Tinkers in de BIT

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:18

Leonoor schreef:
men mag pas oordelen over iets als men objectief alle informatie uit de 1e hand heeft. Iemand die zegt dat mensen die een tinker heeft niet kan rijden, is dus ook zeker niet objectief, Jij hebt namelijk niet iedereen die een tinker heeft zien rijden.
Dat is het zelfde oordeel dat mensen met een kortzichtige mening (STEEF) niet altijd even intelligent zijn.


Proeeeeeeest......sorry schoot even in de lach..

erg scherp zinnig.....

ben het met je eens ...

Monique

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:47



dank u monique

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 19:50

Whahahahaha go Leonoor, go Leonoor!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:29

steef je bent van harte uitgenodigd om eens een ritje te komen maken op mr. big billy. kijken wat je dan zegt.
een mening zoals de jouwe is ronduit grof en beledigend. als ik niet zou kunnen rijden hoe komt het dan dat ik in het verleden wel m2 heb gereden en nu in de western ook goed vooruit ga?
voor zover ik weet ben ik tot nu toe de enige die met baily overweg kan en bij wie hij niet op de cross kan. met andere woorden : pas op met wat je zegt. je strijkt op deze manier veel mensen in de haren. met als gevolg dat de sfeer voor jou niet zo vrolijk kan blijven.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:32

Hmmz bij nader inzien moet ik er eigenlijk gewoon om lachen dat dat kereltje zo'n reactie geeft in dit topic... Tis dat hijzelf niet eens wilt, maar denk maar niet dat zulke op mijn paard komen!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:33

ach van mij mag ie. hapt ie toch in het zand..

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:36

Ik vind het trouwens een beetje kort door de bocht om te zeggen als tinkers 'vervelend' zijn dat dat alleen de oorzaak kan zijn van de ruiter. Er zijn heus wel meer factoren die meespelen. Ik geef toe dat ik ook af en toe problemen heb met mijn tinker, maar of dat alleen aan mij ligt weet ik niet? maar als jullie dat vinden dan zal dat wel. Ik bedoel het verleden kan een rol spelen, zijn karakter uiteraard, en nog veel meer. Maar goed ik heb gelukkig bijna elke week les en daar heb ik veel aan gehad, en mijn tinkie is al redelijk verander van een draak in een redelijk rustig paard. Al heeft hij momenteel weer een eigenwijze periode, maar dat heeft toch elk paard wel? of ligt dat dan ook weer meteen aan de ruiter? Kan ook aan het weer liggen nietwaar.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:37

Nee, ligt altijd aan de ruiter! Knipoog

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:44

Al dat gezeur weer!! Je houdt dit altijd dit soort discussies altijd, het maakt dan niet uit over welk ras het gaat. En bij elk ras heb je brave en minder brave paarden. Nog een vergissing: "Shetlanders zijn DE ideale kinderpony." Ik vind dit niet kloppen, omdat deze pony`s veel te sterk en eigenwijs zijn voor een kind van 6/7 ofzo. Maar jah, nu ga ik weer offtopic

Maar ik vind niet dat Steef zomaar mag oordelen over Tinkers terwijl hij nog nooit een Tinker heeft geaaid (?) laat staan rijden! Ik heb er ook nog nooit op gereden maar ik zou het wel graag willen! Ik wordt trouwens ook gek van alle reacties over Fjorden, maar daar gaat het nu niet over Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:49

Wat mij betreft gooien we t om naar de fjorden of shetlanders idd. Zijn ook hele leuke pony's waar ontiechelijk veel mensen een hekel of een ander vooroordeel aan hebben... Zulke discussies zal je altijd blijven houden, bij ieder ras idd!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:53

Als ik de gemiddelde tinker zie lopen heb ik wel een idee hoe ze voelen.... Lips are sealed

En Leonoor, wie ben jij om over mijn intelligentie te oordelen? Ik vertel hier mijn mening, uit ervaringen wat ik zie en wat ik hoor bij tinkereigenaren, dus om nou meteen mee te delen dat ik kortzichtig ben en dat ik niet intelligent ben??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:53

Mensen mensen,
denken jullie nu echt dat het Steef gaat meevallen als hij er eenmaal heeft opgezeten?
Nee dus...
Als je genoeg paarden gereden hebt weet je precies wat je kan verwachten als je ze ziet lopen.
Ik heb op van alles gezeten, welsh cobs, arabieren, Fjorden, Friezen etc. (ook allen zadelmak gemaakt) en sorry, ik vind dat allemaal niets.
Dat is persoonlijk.
Verder maak je me niet wijs dat de gemiddelde Tinkerruiter goed kan rijden, er zullen zat mensen zijn die wel goed kunnen sturen maar het gros niet. Maakt dat dan uit? En als er dan wedstrijdresultaten aangehaald worden, ik heb met mijn Fries wel eens 192 punten gereden maar het is echt geen dressuurknol hoor! Sterker nog, ik heb haar daarna nooit meer gestart.

Jullie zijn toch hardstikke dol op (jouw) Tinkers? Nou dan?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:53

lein schreef:
Ik vind het trouwens een beetje kort door de bocht om te zeggen als tinkers 'vervelend' zijn dat dat alleen de oorzaak kan zijn van de ruiter. Er zijn heus wel meer factoren die meespelen. Ik geef toe dat ik ook af en toe problemen heb met mijn tinker, maar of dat alleen aan mij ligt weet ik niet? maar als jullie dat vinden dan zal dat wel. Ik bedoel het verleden kan een rol spelen, zijn karakter uiteraard, en nog veel meer. Maar goed ik heb gelukkig bijna elke week les en daar heb ik veel aan gehad, en mijn tinkie is al redelijk verander van een draak in een redelijk rustig paard. Al heeft hij momenteel weer een eigenwijze periode, maar dat heeft toch elk paard wel? of ligt dat dan ook weer meteen aan de ruiter? Kan ook aan het weer liggen nietwaar.

Bij killian ligt het een groot deel aan de opvoeding en zijn karakter, als je ziet dat hij als een verwend draakje kwam dat dacht dat hij nog hengst was en hoe hij nu is is hij stukken vooruit gegaan, jij weet van jezelf waar het af en toe aanschort en dat killian daar meteen misbruik van maakt en juist door die begeleiding gaat het nu zo goed tussen jullie. Jij zou ook nooit een kwaad woord over hem zeggen, omdat hij niet meer zo vervelend is door de juiste opvoeding.
Verder vind ik dat het imago probleem flink overdreven wordt, een tinker is gewoon maar een paard waarvan de meeste gewoon een lekker rustig karakter hebben waardoor ze ideaal zijn als je niet een druktemaker wilt hebben.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:55

Maar toch is het wel zo dat Tinkers heel anders te rijden zijn dan bv KWPN-ers. Eerder reed ik ook altijd gewoon op paarden, toen kreeg ik m'n eigen beestje, en dat werd een Tinker. Waarom? Om lekker mee naar buiten te gaan , te crossen enzo Lachen Maar in het begin was het echt wel even wennen hoor! Het is nu eenmaal zo dat ze lomper, langzamer (qua leren) en stugger zijn. Dat is nu eenmaal hun aard. En ik merk het verschil in Tinkers onderling nu ook heel erg. Ik rijd dus mijn eigen, in Zenderen de hengsten en een stel merries en dan de handelspaarden. En echt, elk beestje heeft weer zulke andere gangen! Sommige rijden superlekker, die kun je er flink aanrijden (Bijna alsof het een KWPN-er is) en sommige moet je gewoon lekker met een lang teugeltje door de bak sturen en niet teveel van vragen. Dat zit 'm weer helemaal in het type Tinker. En die types maken het weer zo leuk Knipoog Telkens weer wat anders, heerlijk. Je krijgt er meer gevoel van, iets wat je ook weer kunt gebruiken wanneer je op KWPN-ers gaat rijden.

