Advies nodig

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-01 21:49

Zondag heb ik ons eigen CH in Schoorl. Ik ga dresuur rijden en een oefenparcour springen.
De L1 gaat onwijs goed bij me, Iowa loopt onwijs lekker. En springen ook wle hoor, alleen ik heb niet onwijs goed springmateriaal.
Dus ik moet even mijn fantasie gaan geburiken om hindernissen te maken die VEILIG zijn. Heeft iemand nog tips of zelf iets gemaakt wat goed beviel? Alle Tips zijn welkom! *LOL*
Groetjes Linda

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:07

krukjes, jerrycan,
emmers,tuinstoelen dan wel van de kant springen zodat de balken eraf kunnen vallen
strobalen kun je ook goed als staanders gebruiken en kun je ook een muur van bouwen

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-01 22:19

Stoelen e.d., tonnen, strobalen, net wat Kim al zei.
En ik weet niet hoe je paard reageert op enge hindernissen, maar als enge hindernissen ook echt eng zijn, zou je kunnen oefenen met lege voerzakken over de balk te leggen en ander platic e.d. in de hindernis te verwerken.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 00:00

autobanden, ja sta inderdaad bij een veehouder, hi hi

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-01 00:40

Ik sprong ook vaak buiten over allerlei dingen (wel eerst goed gekeken naar de bodem enz.)

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-01 11:13

Ik had ookal zoiets in me hoofd, maar wist niet zeker of het wel helemaal veilig zou zijn. Schijnheilig En er moeten geen ongelukken gebeuren natuurlijk.
Maar ik wil binnenkort zelf springmateriaal kopen.
En dan nog 1 vraagje, ik heb niet allemaal ronde balken. Maar als ik dan een hindernis zo opbouw, dat ik er ook vierkante balken opleg die er zo af kunnen vallen.
Is dat ook 'veilig'?
Alles voor de veiligheid!! Haha! Ik ga inderdaad ff goed oefenen met 'enge' hindernissen.
Thnx allemaal,
Linda Knipoog

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-01 07:32

Ik dacht net opeens aan een eenvoudig stijltje, met daar overheen een of twee shabrakjes gehangen, het liefst met fel kleurtje... om daar aan te wennen? Zou dat veilig zijn trouwens?
Verder kun je nog oude kleding om de staanders hangen, en met gekleurde A4-tjes en tape jouw springbalkjes eens van kleur laten veranderen?
Zet eens een stoel bij elke staander, en ga dan springen, kijkt hij erg naar de stoelen, vooral als er iets gekleurds op zit?
Veel succes en ik denk dat je hele originele hindernissen kunt maken!
Groetjes, Dorine.