Grrrrrr

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imka
Berichten: 765
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-01 21:04

de hoeven van imka en quana zijn echt slecht geworden!!!!! De boer ( waar ze staan ) heeft nou al 2 keer de hoefsmid gebeld maar die komt maar niet! en de boer heeft zelfs de hoefsmid al betaald! maar nee hoor, hij komt maar niet! en de hoeven moeten echt gedaan worden! er zitten al allemaal scheurtjes in en ze beginnen af te brokkelen... Frusty Frusty Scheve mond\

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:14

Bij nora en [**] precies het zelfde verhaal, alleen nog niet betaald.
eerst op vakantie toen was die man het vergeten en nu zou ie deze week een afspraak hebben gemaakt, ff vragen hoe dat nu zit morgen }>
maar met een beetje geluk komt ie deze week

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:25

Irritant zeg, zo'n hoefsmid, zou er echt kwaad op worden! Wat ik weleens doe om de tijd tot de smid komt te overbruggen, is zelf de randjes bijvijlen. Brokkelt het ook niet zo snel en ziet het er netjes uit.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 21:29

met wat vooriets doe je dat dan???

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 22:35

leg een steen in de waterbak die in de wei of bak staat. DAn stroomt hij over en word de grond nat en word het minder.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 22:41

Grrrrrrrr, zo iemand is heeel irritant ja Boos! , zoek een andere hoefsmid, daar hebben wij toen ook mee gedreigd }> , en toen plotseling, kwam ie elke keer netjes op tijd. Haha! Haha! ( Als hij zin had om aan de telefoon te komen als we weer een afspraak wouden maken........... Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! )

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 22:54

wow... Wat een *&%&*$%# smeden hebben jullie zeg!
Ben blij dat ik er geen last van heb, ik heb echt een hele leuke, lieve, paardvriendelijke smid die altijd stipt op tijd is.

Toen mijn paardje met spoed speciaal beslag nodig had, was ie er in een paar uur.

IJzer weg? Dezelfde avond nog een nieuwe (meestal nog gratis ook!)...

Wat ben ik daar blij mee...

Maar ja, als ik jou was zou ik toch maar een andere smid zoeken of er in ieder geval mee dreigen, want dit kan toch niet?!?!?!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-01 23:37

Ik heb ook zo'n fantastische smid! Hoef ik gelukki nooit lang op te wachten...vorige keer heb ik zelfs een vijl van hem gekregen, en uitleg hoe ik dan moest vijlen als Escala's hoef weer ging brokkelen...gelukkig niet meer nodig gehad, nu de gaatjes waar de nagels hebben gezeten uit haar hoefjes zijn bekapt brokkelt het ook niet meer zo... Pling

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 00:58

Het verbaast me Vikki dat jij in deze omgeving wel een betrouwbare smid hebt. Ik vind die van mij echt keigoed, maar in afspraken Frusty Als je dreigt met naar een ander te gaan zegt hij, nou graag zelfs, ik heb het toch veel te druk. Maar geen enkele goede smid hier in de buurt neemt nog nieuwe klanten aan, en degene die nog wel tijd hebben, dat wil je je paard niet aandoen. Een voordeel, ik word altijd wel super vrolijk als ik de smid het erf op zie komen,of ik daar naar toe kan gaan. Ik kan dan ook nooit kwaad op hem blijven, hoe vaak ik ook voor niets gewacht heb en hoe vaak ik ook heb moeten bellen, als hij komt is het alleen maar goed en ben ik weer vrolijk. (tot ik weer ga bellen voor de volgende afspraak, want gewoon over 6 weken afspreken wil hij ook niet)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 09:34

Hihihi...ik ben deze smid sinds januari omdat mijn vorige smid (die ook helemaal top was... Schijnheilig) naar Frankrijk is geemigreerd...en mijn smid vind het ook helemaal niet erg om meteen voor de volgende keer weer af te spreken. Hij doet inmiddels trouwens alle paarden op stal, lol! En aan het eind van de "dag" maakt Roos meteen een afspraak voor de volgende keer. In eerste instantie had ik hem gewoon voor Escala genomen als smid, maar Roos heeft hem dus ook gevraagd de andere paarden te doen (de meeste alleen bekappen) en dat was geen probleem. Heb ik dan echt zoveel mazzel Jasmijn...2 fantastische smeden... Schijnheilig Ik heb nu Frans Josef Rijssen (daarvoor Serge Preenen), ken je die???
Groetjes, Jasja

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 10:10

Mwah, ik ben ook dik tevreden met m'n smid hoor. Nou is ie nog maar twee keer geweest voor Sam dus zoveel ervaring heb ik nog niet met 'm, maar de andere mensen op stal zijn heel goed te spreken over hem en hij komt ook nog z'n afspraken na.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 11:54

Nee ik ken die smid die je noemt niet. Heb ik dan gewoon pech met de smeden die ik ken? Ik heb deze al 17 jaar, en wil geen andere hoor, maar als ik voor de zoveelste keer tegen veel te lange hoeven aan zit te kijken of zelf 2 uur bezig ben een los! ijzer eraf te prutsen, zonder dat de hele hoef meekomt, en ik bedenk me dat hij dat in 2 sec. doet, grrr.
Hij heeft natuurlijk veel beter materiaal, anders kon ik het ook wel zo snel Schijnheilig *LOL*
Sandra.K, mag ik vragen welke smid jij hebt, jij zit hier in de buurt?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:19

Ik doe de hoeven altijd bijvijlen met een speciale paardenvijl, Fonnie. Gaat heel goed. Je moet wel de kant van de vijl nemen met de fijnere karteltjes. Een vijl kost ongeveer 25 gulden en is echt superhandig, vooral als je hoefsmid het niet zo nauw neemt met z'n afspraken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:22

En als je een aardige hoefsmid hebt kan je misschien een van zijn oudere vijlen krijgen... Schijnheilig en wie weet is die vijl ook nog prima...soory...ik kon het niet laten... Schijnheilig Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-01 12:30

Ik heb ook een fijne smid!! Party!! Ik hoef zelf niet bij te houden wanneer Robin naar de smid moet. De smid heeft nl. 2 welsh cob's bij ons op stal staan dus is er ongeveer elke dag! en hij houd alle paardjes in de gaten die klant zijn Party!!