En dat ze zo lomp en sterk etc zijn... Dat is nu ook eenmaal zo! Ze zijn sterk, ze hebben veel kracht in hun (vaak) speknekken! En een Tinker on the run is toch wel imponerend hoor, daar hou je zo snel niet wat aan (Aan een KWPN-er ook niet, maar dat maakt wat minder lawaai *LOL* ) Maar ach, uiteindelijk staan ze ook wel stil, mits je ze goed opgevoed hebt natuurlijk! Want heb je een goed opgevoede, brave (daar heb je 'm weer!) Tinker, dan zal ie er heus niet ineens met je ervandoor gaan.

Hmmm wat hadden we nog meer Verward Braaf of juist niet? Ligt aan het paard, de ruiter en de situatie vind ik. Over het algemeen genomen zijn Tinkers gewoon braaf! Sommige zijn wat vlotter, attenter, maar toch wel braaf! Ik zal ook helemaal niet zeggen dat mijn eigen Tinker niet braaf is! Dat is hij namelijk wel. Ok, hij heeft ook wel eens streken, maar zonder streken is het toch ook geen paard?? Die van mij is lekker vlot etc, lekker wakker, maar loopt wel onder een graafmachine door, dwars door een feestend dorp met fanfares, luchtkussens, je kunt het zo gek niet bedenken! En wanneer je een niet brave Tinker hebt, dan is er waarschijnlijk iets gebeurd met hem/haar in het verleden... Want geen enkel paard wordt met nare herinneringen of slecht gedrag geboren neem ik aan. Dus of er is iets gebeurd met hem haar in het verleden, of je zit het zelf te verzieken of je hebt gewoon een raar paard Knipoog Maar dit geldt voor andere paarden net zo als voor Tinkers.

Eigenlijk vind ik het allemaal een beetje overdreven... De mensen die een Tinker kopen, kopen hem/haar voor de recreatie neem ik aan. Laat ze dan ook lekker recreeren Knipoog Geen gezeur meer tussen de Tinkermensen en de KWPN mensen. Je hebt je eigen paard voor je plezier (of je werk of je sport, maar vaak toch plezier), dus trek je alstjeblieft niet zoveel van anderen aan. Waar ik het ook wel een beetje mee heb gehad (net zoals Maaike, Superquinta) Is dat mensen ineens gaan zeggen dat hun Tinker niet braaf is. Oh wat stoer, een niet brave Tinker... Ik heb toch liever een brave hoor Haha!

*Ok, kom maar op met die reacties *LOL**

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:00

sluit me totaal aan bij Renée vooral dit stukje
Citaat:
Waar ik het ook wel een beetje mee heb gehad (net zoals Maaike, Superquinta) Is dat mensen ineens gaan zeggen dat hun Tinker niet braaf is. Oh wat stoer, een niet brave Tinker... Ik heb toch liever een brave hoor Haha!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:16

idd iedereen heeft liever een brave tinker (denk ik?) ook ik. de mijne is ook braaf mits je er geen absolute beginner op zet. daar is ie te lomp en te sterk voor.)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:28

Tuurlijk heb ik liever een brave tinker, maar nog veel liever een tinker (lees: paard) die met mij wilt werken! Of dat nu recreatief of sport is, mennen, rijden of wat dan ook. En Snowdon is superbraaf (lees: rustig in allerlei situaties), maar heeft ook wel degelijk zn streken en dat ligt toch echt niet aan mij want hij is behoorlijk positief veranderd in dat jaartje dat ik hem heb!

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:33

Met Leon eens! En ik heb dus ook veel liever een brave tinker, ik begrijp mensen dus ook niet als ze het stoer vinden dat hun paard/tinker vervelend is.

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:36

jilleroo schreef:
idd iedereen heeft liever een brave tinker (denk ik?) ook ik. de mijne is ook braaf mits je er geen absolute beginner op zet. daar is ie te lomp en te sterk voor.)


