Eerste les bij de rijvereniging!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Eerste les bij de rijvereniging!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-03 23:09

Vanavond was het zover.
Na een aantal keer vrij rijden in de hal, mocht ik nu mee rijden in de les. De laatste les binnen, vanaf volgende week gaan we naar buiten.

Het ging GOED Lovers
Al weken lang was Andrew niet vooruit te branden, erg stug en levensloos (wel vriendelijk, maar gewoon erg suffig) Na een stuk over paarden met vitamine E-gebrek en de symptomen, besloot ik om een suplement te bestellen met vitamine E en selenium. Daar ben ik een week geleden mee begonnen. Tegelijk besloten hem iets meer vrij te geven.
Zaterdag een lange rit, dat ging al redelijk, zondag vrij, maandag wandelen met verzorgster en gister alleen op de buitenrit zou hij er op de terugweg ineens vandoor, ik hd mijn handen vol. Ik had zoiets van: ïs dit het vitamine E-effect?

Dus: Vandaag de test! Gister gereden, en nu in de bak... Wel nog met de trailer heen. Hij voelde al lekker los, maar nog wel wat rustig/relaxed.
In draf wilde hij niet aan een lang teugeltje rond, en ik moest van de instructeur de teugels in gevoel nemen (stuk korter ook Schijnheilig ) Daar ging hij eerst tegen in, maar met wat morele steun van de instructeur, kon ik hem met mijn been rond rijden. Eerst nog wat zwaar op de hand, maar na een tijdje werd dat ook iets beter.

In galop ging hij wat knikken/zwaaien, maar dat kwam volgens de instructeur omdat hij dan nog niet helemaal voor het been was. Het voelde alsof Andrew het moeilijk vond, maar ook daar ging hij in ontspannen.

We moesten over balkjes galoperen, die hij nam als grote hindernissen, en hij begon er zelfs sterk op aan te trekken (moeilijker netjes de bocht om dus Schijnheilig ) Daarna springen... Hij hield het best goed vol, maar om hem niet te overnemen heb ik tussendoor steeds wel even gestapt. We hebben uiteindelijk zo'n 80 cm hoog, en 60cm breed (oxer) gesprongen. Voor ons erg hoog. Hij trok erg op de hindernissen aan, en heeft niets geweigerd.

Ik hoop echt dat deze ontwikkeling doorzet, want ik zat echt met mijn handen in het haar omdat hij zo weinig puf en energie had! Ik dacht dat ik hem af kon schrijven!

Zondag onze eerste onderlinge wedstrijd bij deze vereniging (dressuur en springen) en ik zie het al meer zitten dan vorige week... Maar: we gaan voor het plezier en de ervaring! Knipoog Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 01:37

Leuk dat het zo goed ging en dat je paard zich beter in zijn vel begint te voelen!! Die wedstrijd gaat vast en zeker lukken van het weekend!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 09:05

Heel veel succes bij die wedstrijden Lachen
Zal je vast wel lukken ...
'k hoop dat hij inderdaad lekker voorwaarts is ...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:04

Hij liep lekker Joyce!
Ik was er ook nog ff maar volgens mij was je zo druk aan het rijden dat je mij niet gezien hebt Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 18:26

Bedankt!...
Nienke, Ik zag je pas heel laat, toen je bijna wegging, volgens mij was je met Joost, toch? Ik was inderdaad heel geconcentreerd aan het rijden *LOL*
Volgens mij liep hij veel beter dan thuis, maar ik vraag je op stal wel Knipoog

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 19:35

Fijn joh, dat het zo goed gaat!
Wanneer moet je trouwens zondag, ik kan nl. alleen 's ochtens komen kijken, maar heeeel misschien ook nog even 's middags.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-03 21:31

Ik heb nog geen startlijst, maar aangezien ik bij de paarden moet starten met Andrew zal dat wel na twaalven zijn... Ik zal denk ik wel vrij snel moeten springen (BB)

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:08

Jammer!
Nouja, misschien zie ik je nog wel rondlopen Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:20

Wat fijn dat het beter gaat. Hopen dat dat supplement nog wat beter gaat werken en dat je van zijn lusteloosheidsprobleem afbent nu.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:25

Wat super zeg dat hij zo opgeknapt is!

haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:34

Goed dat het zo gaat, hou het vol!!! En succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-03 09:25

Ik geloof dat Andrew heel wat meer spieren heeft gebruikt dan normaal...
Hij heeft al twee dagen spierpijn Schijnheilig Ik doe vandaag nog maar even rustig aan, want morgen hebben we onze wedstrijd Frusty We zien wel! Knipoog