Het grote working equitation topic

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:52

Stal_Fiore schreef:
Gisteren een fijne clinic gereden op Haf’25, gegeven door Gemma Broeze. Ik vond haar echt fijn les geven.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Beetje off topic maar prachtige set hebben jullie aan! Mag ik vragen welke handschoenen dat zijn en welk hoofdstel?(kleur is cognac toch?)

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:29

Wij rijden inmiddels al een aantal jaar WE (maandelijks les op de vereniging). Nu vroeg ik me af of hier ook mensen zijn die Trec rijden? Ik kon geen algemeen topic vinden. Ik ben van plan om in april voor het eerst mee te doen met Trec Eersel.

WendyBZ

Re: Het grote working equitation topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 15:33

Het TREC-topic ligt al enige tijd stil := [HK] TRECtopic II: Wij TRECen door in deel 2!

Ik heb het met mijn vorige paarden altijd gecombineerd :j Mijn huidige pensionado rij ik niet meer. Leuk dat je naar Eersel gaat in ieder geval! Ik ben er ook, maar dan als hoofdjury :+

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:05

WendyBZ schreef:
Het TREC-topic ligt al enige tijd stil := [HK] TRECtopic II: Wij TRECen door in deel 2!

Ik heb het met mijn vorige paarden altijd gecombineerd :j Mijn huidige pensionado rij ik niet meer. Leuk dat je naar Eersel gaat in ieder geval! Ik ben er ook, maar dan als hoofdjury :+

Wat ontzettend leuk! Dan gaan we elkaar daar tegen komen :D Je was zeker ook bij de ptv wedstrijd in Barsingerhorn? Daar was ik als groom/hulp.
Ik zal eens een berichtje sturen in het oude topic. Wss ga ik alleen heen maar er gaan als het goed is nog twee mensen van onze vereniging meedoen in Eersel.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 13:11

Klopt, daar was ik ook hoofdjury :j

Maar het is prima te combineren, zeker als je bijvoorbeeld alleen de (MA en) PTV wilt rijden. Mooi extra hindernissen oefenen in wedstrijdsetting.

Christel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:49

WendyBZ schreef:
Klopt, daar was ik ook hoofdjury :j

Maar het is prima te combineren, zeker als je bijvoorbeeld alleen de (MA en) PTV wilt rijden. Mooi extra hindernissen oefenen in wedstrijdsetting.

Hoe bedoel je dat precies? Combineren? Ik nam aan dat als je je opgeef voor een Trec wedstrijd dat je dan alle onderdelen moet doen?

De por lijkt mij juist het leukste onderdeel. Ook omdat wij hier in Noord-Holland zeer beperkte uitrij mogelijkheden hebben.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 14:55

De meeste organisaties bieden ook de mogelijkheid om één dag mee te doen, omdat de wedstrijd meestal over twee dagen georganiseerd wordt en niet iedereen een heel weekend van huis kan. Dus óf de POR (oriëntatierit) óf de MA (gangenbeheersing) en PTV (vaardigheidsparcours)
Wil je niet beide dagen rijden, dan kan je dus vaak ook alleen de gangenbeheersing en het vaardigheidsparcours doen :) Je wordt dan gewoon in een ander klassement geklasseerd, niet bij degene die de volledige wedstrijd rijden.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 17:19

Ik ben blij dat er in Zeeland ook steeds meer WE komt, 9 mei blijkbaar bij de Kroo een wedstrijdje. Zijn er mensen die gaan? Ik heb momenteel geen tijd om te trainen, maar ga misschien wel even kijken.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 06:37

Century schreef:
Mag ik dit topic even binnenvallen? Ik zou heel graag met mijn paard op den duur WE willen gaan doen. Ik denk dat zowel hij als ik dat erg leuk gaan vinden.
Helaas kan ik op het moment (nog) niet rijden met hem (heeft met spanning te maken, niet met gezondheid). Zijn er dingen die ik op de grond al met hem kan oefenen? Hebben jullie daar ideeën over?

Ik val even binnen, ik was aan het meelezen.
Wij hebben 11 april in Nistelrode weer een clinic van Carmen Coronel. Dat is voor jou om de hoek :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 06:39

Century schreef:
Mag ik dit topic even binnenvallen? Ik zou heel graag met mijn paard op den duur WE willen gaan doen. Ik denk dat zowel hij als ik dat erg leuk gaan vinden.
Helaas kan ik op het moment (nog) niet rijden met hem (heeft met spanning te maken, niet met gezondheid). Zijn er dingen die ik op de grond al met hem kan oefenen? Hebben jullie daar ideeën over?

Hoi, wij hebben 11 april weer een clinic van Carmen Coronel, dat is voor jou mooi dichtbij.
Groetjes Maartje

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 14:27

Wat leuk! Kan ik daar ook zonder paard meekijken? Paard en trailer zijn nog niet helemaal vriendjes helaas.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 19:09

Ja hoor! Volg even de socials van ‘de Heemskinderen’ daar komt vast wel op te staan vanaf hoe laat tot hoe laat het is.

Ik had het eerste bericht trouwens als pb willen sturen, maar verkeerde knopje zie ik nu :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-26 20:31

Ik volg nu op FB, ik zal het in de gaten houden. Gewoon binnenlopen mag?

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 10:44

22 augustus organiseert onze vereniging een WE0, WE1 en WE2 wedstrijd in Oosterwolde FR
wellicht zit hier nog iemand die hier aan mee zou willen doen :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 13:03

hobbelheks schreef:
22 augustus organiseert onze vereniging een WE0, WE1 en WE2 wedstrijd in Oosterwolde FR
wellicht zit hier nog iemand die hier aan mee zou willen doen :)

Ja helemaal top, ook zag hem voorbij komen. Is voor mij om de hoek, dus hij staat al in de agenda *\o/*

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:29

Ah dat is voor mij vanuit regio Amsterdam wel erg ver....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 17:30

Century schreef:
Ik volg nu op FB, ik zal het in de gaten houden. Gewoon binnenlopen mag?

Ja hoor! Het adres is koude Maas 1 in Nistelrode