Ik weet het echt niet meer met Carlos!!! HELP!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Ik weet het echt niet meer met Carlos!!! HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-03 17:28

Ik weet niet meer wat ik met Carlos aan moet...

Ik heb hem nu bijna 5 jaar(in augustus)en de laatste paar maanden begin ik het steeds minder leuk te vinden om op hem te rijden..Ik word er soms bijna deprie en ongelukkig van..Ten eerste is hij is echt te klein..is altijd zo ontzettend druk voorwaarts hij trekt altijd zo hard..heeft hij altijd al gedaan,maar de laatste tijd gaat het me steeds meer irriteren Hij si ook zo eigenwijs en heeft nooit veel zin om voor me te werken..Ook een beperking is dat hij een gevoelige rug heeft en daardoor vaak gespannen is en vaak protesteert..Hij is de laatste maanden ook verschrikkelijk stijf en ik heb niet echt veel zin om veel te rijden..omdat ik niet echt weet waarvoor ik het doe...Meestal heb je een doel...

Ik wil hem absoluut niet weg doen,..dat kan ik gewoon niet..ook om de volgende redenen,maar ook omdat ik dat NOOIT zou kunnen..ben bang om daar de rest van mijn leven spijt van te hebben..En ook omdat ik niet veel meer voor hem kan vragen..dat stomme geld..hij is me zo veel meer waard,maar toch baal ik van de situatie..

Hij is al 16 jaar..niet geschikt voor jonge onervaren ruiters.kan eigenlijk geen echt iets(heeft geen wedstrijdervaring)is maar 145 dus oude ervaren groter ruiters zijn te groot..heeft geen papieren..heeft een erg gevoelige rug..is ongelooflijk temprament vol en best eenkennig...

Ik heb hem gekocht toen hij 12 was..en wie weet wat voor leven hij hiervoor heeft gehad..waarschijnlijk geen echt goed leven..hij was erg mager en gestrest..Hij is in die jaren zo veel veranderd en liever geworden.,maar echt plezier met rijden heb ik niet(meer)...En misschien ook nooit echt gehad..

Kzou zo graag een grote E-pony willen.waar ik lekker normaal op kan rijden en echt mee kan lessen en verder in de dressuur kan komen..Mensen zeggen altijd dat ik erg goed kan rijden en dat ik meer kan berijken met een goed paard...Maar ik kan Carlos niet weg doen..

Ik heb de laatste maanden niet echt zin meer om er energie in te steken..hij is ook zo stijf en trekkerig..en ik denk vaak waar doe ik het voor??..wat is mijn doel??..wedstrijden zou ik nooit met hem kunnen rijden en dat hoeft ook niet perse.

Maar ik vind het geweldig om met je paard elke dag te oefeneN(heb een tijd een kwpn-er gereden voor een vrouw..hij liep m dresuur en dat vond ik geweldig..kreeg elke dag les van haar..iedereen zei "wow Kathelijn dat ziet er goed uit""Ik voelde me hierdoor ook zo veel zelfverzekerder)

..Ik bedoel..als je ergens goed in bent..talent voor heb zeg maar,moet je daar gebruik van maken en benutten..met Car zou ik nooit verder komen en dat vind ik echt jammer..Het is best wel een droom om een leuke en goede pony te hebben waar ik verder me kom en lekker mee kan dressuren.. om beter te worden en met carlos ben ik alleen maar elke dag bezig hem onder controle te houden en hem rustg te katen lopen altijd al..hij kan best mooi lopen,maar hij is gewoon te klein om echt de hulpen goed te geven...Maar ik houd echt van dat beesie

Kvind het zo moeilijk...stel dat ik carlos verkoop(misschien brengt hij dan 1000 euro op) dan moet ik toch meer sparen voor een andere..Maar bij het idee dat Carlos in een trailer word weggereden Dat zou echt een nachtmerrie zijn..

Op stal is een man(ong 60 jaar) die nu 3 paarden heeft..2 van Ferro..hij heeft aardig wat geld en opaarden zijn zijn leven...Misschien zou hij carlos van mij kunnen kopen(hij zei ooit "als je hem weg doet koop ik hem van je"..hij is weg van Carlos vind het een superpony en zegt vaak "ik geef jullie op hoor voor de kampioenschappen"..ik bedoel elke maand 100 euro stalling en een wormekuur en hoefsmid is alles(als hij geen dierenarts nodig heeft natuurlijk) Zodat ik hem misschien ook nog kan verzorgen??Maar ja

Wat zouden jullie doen??

Kat

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:47

Tja, moeilijk.....
Als die man hem zou kopen, zou dit natuurlijk wel een ideale oplossing zijn. Je zou dan bijv. nog een afspraak kunnen maken dat als hij hem weg wil doen je hem terug kan kopen ofzo.
Het is voor jou en voor Carlos ook niets als je er geen plezier meer in hebt, dit zal het rijden voor hem ook niet plezieriger maken.
Misschien kan je even een tijdje hem niet rijden en gewoon longeren ofzo. Dan nemen jullie gewoon even rust als het ware. Misschien heb je er daarna weer zin in.
Sterkte...

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:57

Misschien moet je eens lessen met hem nemen als je dat nog niet doet? Voor de afwisseling eens wat anders misschien en misschien kan die instructrice jullie wel helpen?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 17:59

Crosspost..

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-03 17:29

crosspost?? Ja ik ga lessen nemen..veel mensen zeggen altijd dat we een leuke combinatie zijn..khoop dat het beter wordt..ik kijk het nog een tijdje aan

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:26

suc6!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:10

carlosje schreef:
crosspost?? Ja ik ga lessen nemen..veel mensen zeggen altijd dat we een leuke combinatie zijn..khoop dat het beter wordt..ik kijk het nog een tijdje aan


Ja dit staat ook bij verslag van de dag.. Knipoog

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 16:25

oh ja sorry..deze kan dan wel gesloten worden