jullie meningen!

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 14:40

Hoi!
Als ik jou zou zijn, zou ik alleen nog in stap lekkere ontspannen buitenritjes maken op haar. Ze kan jou best dragen, maar langdurig in draf zou ik niet meer doen. Welsh-a zijn namelijk vaak wat slanker van bouw dan bijv. shetlanders, die kunnen dat wat beter aan. Verder is het moeilijk om dressuur met haar te rijden als je benen zo lang zijn, dus als het je lukt om een grotere verzorgpony te vinden? Misschien dat een klein meisje uit je omgeving het leuk vindt om met de verzorging te helpen, en dat jij haar dan "les" geeft op de pony? Daar kun je samen leuke dingen aan beleven! Mocht je dan zelf een groter verzorgpaard vinden, dan kan zij tegen die tijd jullie verzorgpony overnemen, dan weet je meteen dat de pony weer een lieve verzorgster krijgt.
Mocht je op zoek gaan naar een grotere pony, dan is een e-pony wel minimaal wat je moet zoeken, of een paard. Nu je zestien jaar bent zul je ook ietsje zwaarder worden, ook als je niet meer groeit. Ook al word je niet dikker, toch zal je lichaam verstevigen (botten en spieren) en zul je toch een beetje zwaarder worden. Daarom is het misschien verstandig om al eens om je heen te kijken naar een grote verzorgpony, tenminste als je wilt rijden.
Tenzij je bij Marjon wilt blijven, en haar voor de kar wilt spannen en leren mennen? Dit is natuurlijk ook wel leuk.
Veel succes bij het vinden van een pony en/of oplossing! Groetjes, Dorine.

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 16:42

Hoi Kim! Als ik jou was zou ik eens met Sanderijn gaan mailen, die heeft ook een welsh-a merrie, en daar doet ze ontzettend veel leuke dingen mee, geen rijden. Ze gaat de pony deze lente/zomer beleren voor de kar, maar de pony heeft hiervoor al ontzettend veel geleerd. Ze is heel mak, voetjes geven e.d. perfect, heeft veel vertrouwen in Sanderijn. Ze is meegenomen de weg op, Sanderijn op de fiets met de pony aan de hand ernaast. Gaat nu hardstikke goed vertelde ze laatst! Ben benieuwd hoe het gaat met beleren deze zomer! In elk geval veel plezier met Marjon. Groetjes, Dorine.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie