Vandaag heel erg leuke les gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Vandaag heel erg leuke les gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-03 23:28

Vandaag mijn derde les terug gehad na mijn anderhalf jaar van paardrijdenloos zijn (klinkt dat een beetje Verward ).

Het eerste probleem was al dat ze geen paarden meer hadden Huilen . Het paardje waar ik de twee vorige mee gereden had, heeft een wondje onder haar singel en mocht van haar eigenaar niet meelopen. Ik wist niet eens dat het geen manègepaard was, misschien wel een idee om als verzorgpaard te strikken dus! Clown

Dus ik terug naar de bak en met instructeur overleggen ...
optie 1: de eerste stal links, een pony van 1.30. Dat vond ik toch net iets te klein, ik ben maar 1.70, maar heb ben aan de zware kant ... dus
optie 2: een paard waar hij me zelf liever niet op zag
optie 3: paard van iemand die in da kantine zat, die dan zelf niet zou meerijden OK dan! . Ook maar , want dan was die man helemaal voor niets naar daar gereden
optie 4: een nieuw paardje waar ze pas twee keer opgezeten hadden, maar die gekocht was onder het idee van "hij is braaf"

Dus ik ging voor nummer vier!

Opgezadel (met jawel! het zadel van meneer de instructeur: een echte passier), nooit geweten dat die dingen zo goed zitten en daarna naar de bak. Het eerste kwartier was ze net een lama, al van toen ik opstapte, stond haar nek in een hoek van bijna 90° en daar was geen verandering in te krijgen ... maar ze liep ondanks die hoofdhouding vrij "los" in haar lijf. Wat ik wel heel erg vreemd vond, omdat het toch krampachtig overkwam.
Maar door een klein communicatiefoutje kwam ze op een gegeven moment zonder een paard voor zich te lopen (ik moest in eerste instantie maar gatplakken, omdat ze niet goed wisten hoe ze zich zou gedragen) en daar was ze OK dan! . Kopje naar beneden, achterpootjes erbij ... Dan maar op hééél grote afstand van voorganger gaan rijden, want dit ging best wel lekker.

Op zich vond ik het dus een heel fijne les, mijn houding en zit zijn nog steeds rotslecht, maar er zit een beetje vooruitgang in. Ik ben niet meer zo stijf en begin ook terug een beetje gevoel te krijgen in het rijden ... al was ze wel heel erg gevoelig.
*citaat* daaaaaaaaar staat de gas *citaat* terwijl ik lichtjes te hard door de bak ging *oeps*

Maar helaas, ze houden haar niet aan Scheve mond . Ze is te vlot en kan denkelijk niet gebruikt worden voor hele groene ruiters ... Ook het idee van uit zichzelf langs de kant rondjes lopen kende ze niet, dus eigenlijk is het een ideaal leerpaard in mijn ogen ... maar voor iemand die nooit op een paard gezeten heeft vonden ze haar niet bruikbaar.

Hoop dat ze toch nog een paar weken blijft Lovers

En nu naar dromenland!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 07:23

Fijn dat je ze lekker gereden hebt. Ik heb gister een rotles gehad. Super druk met allemaal mensen die anders nooit bij ons in de les rijden en ook niet echt sociaal rijden. Constant zat er of een plakker achter mijn paards kont of als ik afwendde kon ik de hoefslag niet meer op. Gelukkig zag de instructeur het snel en was het laatste zo opgelost. Wel raar dat ze dat nieuwe paardje niet aanhouden. Wij hebben er ook weer zo een binnen die nog superveel moet leren, maar dat is voor mij en nog meer lesklanten juist een uitdaging. Van die paarden leer je het meest. En als ze een poosje hebben meegelopen worden ze vanzelf rustiger en kunnen er ook groene ruiters op.
Zal voor je duimen dat ze uiteindelijk toch blijft