kan zetten.

Liefs

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:21

Nou klinkt erg belovend! Leuk hoor.
Fijn dat het ook leuke paarden zijn, veel succes zaterdag!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:04

Klinkt hartstikke goed, zeg! veel plezier met je nieuwe bijrijdpaarden!

Tessalala

Berichten: 60
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:16

Ik ben beniewd naar de foto's. Ik hoop dat het leuk wordt daarzo! Have Fun *LOL*

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 23:29

De 10 jarige KWPNer heet trouwens Lodewijck. Forgot to tell you that.

Voordat ik de vos reed werd mij gezegd: "Als je op de grond ligt dan raap ik je wel op". SLIK! Gelukkig beschik ik over een dosis lef en heb ik me niet gek laten maken. Terwijl ik reed kwam de man naast zijn dochter staan om een kijkje te nemen en zei: "Aaaah, ze zit nog". Je kan het van 2 kanten bekijken: of ze vonden mijn rijstijl goed of ze waren verrast dat ik inderdaad nog zat. Hahaha gelukkig was het het eerste

liefs

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 10:45

Spannend hoor ik ben ook erg benieuwd naar je foto's!

Veel plezier, maar dat gaat vast wel lukken!

gr

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 12:49

spannend dat je zoveel paarden in een keer mag gaan verzorgen!! Je hebt altijd wel wat te doen Knipoog ben ook erg benieuwd naar de foto's Knipoog

Justice
Berichten: 974
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 00:24

Morgen zal ik voor het eerst op de 6 jarige KWPNer van Kenwood gaan rijden. Dit gaat onder begeleiding van de zoon van Meneer Boxem. Omdat het een moeilijk paard is willen ze mij de eerste keren gaan begeleiden met het rijden van het paard. Daarbij is ook belangrijk om te kijken en te zien of het klikt. Zal mij benieuwen hoe het morgen (zaterdag) verloopt.

Wel is zeker dat ik daarna Lodewijck zal trainen ter voorbereiding op de wedstrijd die de eigenaresse zondag met hem zal rijden.

Liefs