En het gaat zelfs niet goed wanneer je alleen laat stappen? Op Mikado heeft een keer een klein meisje van 10 gereden, geen probleem. Ok, met een beginner op z'n rug, met zadel en hoofdstel laten rijden vind hij vreemd, maar raar doen zal hij nooit. Hooguit gaat ie wat harder lopen omdat hij het allemaal niet snapt wat de *ruiter* dan doet...

[Editje] Hiermee doel ik dus op het te sterk zijn. Ik kan me nl niet voorstellen dat hij raar enzo zou gaan doen terwijl de ruiter niks doet. [/Editje]

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:38

Steef schreef:
Als ik de gemiddelde tinker zie lopen heb ik wel een idee hoe ze voelen.... Lips are sealed

En Leonoor, wie ben jij om over mijn intelligentie te oordelen? Ik vertel hier mijn mening, uit ervaringen wat ik zie en wat ik hoor bij tinkereigenaren, dus om nou meteen mee te delen dat ik kortzichtig ben en dat ik niet intelligent ben??


wie ben jij om onze paarden en onze rijkunsten te beoordelen? Als je heel goed leest, en dat is ook moeilijk, dan lees je dat ik je geen objectief oordeel vind geven en dat jouw oordeel net zoiets als iemand die kortzichtig reageert niet altijd even intelligent zou zijn. Aan jou de manier hoe je dat opvat, maar de manier zegt al genoeg, wahahaahhhaaa

trouwens, ik heb bij je in de buurt gewoond, Harderwijk en Ermelo en ga binnenkort nog eens terug, zal ik eens langskomen Haha! Knipoog }>
Dan gaan we deze discussie reallife houden, stuk leuker dan zo en dat mensen meteen weer een idee van me krijgen Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:38

Ja, snow blijft ook zeker rustig met beginners als je t zo bedoelt *LOL* Maar welke andere paardjes niet (op enkele uitzonderingen bij elk ras na)?

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:43

Leonoor"]
[quote="Steef schreef:
Als ik de gemiddelde tinker zie lopen heb ik wel een idee hoe ze voelen.... Lips are sealed

En Leonoor, wie ben jij om over mijn intelligentie te oordelen? Ik vertel hier mijn mening, uit ervaringen wat ik zie en wat ik hoor bij tinkereigenaren, dus om nou meteen mee te delen dat ik kortzichtig ben en dat ik niet intelligent ben??


wie ben jij om onze paarden en onze rijkunsten te beoordelen? Als je heel goed leest, en dat is ook moeilijk, dan lees je dat ik je geen objectief oordeel vind geven en dat jouw oordeel net zoiets als iemand die kortzichtig reageert niet altijd even intelligent zou zijn. Aan jou de manier hoe je dat opvat, maar de manier zegt al genoeg, wahahaahhhaaa

trouwens, ik heb bij je in de buurt gewoond, Harderwijk en Ermelo en ga binnenkort nog eens terug, zal ik eens langskomen Haha! Knipoog }>
Dan gaan we deze discussie reallife houden, stuk leuker dan zo en dat mensen meteen weer een idee van me krijgen Tong uitsteken
[/quote]

Hmmm... Sorry maar doe even rustig... Steef houdt niet van Tinkers, punt. Zijn mening, punt. Wat maakt het uit? Jij houdt wel van Tinkers! Jouw mening! Maak je toch niet zo druk allemaal....

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:44

snowdon schreef:
Ja, snow blijft ook zeker rustig met beginners als je t zo bedoelt *LOL* Maar welke andere paardjes niet (op enkele uitzonderingen bij elk ras na)?


Daarom Knipoog Clown *LOL*

Poosje81
Berichten: 21195
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:45

ik reageer zo omdat steef persoonlijk beledigt, mij ook, daarom
maar ik zal dimmen, maar toch vind ik die uitspraak onterecht

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 21:50

Ok de uitspraak is misschien wel een beetje onterecht, maar we leven altijd nog in een land met het recht van vrije meningsuiting Knipoog