Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Als hij een paar had gedekt had ik het beter begrepen dan nu die plotse omslag. Het is dat ik beter weet want anders zou ik denken dat hij familie was mijn zwarte Abgar kleindochter die ik in de 90-jaren had. Die kon ook zo steigeren en letterlijk op de wandel gaan op haar achterbenen. Omtrekken kon je haar ook niet. Zelfs niet met 2 man. Bij haar hadden we ontdekt dat de haver de trigger was. Ze stond gewoon veel te fel. haver vervangen door geplette gerst en een paar weken heel veel longeren tot ze weer normaal deed. Nouja, normaal voor haar doen dan.
Was een reteslimme merrie die van alles uitvondt om maar onder het werk uit te geraken. Bestrafte ja haar voor het ene had 14 dagen later wel iets anders. Kreeg je haar aan het werk had je er een geweldig dier aan maar als ze je uitdaagde was het best om je aan virtuele bretellen vast te houden.ikkedus schreef:Ik vind hem aan de hand ook niet veilig als in die filmpjes zie. Misschien alleen de eerste passen, maar ook daar wil hij omhoog.
gaat een van ons dan gewoon naar hem toe dat ie moet kappen stopt ie. Maar dat deed hij voorheen ook niet dus daar is hij ook in aan het veranderen.
hij heeft tijdelijk een ijzertje vanvoor omdat hij zijn voorvoeten stuk getrapten geschraapt had.
Misschien is dat toch ergens de trigger geweest. Om slaan kan. Maar iets triggert ze meestal toch in míjn ervaring. 

wordt aan gewerkt.
woensdag help ik haar met wat oefeningen om hem sterker en soepeler te krijgen en ze zei ‘leg anders volgende keer jouw zadel er op’ (18 inch en 16 inch is best een verschil.
) dus ik krijg mogelijk nog wel eens de kans om deze brave powerPRE te rijden. 

fleurtjeuh schreef:Je ziet hem soms nog wat dieper kruipen en opbollen, dat hij nadenkt over een uitspatting. In t eerste filmpje maakt hij ook een vaag soort sprong
Mars schreef:Wat een plaatje die PRE! Buikje is aanwezig maar de billen mogen misschien nog ietswat meer spier, dan wordt de verhouding al mooier.
Staat je goed hoor zo’n Spanjaard!
hij is een en al kracht. Gevoelig. Eist respect maar wil het wel voor je doen. Hij kan snorken als een draak, touwtje er aan en hij is braaf. 
vordur schreef:Aan Yoy heb je op dit moment heel wat paard in je handen.
Op die Pre zit je veel meer ontspannen op.
Dat was denk ik best even goed je om te voelen ,mentaal ook.

Ben blijkbaar niet de enige op de wachtlijst.
speurneusc schreef:ik heb het niet over afmatten, dat heeft geen zin. Werken! Spieren gebruiken hersens gebruiken, niet 5 minuten de eerste energie aan een los touwtje eruit rennen en er dan ff op.
Hengsten in de westernsport zijn ook geen doetjes, maar werken kunnen ze, ook die dekken, en zo worden ze ook opgevoed en getraind ook.
Neon schreef:speurneusc met alle respect… dit is geen kwestie van aan het werk zetten… dier heeft last van zijn hormonen… die zitten nog steeds in de weg als hij mentaal en fysiek uitgedaagd wordt… Kathleen is geen onervaren penny meisje…
Neon schreef:speurneusc met alle respect… dit is geen kwestie van aan het werk zetten… dier heeft last van zijn hormonen… die zitten nog steeds in de weg als hij mentaal en fysiek uitgedaagd wordt… Kathleen is geen onervaren penny meisje…
Mars schreef:Neon schreef:speurneusc met alle respect… dit is geen kwestie van aan het werk zetten… dier heeft last van zijn hormonen… die zitten nog steeds in de weg als hij mentaal en fysiek uitgedaagd wordt… Kathleen is geen onervaren penny meisje…
Precies.
En ga je hem nog eens fysiek flinke tijd werken dan verbeter je ook zijn kracht en conditie nog eens. De westernsport erbij slepen vind ik niet helemaal een vergelijk. Die hengsten lopen op 2 jarige al shows onder veelal boomlange/zware kerels + zware zadels. Bitten en sporen erbij en je krijgt ze er wel onder.
Maar dat is niet hoe Ayasha Joy wil houden en rijden. Voor die manier is ie gewoon teveel hengst en dat is jammer maar wordt dus iets aan gedaan.