Centered Riding les...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 22:04

Ik had vandaag mijn eerste Centered Riding les en vanwege het weer was Orry stiervervelend...

Ze vond hem goed bespierd en goed achterhand gebruik hebben, ook vertelde zij dat aan de hand van karakter-analyse hij eigenwijs, intelligent, sensibel, maar niet echt snel leerd.
Zij dacht dat hij in principe alles wel kan met gemak maar dat het meer gaat om het geduld in het aanleren. Hij heeft veel en een sterk karakter.
Volgens haar pasten onze karakters goed bij elkaar.
Dat is altijd leuk om te horen, verder kwam het ook enigzins overeen met wat Emiel Voest had verteld.

Waar zijn we aan gaan werken...mijn heupen,(altijd die heupen *LOL* )heupgewrichten dus, zijn mijn probleem, ik verstrak in mijn heup en daardoor doe ik te veel in een wending, druk ik mijn hakken te laag (!!!) uit...krul ik soms mijn tenen op (onbewust)..dat zijn dus de symptomen.

Ik was ook zo nerveus dat ik gewoon mijn paard niet op kwam....... Bloos ik heb maar gaatje langer gemaakt en toen ging het wel....aaargh...

We begonnen met het voelen van je zitknobbels,
daarna het voelen van de links rechts beweging van je bekken, daarna het op en neer van de rug (dat is overigens heel moeilijk in stap), daarna de schuivende beweging van de 'stuwing'...

Dat moest ik ook doen op een kleine volte, vanwege mijn heupgewricht die ik (onbewust door stijf houden) inknik, moest ik de volgende oefening doen, doen alsof er ogen aan weerszijden van mijn buik zaten lager dan de navel aan de zijkanten die mee kijken in de volte. Dat hielp heel goed.

Ze gaf trouwens een compliment tijdens het rijden, vooral ook in de volte dat ik erg netjes keek en niet zoals heel veel mensen naar zijn oren.... Haha!

Daarna behandelden we een volgende oefening,
ik moest daarbij denken dat er elastiek (heel stevig elastiek) van mijn knieeen naar de grond toeloopt en dat dat je eigenlijk een beetje omlaag laat veren dus dat je heel stevig zit...hierdoor word je been wat langer en hou je minder druk op de beugel.

Laatste oefening, ze had mijn heupgewricht los gemaakt en daarna tapt ze onder je voet en moet je zeggen waar volgens jou de beugel hoort....
die zat dus (schijnbaar Lachen ) waar ik aangaf onder het balans van mijn voet? Dat scheen redelijk normaal te zijn...ze vertelde dat het ook voorkomt dat mensen ze aan het puntje van hun tenen aangeven!!

Voorlopig ben ik weer even bezig....zaterdag dressuurles, kijken of er al zichtbaar wat verandert... Haha! ik ga ook maar eens wat meer Yoga doen, heb er niet veel tijd voor genomen...

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 23:24

Erg interessant, waar krijg je die lessen eigenlijk, ik heb het boek, maar vind het wat moeilijk om te lezen. Daar moet je echt voor gaan zitten en daar ontbreekt me de tijd voor op het moment.
Vertel je nu iedere keer dat je gaat een stukje erover? Da's voor ons ook leerzaam. Heb je die lessen iedere week? Heel nieuwschierig naar alles.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 23:30

Ik heb die lessen 2 maal in de maand, ik heb het boek ook idd, maar wel 2 maal gelezen, ik lees dat soort boeken eerst relaxed door in de treinreizen die ik dagelijks naar mijn paard maak....
en dan nog eens bestuderend over.

Ze komt aan huis, is een prive les van een uur.
Ik weet niet waar je woont, maar ik begreep dat er een instructrice dichtbij Purmerend zit en zij die naar mij toekomt komt van richting Zwolle.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 23:52

Purmerend-'t Veld moet te doen zijn ( of andersom) ,zijn de lessen erg duur? Zou je eens willen informeren of degene die jou lesgeeft diegene kent in omgeving Purmerend? Ik zit best wel met m'n houding te hannesen en daar door loopt m''n knollie ook niet altijd even goed. Je mag me ook P.B.en als er verder geen geinteresseerden zijn of als je liever geen namen en prijzen hier rondslingert.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 03:08

Ik wil die in de buurt van Purmerend ook wel weten, dus svp hier of pb!!!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 10:04

Ik ben ook erg geinteresseerd in iemand die mij Centered riding lessen kan geven. Mijn paardje staat tussen Ouderkerk aan de Amstel en Abcoude. Zou je instructrice daar ook naar toe willen komen? Als je denkt van wel (of die uit Purmerend) pb me dan alsjeblieft.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 13:28

kim...heeft gelest bij iemand in Purmerend, dus daar weet zij meer van...

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 6&forum=13

Hier staat meer informatie zoals kosten en dergelijke.
Voor degene waar ik les van heb, kun je e-mailen naar vanda_oosterhuis@yahoo.com

Vanda komt regelmatig in de buurt van Amsterdam,
zou je aan haar zelf moeten vragen en anders weet zij vast naam en e-mail/nummer van de ander wel denk ik?
_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-08-09 13:29 ]</font>