Geef jij je paard een nieuwe naam?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Gaf jij je paard een andere naam na aankoop?

Ja
226 (41%)
Nee
314 (58%)

Totaal aantal stemmen: 540

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 09:39

Je paard vernoemen brengt ongeluk dat is een oud bijgeloof.Maar sommige namen zijn echt afschuwelijk inderdaad…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:07

Bieden schreef:
Je paard vernoemen brengt ongeluk dat is een oud bijgeloof.Maar sommige namen zijn echt afschuwelijk inderdaad…

Nomen est omen. Maar als een paard een voor jou slechte of ongelukbrengende naam zou hebben dan kun je zijn\haar lotsbestemming veranderen door die naam te veranderen in een gelukbrengende naam. Als je als mens zou trouwen dan kun je ook een andere (achter)naam krijgen waardoor je ook een andere toekomst krijgt. Ook zonder te trouwen kun je een officiele naamsverandering aanvragen (als mens)

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:02

In principe verander ik de naam niet. Wel krijgen ze hier bijnamen.......

Ik heb een keer een pony gehad en die heette Poetje.... Nou die heb ik dus wel veranderd in Carlos

Manadeluca

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 17:59

Mijn BWP zaliger heette op papier Lucifer, deze heb ik omgedoopt tot Luca, een heel stuk vriendelijker.

Er zou een zelfdoding bij hem in de weide gebeurd zijn, dus ik vond dat hij naast een nieuw thuis ook een nieuwe naam moest krijgen.

Rose123

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-26 13:47

Mijn Spaanse merrie (nederlands geboren) heet Voladora op haar papieren. Maar dit hebben wij afgekort naar Doortje (of Dory als ze iets doms doet).

De ruin van mijn vriend heeft op zijn verkoop contract Ice Tea staan, in zijn paspoort met zwarte inkt I en met blauw erachter geschreven Coon, dus Icoon. Mijn vriend vond dat zo verschrikkelijk dat hij er John van gemaakt heeft.

Onze eerste mini shet had geen papieren dus die heeft de naam die wij hem hebben gegeven (oftewel mijn schoonvader) Glitch.

En de mini shet die we recent hebben gekocht heet Tobias op zijn papieren en dat hebben wij afgekort naar Tobi

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 21:41

Als t me niet bevalt geef ik een compleet andere naam. Heb er net ook eentje gekocht (nog niet eens opgehaald) en die heeft nu al een nieuwe naam :P

Wat mijn vader altijd zegt: "Het maakt niet uit hoe je ze noemt, ze luisteren toch niet" _/-\o_