weer iets nieuws geleerd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hellgirl
Berichten: 162
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: brugge

weer iets nieuws geleerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 21:00

mn dag begon goed,toen ik aankwam bij jessie, haar eerst lekker gepoetst en de ezel Bazieltje ook. Bazieltje in de wei gezet en heb ik dan jessie eerst gelongeerd, eerst zonder hulpmiddelen, dan met de halsverlenger, maar wat niet zo'n groot nut heeft want ze trekt haar hoofd toch altijd nog omhoog,gelijk welke spanning erop.maar ja.

Dan gereden wat eens in een lange tijd weer enorm goed ging, voor een keer luisterde ze naar me als ze wat trager moest gaan.
En het was al donker dus zadelde ik haar af in haar stal, en ik denk opeens aan Baziel die nog in de wei stond, haal ik mn touw en haal baziel eruit, op dat moment komt Jessie uit de stal gedraven op het erf, ik al in paniek, trekte ik baziel voort naar de stal in de hoop dat ze volgde,want als ze dat niet zou doen,kan ze zo op de autosnelweg lopen, eens binnen, liet ik baziel los, want die gaat altijd direct in zn stal. Doe ik de deur van de gang dicht zodanig ze niet terugkon op het erf.

In een fractie van een seconde liep Baziel de trapjes op naar een zijdeurtje die uitgang heeft naar de tuin van de boerderij. Ik besefte nog niet goed wat er gebeurde of Jessie sprong ook op de trapjes naar de tuin, hebben ze dan lekker de mensen van de boerderij hun tuintje kapot getrappeld, nu is hun gras vol met hoefijzersporen.

dan nam ik terug de ezel in de hoop dat jessie weer zou volgen, nou wou die koppige ezel niet meer vooruit, dan maar jessie haar nek vastgenomen ( ze had al geen halster meer aan) touw errond, over de trapjes terug, en ze was terug in haar stal.

Dan heb ik nog enorm veel moeite gehad om de ezel terug van de trapjes te krijgen, wat is een ezel koppig op de ongelegenste momenten !!!!!

Nou moet ik die mensen van de boerderij gaan uitleggen als ik ze zie wat er met hun tuintje is gebeurd Bloos zie het niet zo echt zitten

En dan was ze eens braaf tijdens het rijden,weer al naar de knoppen odmat ik in paniek was Boos! en haar dan bang heb gemaakt

Wel nu heb ik geleerd om het deurtje naar de tuin nooit meer open te laten!

amai zeg wat was dat schrikken!