bezorgd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 21:13

Ik heb zoals ik jullie al verteld heb ongeveer anderhalve week geleden een 4 jarige merrie gekocht. Ik ben nu bezig met haar vanalles te leren en aan te laten wennen. (ze kan nog helemaal niets)
Dat ging allemaal heel goed. Netjes stil laten staan, hoefjes geven, voor het eerst een deken op, dekensingel om, mee laten lopen, bit in, en longeren. Alles stapje voor stapje en ze wordt overal steeds makkelijker mee en ze wordt ook steeds aanhankelijker.

Omdat ze nu nog op een stal staat die best een eind van mijn huis is, kan ik niet elke dag komen. Op de dagen dat ik er niet ben, zet een vriendin van me haar in de wei. Vandaag ging ze Sydney een halster om doen enze scheen er dus helemaal geen zin in te hebben. Ze had ook geen zin de stal uit te gaan en buiten deed ze erg schrikkerig. Ik was er dus niet bij.
Gister was ik nog uitgebreid met Sydney bezig geweest en was ze erg lief en aanhankelijk.

Dus ik meteen bezorgd, zou ik teveel met haar gedaan hebben? Vindt ze het niet leuk meer?

Ze had laatst een heel klein schaafwondje aan haar been, ik meteen ongerust omdat een vriend van me zijn paard naar de slacht had moeten brengen vanwege een beenwond die heel erg was gaan ontsteken bij zijn paard.

Een nogal lang verhaal. Maar in elk geval ben ik geloof ik nogal bezorgd overal over? Herkenbaar of onzin?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:25

heel herkenbaar...
iki ben super bang om mijn paardj in een wei te zetten waar zomaar iedereen langs kan lopen.. dadelijk doen ze hem iets. Of breekt hij uit. je hoort zoveel tegenwoordig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:37

Ik ben supervoorzichtig met mijn paarden, je zou dat ook bezorgd kunnen noemen. Ik stap ze nog niet af aan de hand zonder beenbescherming, ze gaan niet in de wei als de kans op blessures te groot is door frisheid of gladheid, dat soort dingen.

Anderhalve week geleden is een paard dat ik in training had verongelukt, gewoon in zijn box. Ik kreeg een telefoontje dat hij met een flinke wond op stal stond (opgemerkt bij het voeren, wond was toen heel vers). De diepe buigpees bleek op 2 plaatsen volledig door, het paard is afgemaakt.

De eerste dagen heb ik mezelf súf gepiekerd, en ik snap nóg steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren. Het enige dat ik wel weet is dat je nou eenmaal alle risico's niet in kunt dammen. Mijn veearts zei tegen me: je kunt ze wel een compleet beklede box geven, en dan zul je zien dat ze struikelen over het drempeltje als je ze eruit haalt.

Je paard heeft ook hersens, en je mag er in de regel vanuit gaan dat hij die ook gebruikt. Verhalen als bovenstaand of wat jouw vriend overkomen is zijn de extreme gevallen, dat komt echt maar heel sporadisch voor. Als je niet tegen die gedachte kunt dan kun je beter cavia's gaan fokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 22:39

Herkenbaar, maar probeer het te relativeren, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Het waait bijvoorbeeld erg hard vandaag, en misschien heeft er wat geklapperd buiten. Het paard is daar nog best een beetje vreemd, maar kent haar box al als veilig. Dus misschien wil ze er daarom liever niet uit vandaag!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:07

jaaaah dat heb ik ook...
ik laat mn paard liever n dagje binnen staan dan dat ik heb door iemand anders eruit laat halen...
(het is n heel lastig bochtje bij zn stal en nu loopt ie er pas goed uit en dat kan je zo snel weer verpesten...)..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 19:13

herkenbaar... mijn paard is 3 keer ontsnapt en ik vind het dus echt niet meer zo veilig..
maar over dat wondje.. maak je niet dik