Geen wedstrijden voor mij.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Geen wedstrijden voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 15:25

Voor mij geen wedstrijden voorlopig.
Eigenlijk was ik 2 jaar terug op zoek naar een ander verzorgpaard. Toen liep ik tegen een stal op waar ik mocht kiezen uit verschillende paarden. Een klein merrie ponytje, geen optie ben ik te groot en te zwaar voor. Een bruine hengst die bekend stond als gevaarlijk en alleen maar op zijn achterbenen staat. En een heel stoer maar lief kijkende donker bruine hengst. Ik heb toen voor de laatste gekozen. Deze moest echter nog ingereden worden. Nadat we een halfjaar verder waren, werd mij verteld dat het paard te koop zou worden aangeboden en dat ik de eerste keus had. Maar inmiddels had ik er al een aardige band mee en kon niet meer zonder hem en heb ik hem dus gekocht.
Nu was ik dus in bezit van een 7-jarige hengst. Omdat deze verschrikkelijk lief was is nooit de vraag casteratie opgekomen. Echter 2 jaar verder nu vraag ik me wel eens af of het niet beter was geweest.
Het had voor mij een hoop gezeur gescheelt. Voor hem maakt het niets uit.
Hij komt evengoed wel buiten/ op het land met andere paarden. We gaan ook op vakantie met paard enzo.
Alleen nu we zover zijn dat hij B klaar zou zijn mag ik geen dressuurwedstrijden met hem starten. Ik moet eerst L2+ zijn, er bestaat geen voorrijcommisie of niets. De enigste mogelijkheid is dat ik op een ander paard ga starten en al deze punten bij elkaar ga sprokkelen.
Na nagedacht te hebben en een hoop nagevraag mag ik op een paard van iemand hier op stal starten. Paard is geend gechipt alles, mag er op trainen alles. Alleen word het arabiertje western gereden, is opzich geen probleem, word toch niet fanatiek gedaan. Hij is enkelt een beetje gemakzuchtig, groote passen snel thuis zeg maar en wat stijvig door het lijf. Nou ja valt wel wat aan te knutselen.
Maar nu is het alweer enkele weken kreupel. Zit ik met een startkaart thuis waar ik niets mee kan en baal als een stekker. Eerst verlagen ze het norm van M+ naar L1+ en dan verhogen ze het weer naar L2+. Zoals het er nu uitziet geloof ik niet dat het er ooit nog inzit dat ik met me eigen paard kan starten.

Af en toe denk ik wel eens: zal ik hem dan toch maar castereren ben ik van het gezeur af. Maar dan denk ik erachter waarom? Enkelt omdat ik wedstrijden wil rijden? Nee mij te veel risico's aan verbonden ik hou het wel gewoon zo als het is.
Ik dacht immers dat het de bedoeling was dat zoveel mogelijk mensen aan de sport deden, de sport promoten, maar dit blijkt toch niet het doel van de KNHS te wezen.
Misschien kan ik mezelf overtuigen om toch maar in een andere disipline te starten western/endurance ofzo. Daar doen ze tenminste niet zo moeilijk.

Zo al bij al een heel verhaal, maar moest even me hart luchten.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:38

Tja lotgenoot zou ik bijna zeggen, 1 lichtpuntje ik heb gebeld met de federatie en de vraag gesteld wat de eisen zijn als ik met een hengst wil starten, daar werd mij heel duidelijk gezegd dat de ruiter een L klassering moet hebben, dus L plus 1..... er werd niet gesproken over L2 oid
Ik blijf lekker doorhobbelen op mijn super leenpony en ga gewoon die winstpunten halen, ik laat me NIET door die ***** federatie op mijn kop zitten, ZIJ zijn in principe de schuld dat ik dit via deze omweg moet doen als hun administratie beter zou zijn maar goed daar heb ik het maar niet meer over...
Ik wil graag starten met mijn eigen paard en ook ik heb vele malen gedacht om het bijltje er maar bij neer te gooien, ik heb nav het bericht dat je L2 moest zijn echt met die gedachte gelopen maar nee ik doe het niet ik ga door ik zal het voor elkaar krijgen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 15:44

Ik ook ik zit erover te gaan denken om maar helemaal niet meer te gaan starten, L1 met winstpunten is voor mij nog te doen met sunny, maar L2 wordt al een stukje lastiger ook omdat sunny en ik niet erg goed klikken samen..
Ik ga wel gewoon starten en zie wel waar ik kom, als het niet lukt heb ik pech en heb ik het in ieder geval geprobeerd, maar jou situatie schiet inderdaad niet erg op nee..
Ik heb altijd nog achter de hand dat ik wel in het promotieteam kan met Brenin als de wedstrijden niks worden..

