Kalfje geboren..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Kalfje geboren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-03 17:30

Wij gingen dus vanmiddag naar de stallen bij ons op school, waar ook 2 koeien staan en het was nogal druk dus wij bij de koeien stallen aangekomen licht er zo'n klein zwart kalfje in de stal.. echt zo lieff.. Lovers hij was nog helemaal nat en was net een paar minuten geleden geboren, jammer dat we net te laat waren had graag de geboorte gezien.. er liepen ook al weer jonge geitjes rond te huppelen. Nu wachten op het veulentje van onze haflinger.. Kwijl

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 19:40

Mijn vorige verzorgpony stond op een koeienstal. Daar moest ik altijd helpen met de bevalingen (mat de krik enzo). Echt leuk al die jonge beesies! Ik hoop voor je dat je er wel bij bent als het veulentje geboren wordt!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:34

toevallig op het hollandcollege maasland ? Haha! dan was dat kalfje idd kei lief!!!!!!!! heb haar gezien toen ze 3 uurtjes oud was.. Daannette krijgt dr veulen pas in juni.. en aangezien ze altijd te laat is *LOL* vrees niet dat ik dat veulentje nog zal zien (ivm stages enzo)

Tancreda4

Berichten: 24041
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 22:46

Ik heb ook al wat kalfjes geboren zien worden, en ook een keertje erbij geholpen. Het ging alleen niet zo snel Tong uitsteken Met speciale touwen om de pootjes en trekken, amar het wilde niet echt Tong uitsteken Gelukkig uiteindelijk wel gelukt. En weet je, mama koe was mijn naamgenoot Haha! Haha!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:09

Een van onze koeien is vandaag uitgerekend en haar banden waar al helemaal weg dus in ben benieuwd wanneer het komt, zijn wel veel bevallingen bij ons de laatste tijd. Gister hadden we een paard en 4 schapen. Misschien werkt het aanstekend dat bevallen, hihi.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-03 15:44

Joyce schreef:
toevallig op het hollandcollege maasland ? Haha! dan was dat kalfje idd kei lief!!!!!!!! heb haar gezien toen ze 3 uurtjes oud was.. Daannette krijgt dr veulen pas in juni.. en aangezien ze altijd te laat is *LOL* vrees niet dat ik dat veulentje nog zal zien (ivm stages enzo)


Ja..! Echt lief.. dat veulen van vorig jaar van Danet was ook wel mooi.. jammer dat het een hengst was.., weet je misschien of die witte geit al jonge geitjes heeft.. gister middag was dat beest echt super dik en zag je die kleintjes in dr buik bewegen..!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 02:44

Welke witte geit ?? Haha! weet wel dat er inmiddels 2 geitjes gelamt hebben... (was donderda al) Ik had vrijdag geen school (vrij Lachen ) dus geen idee..

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:11

LIEFFF