Mijn springwedstrijd van afgelopen zondag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-01 12:05

Door de MKZ gingen heel wat wedstrijden niet door. Maar bij ons was er ontheffig aangevraagt en verleent. We moesten ons dan wel aan de nodige regels houden. Dat betekende de vrachtauto´s en auto´s met trailer moesten door een bak met water en ontsmettingsmiddel. De paarden moesten bij binnenkomst van het gebouw ook door een bak met water en ontsmettingsmiddel hier overheen lag stro want het was voor de meeste paarden heel erg eng. Verder moest iedereen zijn naam en herkomst van zijn paard opgeven maar ook de plaats waar het paard erna heen ging. Dit was voor gevolgen achteraf.

Doordat het doorging kregen we dus heel veel extra inschrijvingen en werd de starttijd van de B van 9.30 naar 8 uur verplaatst. En in start B dus ik was niet blij. Maar er was een vrije start dus dat scheelde weer en alle bijschrijvingen moesten vroeg starten.

Ik had lekker los gereden Leys was erg braaf Bij het inspringen ging het ook goed alleen wil hij dan niet goed landen na de sprong. Gelukkig hielp Suzanne me zodat ik me wat meer ontspande.

Dus ik de ring in hndernis 1 tot 3 ging lekker hij was braaf en rustig niet sterk. Van 3 naar 4 was een lijntje op 5 galopsprongen ik was van te voren al bang dat dit er 4 zouden worden want bij 3 ziet hij 4 al en wel er naartoe. Dit gebeurde dus ook op 4 galopsprongen en hij was heel sterk.
Van 4 naar 5 moest ik een redelijke bocht draaien maar ik was te druk met terugrijden dat ik niet deed dat hij ook niets deed en galopeerde er rustig langs. Ik schrok hier best van. De 2de keer reed ik wel en sprong heel braaf. Doordat hij erlangs ging bij 5 reed ik nu wat meer waardoor het tempo ook iets omhoog ging en had dus op 7 een balk. De rest ging wel goed en uiteindelijk was ik best tevreden over de uitslag.

Hij weigerde vroeger nooit totdat een paar weken geleden ik begon te twijfelen op de dubbel sinds die tijd is hij veel beter te rijden alleen voorzichtiger. Als ik niet rij en hem help springt hij ook niet. Vroeger (2 jaar lang) ging hij als een halve zool door het parcours het enige wat ik moest doen is hem voor de hindernis zetten. Daardoor lande hij ook vaak verkeerd. Nu moet ik gaan rijden en dat valt best tegen. Maar opzich wel beter want hij is nu veel rustiger en veel minder sterk. Doordat hij nu te rijden is landt hij ook iedere keer goed en kan ik hem beter voor de volgende hindernis zetten.

Ik voel me best schuldig want hij wil zo graag springen en nu maak ik de fout door hem niet te helpen. Dus ik ga deze week maar weer flink lessen om dit te verbeteren.

Over het 2de parcours wil ik het niet hebben want die was echt slecht. Hij was sterk en ging 2x langs 3 en daarna nog een keer langs 4. Dus dat was afgelopen.

Ik heb gelukkig geen haast het ging eigenlijk al veel te hard (3 wedstrijden 6 punten), Ben opzich blij dat ik nu een dipje heb in de B dan in het L. Leys kan makkelijke een L parcours springen. Maar we moeten nog heel wat wedstrijd ritme opbouwen. Dus we blijven maar oefenen
oefenen oefenen. Zucht zucht.

Nou een lang verhaal maar wel even lekker om het van me af te schrijven. zucht.

Gr Pris

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 12:11

Goed gedaan toch?!?! Dipjes heeft iedereen wel eens. Ik ben in de dressuur in de B heel hard gegaan, met hoge punten en toen kreeg ik in de L een dipje, omdat hij (en ik) geen ervaring had met uitwedstrijden (B was alleen thuis..). Nu rijd ik ineens ook hoge punten in de L en voor je het weet ben je er dan doorheen. Als je er maar van leert en wedstrijdervaring opdoen is ook belangrijk natuurlijk! Ik verwacht in het M1 ook weer een dipje, dan kan het alleen maar meevallen...grijnz...
Maar wat een gedoe he, met dat MKZ. Wel leuk om een keer mee te maken lijkt me, al die rompslomp eromheen, voor een keertje. Gaaf dat ze ontheffing hebben gevraagd hoor!

Groetjes Suzanne

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 14:09

Pfff ik heb nu een dip vlak voor ik M ga starten en riojd ff geen wedstrijden.
Ach ik ging zo hard door de B en de L gelukkig nog geen dip terwijl ik wedstrijden had al zou ik bij een dip ook niet gaan starten denk ik. Lot zou dan aardig van slag raken die wil heel hard z'n best doen en als het niet loopt wordt hij nog zenuwachtiger en dan gaat het helemaal niet.
maare ik vind het superknap hoor ik durf niet eens 1 B-hindernis te nemen....

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 15:00

jammer voor je Pris

ik ben blij dat ik nog geenwedstreiden rijd ik ga volgend jaar starten met mijn tinkertje in dressuur en heel mischien springen dat kan ze heel goed en ze vind het ook heel leuk maar ik vind het iets minder

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-01 15:10

Springen is leuk voor de ontspanning.

Als je het eng vindt moet je het zeker niet doen. Maar je kan altijd les nemen en dan zien hoe het gaat misschien ga je het wel heel erg leuk vinden samen met Sya.

Heb je meertje nog niet gesproken dan ik heb haar nog gebeld gisterenavond.

Gr Pris