mini-shetlander afgeracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:38

Ik ben dus vandaag naar het politiebureau geweest, maar ze schijnen hier niets aan te kunnen doen. Het schijnt dat ik niemand strafrechtelijk kan vervolgen ofzo...
Het rijden op de pony van een ander, en dan nog zonder toestemming schijnt niet strafbaar te zijn.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:40

ook niet iets van de wei betreden of zo?
of is de wei niet van jou? Wel stom dat ze daar niks tegen kunnen doen, ze kunnen zeker pas iets doen als ze die pony echt half doodslaan of zo.
vind ik echt niet kunnen! Het is toch JOU eigendom!

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:43

Ja precies dat zei ik dus ook, en ze vonden het allemaal erg vervelend, bla bla bla...
Maar ik zit er dus nu wel mee, heb trouwens wel vandaag even een van de ouders van een van de kinderen gebeld, maar of die dat kind echt aanpakt is ook nog maar de vraag. Verder heb ik de eigenaar van het erf even aangesproken, en die zou die kinderen nog even toespreken.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:45

maar als die kinderen het echt zo leuk vinden, of hoe ze dan ook denken, zullen ze een paar boze woorden van mams of boer ook wel aankunnen toch?

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-03 21:48

Ja precies, ben ook bang dat het hier niet bij ophoud, maar goed dat zien we dan wel weer, en anders gaan we maar slaan ofzo... misschien dat ze dat beter verstaan ?!?

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-03 21:49

koop maar een goede lange dikke zweep. Als zij jou pony mogen slaan mag jij hun toch ook slaan. lekker hard, dan verstaan ze het vast wel!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 08:43

Probleem is dat zij dan politie aan haar broek heeft hangen.
Echt *** dat de politie niets voor je kan doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 10:25

Ik zou die kinderen verrot schoppen en dan kwamen die ouders en die zou ik dan dreigen dat ze hun jong aan de lijn moeten houden omdat ze zich niet kunnen gedragen. en als ik ze weer zou zien, zou ik ze weer verrot schoppen.

deedee19

Berichten: 7931
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:37

Het is toch niet meer normaal of wel? Waar halen ze het lef vandaan zeg!!! Ik zou echt zo pissig worden!!! En de politie kan weer eens niks doen...zucht!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 18:23

kan die eigelijk ooit wel eens iets doen, nou ja behalve bonnen uitschrijven dan...

prompter

Berichten: 11114
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 20:48

Zo snel mogelijk een andere stal zoeken! Is ben ik bang het enige dat voor een oplossing gaat zorgen, we hebben nou al zo vaak rare dingen van die stal gehoord hier...

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 14:25

Rondbellen bij andere politiebureau's, het lijkt mij toch wel dat ze een grote fout maken. Een ander bureau doet er misschien wel iets aan. En anders...
Ik zou ze het liefst afranselen, maar dat is ook niet de methode, en waarschijnlijk zeggen de ouders gewoon: Oh, maar MIJN kind doet zoiets niet... Dat hoor je echt zo vaak.
In ieder geval succes...

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 16:50

Wij krijgen ook wel eens berichten van mensen dat er vreemde kinderen op onze shetlanders rijden,heel vervelend maar ik weet ook niet wat ik eraan moet doen.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 20:52

Als die ****kinders mijn kinderen waren zou ik me doodschamen.
Wat hebben ze te zoeken bij andermans pony????
Ze hebben duidelijk geen fatsoen in hun lijf anders deden ze dit dus niet.
Arme pony en arme jij want jij en je pony zijn er maar mooi klaar mee (niet) Tja, advies zou ik je niet kunnen geven..

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 22:05

LOL Desiree! Haha!
Zo had ik er eens eentje die met mijn paardje aan het rijden was. Dus, ik haar opwachten aan de wei. Komt ze in volle gallop me tegemoet en ik heb haar zo van het paard afgerukt en nog een goei pak slaag verkocht ook. Dat was in mijn tienerjaren hoor! Kon toen nog leeftijdsgenoten afranselen. Maar ik was behoorlijk pissig. En dit was ook niet eens de eerste keer dat ze dit deed. Ik weet eigenlijk niet wat je eraan kunt doen. Als de ouders er niet veel om geven, wat zullen die k...tkinderen erom geven? En ik word zo behoorlijk moe van die kinderen die geen respect hebben en iedereen maar een grote bek geven. Ik hoop dat je een oplossing kan vinden voor je probleem!
Sterkte!

Omar

Berichten: 175
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-03 22:06

Op het moment is het rustig op het erf, de eerste de beste die nu nog aan mijn pony durf te zitten sla ik het ziekenhuis in ofzo...
Ze moeten gewoon met d'r poten van m'n pony afblijven

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 01:25

Uitzoeken wie de ouders zijn en deze inlichten mocht dat niet helpen, de politie.
Ze moeten gewoon respekt hebben voor anders mans eigendom.

Heft in eigen handen nemen. Moet je voor oppassen ze zijn minderjarig en jij niet meer dus dan heb jij het altijd gedaan.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 08:09

Jemig, de politie is er ook nooit voor je wanneer je ze nodig hebt he!
Probeer ze nog eens te betrappen, en dan ook met je pa erbij, die gaat dan met hun naar hun ouders. Als de politie niet helpt, dan maar het heft in eigen handen nemen, lijkt mij.
Ga ze maar lekker op hun kop zitten hoor, ik vind dit niet kunnen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:45

gelijk eraf slaan, groetjes en laat eens wat van je horen weer oke? kan niet naar de boerderiij komen, want ik ben ook al bedreigd door richard de zogenaamde oom van alicia die wil mij n.l. ook slaan, dus als je een keertje tijd hebt zie ik je wel oke? doeiiiiiiiii en hoefjes van snoocky en een dikke kus voor omar.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:01

Lekker asociale bende daar lees ik wel weer. En dat de politie er niks aan doet vind ik al helemaal vreemd. Gelijk een ander plekje zoeken, dat lijkt me de beste oplossing.

