Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vordur schreef:Wij hebben net onze reu laten helpen die had ook de lente in de bol.
En een opgewonden hengst berijden lijk mij geen lolletje.
zeker niet zoals Joy nu om geslagen is.

)
Taucha schreef:Haha geweldig, een penny-paardenwissel!![]()
Wat heerlijk voor je zeg! Ik hoop dat daar ook uitgebreid verslag van komt?![]()
Misschien heb je het al lang gecheckt en is het niet zo, maar zou het kunnen zijn dat Joy zijn wetenswaardigheden zo in trok omdat het toen zo koud was? Wellicht is het met deze temperaturen zo dat hij ze nu wel vrijelijk aan de wereld toont? Zeker nu hij ook veel meer hengst is dan een paar maanden terug...tenminste dat maak ik op uit de verhalen en het beeldmateriaal hier.
speurneusc schreef:chemisch castereren is niet met een natuurlijk product... dus kan schade veroorzaken, daarbij komt dat gewenst resultaat vaak uitblijft tis geen superstofje
ikkedus schreef:O mooi! Hopen dat dat al een stuk gaat schelen.
Bizar hoe hij zo kan veranderen ( of nou ja, hormonen zijn niet bizar, maar ivm hoe braaf hij tot die tijd was, voelt het bizar).

met een dressuurzadel kan je eigenlijk weinig als ze zo steil gaan.
joyce83 schreef:Bij honden worden de ballen kleiner, weet je of dit bij paarden ook is en of dit dan eventueel problemen voor echte castratie gaat geven? Afhankelijk denk ik ook of je wacht tot het uitgewerkt is of niet.
hij negeert je aanwezig gewoon compleet. Het boeit m niet of je er bent of niet hij gaat puur op instinct.
Dit is niet veilig nee. Maar, het gaat goed komen!
we proberen hem er ook doorheen te loodsen. Uiteindelijk volgt hij ook maar zijn hormonen. Maar het is momenteel heel snel denken en heel goed op letten.
fleurtjeuh schreef:Oef dat is inderdaad geen 'onschuldig' protest hopje, die kan niet veel hoger zonder achterover te kiepen!
je trekt m ook echt niet om (mijn man ook niet) ongeacht hoe snel je reflexen zijn. Dan draait ie gewoon op de achterbenen terwijl hij zo staat. 
’ maar zelfs Pretty kreeg ik om getrokken en die gooide zich achterover als je niet snel genoeg was. Maar dat is niet zijn ‘doel’. Das ook de enige reden dat ik ben blijven zitten. Ik moest er niet perse af van ‘m.
ik mocht me alleen ook niet moeien.
laat dat nu niet helemaal de afspraak zijn. 
weet niet waarom hij stopte op dat moment en heb me ook geen vragen gesteld eerlijk gezegd.
fleurtjeuh schreef:Misschien een hele stomme silver lining, maar hij zit schijnbaar wel zo goed in zn vel en comfortabel in zn lijf dat hij dit gemakkelijk kan doen.
Is misschien wel een indicatie dat hij geen (grote) pijnen heeft in zn lijf
(spoiler: er komt nog een derde.)

fleurtjeuh schreef:Jeumig, das best wel vuil en zowat uit t niks.
Moest wel even grinniken.
Je ziet jou met je benen 'flapperen' om hem vooruit te krijgen daarna, maar dr komt gewoon 0 reactie.
'flap flap'
Nope
'flap flap'
Nope
Ik denk dat je man gelijk had, dr was niemand thuis
als je dat zou doen in normale omstandigheden slaat ie naar je been. Vraag het netjes of niet… toen hij nul reactie gaf begon ik me eh minder zeker te voelen zeg maar….

Normaal vond ik de filmpjes soort van fijn ontspannend om te kijken, vooral als ik slaapdienst heb of niet kan slapen.
gewoon heerlijk even paard kijken en mee denken van onder m'n meeleessteen....
heb je daarna nou geen knikkende knietjes als je eraf komt?
hij was wel kalmer maar nog steeds niet Joy… Dus toen mijn man zei ‘je wilde er weer op toch?’ Kwam er een ietwat gemompelde ‘ja… das wel wat ik gezegd had ja…. *sigh*’ maar eens ik zit kan ik het wel loslaten en ontspannen zo ver je nu op Joy ‘mag’ ontspannen. Als ik dat niet meer kan, en die dag komt vast wel, maak ik ook niet meer zadelmak. Bij de vos bv kon ik dat niet meer na rit vier oid. Toen is mijn man er op gegaan. Ook omdat ik een blauw oog had en ze goed kon mikken maar vooral omdat ik even niet ‘gisteren’ kon loslaten. Dat werkt gewoon niet dan. Ik ben dan koppig genoeg dat ik er 1 rondje uit wil maar daarna moet ik even tot rust komen. 
zijn weides zijn aparte kringen dus willen ze even geen stroom op hun weide om eender welke reden moeten ze de kring onderbreken aan hun ingang. Dan heeft Joy nog steeds stroom op de draad.