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 15:48

Wat ik zo jammer vind is dat er een clubje op stal is waar ik erg mee optrek. Die zijn allemaal net begonnen met wedstrijden rijden, ik had zo graag samen met/tegen hun gereden. Gewoon gezellig. Nu loop ik zo'n achterstand op.
Maar af en toe zie ik er ook wel het positieve van in. Zoals mij rij-instructice wel zei. Dat tegen de tijd dat ik met hem mocht starten ik overal zo doorheen zou stiefelen. Dat is ook wel leuk natuurlijk. Dan doe je wel minderlang over de nog te gaan levels (tot je op het gebleven level bent natuurlijk).

carola

Berichten: 8691
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:12

Is het nu veranderd naar L2+ dan, ipv L1+??? Sinds wanneer?

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 16:13

Ik had begrepen vanaf 1 april.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:16

Ja zoiets had ik ook begrepen, maar volgens mij weten nog niet zoveel mensen het.. Ik ga anders de federatie eens opbellen of dat inderdaad zo is..

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:22

Heel veel sterkte!
Hieruit blijkt ook wel weer dat ik niet de enige ben, hoewel mijn situatie heel anders ligt.

Anderhalf jaar geleden kreeg ik uitzaaiingen in mijn longen. Vijf en half jaar geleden had ik borstkanker, een kwaardaardig gezwel, dat operatief eruit werd gehaald en ik werd bestraald.
Daarna leek alles 'normaal' en ik zocht een verzorgpaard. Ik mocht er zelfs wedstrijden mee rijden, wat helemaal mijn droom was!
Echter vanwege de mkz enz. bleef dit maar bij 1 dressuurwedstrijdje, en toen de mkz over was moest ik van de eigenaresse stoppen met het verzorgpaard. Heel jammer.

Terug naar de uitzaaiingen die ik in mijn longen kreeg. Dat was enkele maanden nadat ik gestopt was met mijn verzorgpaard.
Maar geen zorgen! Mijn man zei: zodra je klaar bent met de chemokuren en beter, kopen wij een paard! Lieve man he... Lovers

Al snel kochten we de trakhenermerrie Cerise. Jong, pas ingereden en af en toe een brutaaltje, maar ergens ook weer heel erg lief. Lovers
Afgelopen juni werd bekend dat ik OPNIEUW uitzaaiingen had. Dus... nee geen startkaart aanvragen.
Geen wedstrijden rijden dus met Cerise. En ik was eindelijk op dreef met het trainen van haar! Huilen
Gelukkig kon ik nog wel in juli met 'de groentjes' meerijden, en tijdens dat proefje (b-dressuur) kregen we (ondanks een kletsnatte grasbodem dankzij het onweer Frusty ) 156 punten!!! Viel me hardstikke mee! Party!!

Ja ik ben nu weer aan de chemokuren.
Of ik ooit genees, of ik ooit van de chemo af kom en zodoende kan herstellen dat ik weer langer dan 5 min. op een paard kan zitten? Of mijn conditie ooit weer 'redelijk' wordt? Geen idee.
Maar ik zal vechten. Cool

Mijn paard is de reden dat ik doorga.
Dat ik gezond eet, op tijd ga slapen...
Dat ik nooit zal opgeven.
ZIJ
laat mij léven. Lovers

Heel veel sterkte jullie, en doe je best!
Via een omweg kom je misschien wel veel verder dan de mensen die het allemaal 'voor de wind gaat'!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 16:27

Ja en je zal het dan ook meer waarderen denk ik!! Maar ik heb zoveel bewondering voor jouw vechtlust!! Echt zo super!! Dat wou ik nog even zeggen en ga vooral door met vechten!! Je kan het!!

KingMarco

Berichten: 1133
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-03 16:29

Ik heb je al vaker een PBtje gestuurd, dat ik het zo knap vind hoe je er mee omgaat. Heel veel sterkte met je ziekte en plezier nog met je paardje toegewenst.