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 15:09

Bij mij is het ook gebeurd! Ik had 3 shetlandpony's ( twee waren er van mij: moeder en dochter) op een verzorginstelling voor mensen met een verstandelijke beperking.
Dan zou je toch zeggen dat er genoeg mensen rondlopen die een beetje erop kunnen letten, zeker omdat ze daar zowat naast de manege stonden. Het hengstje liet zich zowiezo niet rijden, die is veel te bijdehand. Maar de oudste merrie was al tegen de 20 en vind kinderen heel gezellig en doet ook alles wat haar gevraagd worden. Het veulen van haar werd door 2 kinderen (jaar of 12)tegelijk(!!!!) gereden, ze was net 1!
Dat arme dier was zo vreselijk bang en werd mensenschuw, begon te bijten en te trappen en dat kun je niet hebben op zo'n instelling en dus ben ik een beetje op gaan letten en ben extra langsgekomen per dag. Ze staan vlak bij onze stal, dus dat was makkelijk...als ik ging rijden liep ik er gewoon langs!
Ik dus gaan rijden met Lobke en schrok me werkelijk rot toen ik zag dat er iemand met een hondentouw in dat kleintje der mond aan het rijden was en dat er een ander meisje op die andere merrie aan het springen was (was bijna een meter hoog, met een shetje van amper 1 meter met een peesblessure aan haar voorbeentjes ). Ik was zo ontzettend boos dat ik van me paard afsprong en heb dat ene kind van het veulen afgetrokken (nogal hardhandig en dat kind begon te mekken)..ging dat andere kind me uit zitten schelden Lips are sealed Ik heb haar toen een klap midden in haar gezicht gegeven Boos! Ze wou me terug slaan, maar heb haar gezegd als ze mij zou aanraken of ooit nog in de buurt van de ponies zou komen ik de politie erbij zou roepen! Ik heb haar nooit meer gezien! Ik had haar niet moeten slaan, maar ze vroeg erzelf om Tong uitsteken
Er bleken hele hordes op de ponies te rijden en ik heb ze toen daar gevraagd of ze aub in een ander weiland konden, waar er niemand bij kon! Ik heb ze later aan het park geschonken,omdat ik er de tijd en het geld niet meer voor had om ook nog eens mijn andere paarden te kunnen onderhouden. Die oudste merrie is vlak nadat ik haar weggegeven had overleden, ingeslapen omdat ze niet meer kon lopen (mede dankzij die springpartijen die dat arme dier moest meemaken!)
Kleintje(nu ondertussen al weer 7) is weer heel erg lief!
Maar ingrijpen met je altijd, desnoods hardhandig (het werkt )...want die kinderen zijn bezig met dierenmishandeling en dan vind ik dat ik ook even wat dierenmishandeling mag teruggeven *LOL* Haha!

JoT

Berichten: 4010
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 16:55

Ik had een paar jaar geleden in Bit al een stukje hierover gelezen (ook iemand wiens paard voor een 'illegaal' ritje meegenomen was) en ik was benieuwd of er ondertussen al wat veranderd was. Niet dus. Als iemand met je auto gaat joyriden kan de politie die persoon aanhouden, maar je mag blijkbaar wel ongestraft iemands paard aan gort rijden. Terwijl ik het verschil niet echt zie. Dat die kinderen én die ouders (want als die hier niets aan doen vind ik ze net zo schuldig, komt het woord opvoeding bekend voor misschien?!) hier gewoon mee weg kunnen komen klopt natuurlijk voor geen meter. Flink aanpakken zou ook mijn eerste gedachte zijn, maar bedenk je dan wel eerst even dat als jij ook maar één vinger naar die kids uitsteekt, hun paps en mams jou wel bij de politie kunnen aangeven...

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:00

Ik heb het trouwens pas nog een keer ondervonden.....het was wel een beetje anders, maar ik vind het ook illegaal gebruiken van een paard.
Ik had een nieuwe bijrijdster aangenomen en afgesproken dat ze eerst mee zou lopen en als het lukte met de paarden ze der eigen gang kon gaan! Was ze de eerste keer meteen gaan rijden, had 2 paarden (ze had een vriendin mee) uit de stal getrokken en was 4 uur gaan rijden, maar....
ze had truus genomen met artrose, die dus NIET 4 uur kan rijden terwijl ze al 2 weken stik stond en Brechje, die net 2 keer onder het zadel was geweest. Truus is nu dus nog steeds kreupel en Brechje was aan het hyperventileren en is zadelschuw (gelukkig gaat het nu al een heel stuk beter)...en dan denk je dat je volwassen mensen aanneemt. grrrrrr

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:58

ja amai ség...
bende ombeschofterikken Boos!
ik zou ze bont en blauw slaan }>
staat je shet in een wei ofzo....?
Xxx myrthe xxX

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 17:59

ja amai ség...
bende ombeschofterikken Boos!
ik zou ze bont en blauw slaan }>
staat je shet in een wei ofzo....?
Xxx myrthe xxX