1 of 2 span?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-01 11:52

hoi

binnenkort krijgt mijn vriendin ook een welsh a pony. die is dan nog wel erg jong, maar over een tijdje willen we een 2 span. Maar wat heb je daar precies voor nodig? heb je speciale 2 span karren? of is dat gewoon een kar met een 2span tuig ervoor?!?(en natuurlijk andere stangen hehe) Kweet er jammergenoeg nog niet zoveel van Boos!

Wie kan me helpen?

Party!! Kus, Kim Party!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pinky_girl op 2001-03-31 12:47 ]</font>

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 15:08

je moet een wagen hebben die een boom heeft, dus in het midden. (de meeeste wagens kunnen zowel enkel als 2 span bomen hebben dus als je enkel wil een boom met 2 stangen en als je 2 wil een boom in het midden) bij mij op het werk kunnen ze zowel enkelspan met de wagen als 2 span rijden. (behalve met de dressuurkoets)
je hebt 2 span tuig nodig. let op 2 span is is anders dan enkelspan, dus geen 2 x enkelspan gebruiken. (misschien kan het wel maar is niet zo handig.)

_________________
geen leven zonder een tinker!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: akerna op 2001-03-31 15:10 ]</font>

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 15:13

Ja, het is zoals hier boven genoemd. Wij hebben ook een wagen waarbij je de bomen kunt verwisselen, maar wij rijden nooit met tweespan, zijn ze veel te heet!

Het kan wel met twee maal een enkelspantuig, maar dan heb je wel weer aanvullingen nodig, zoals de leidsels en nog wat dingetjes.
Is dus niet echt handig, maar kan wel.

Enne, doe voorzichtig he? Met twee van die dondersteentjes voor de wagen!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-01 16:06

bij mij op stal staan er dus 4 friezen en die worden alleen voor de kar gebruikt en die karren (3) kun je ook een één span en een twee span van maken