Volg je paard 2026!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Re: Volg je paard 2026!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:29

Ik heb het heerlijk rustig aan gedaan afgelopen maand. Vanaf volgend weekend begint de drukte weer: springwedstrijd, dressuurwedstrijd, oefencross etc.
Dan hebben we weer elk weekend een activiteit op de planning staan :wow:

Vandaag heerlijk met de trailer op pad naar een ander bos dan bij mijn stal om de hoek. Lekker pootje baden en boomstammen springen.
Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 17:40

Oh ik ben zo jaloers op de trailer! Ik wil echt heel erg graag onafhankelijk zijn namelijk, haha. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Ik volg jullie al redelijk lang op Insta!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:54

Furst schreef:
Oh ik ben zo jaloers op de trailer! Ik wil echt heel erg graag onafhankelijk zijn namelijk, haha. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Ik volg jullie al redelijk lang op Insta!

Het is inderdaad echt een heerlijk vrijheid die je hebt _/-\o_
En al helemaal als je paard (zoals Sterlyn) er gewoon zo zelfstandig oploopt <3 Dan is het ook echt genieten om op pad te gaan.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 06:32

Ik ben hier ook weer met een update!!

Mira haar wonde is goed genezen! Afspraak met de DA was wel 2x verzet geweest door omstandigheid bij hun voor haar draadjes uit te halen. Natuurlijk niet zo’n drama want die mochten 2 weken blijven zitten. Dus exact 2weken er na de dinsdag zijn ze er uit gegaan. Ik mocht gelukkig ze wat rustig werken in het weekend maar niet intensief. Dat hebben dat ook gedaan. Het kan zijn dat ze kleine litteken zal hebben maar dat is nog het minste. Die zelfde week de donderdag springles. Ze was een kanon. Wat wil ja na 3 weken stil staan. Maar goed! Twas leuk! Nu dinsdag heb ik dressuur les gehad en amai wat liep die goed! We hebben eindelijk weer wat kunnen werken op bepaald oefeningen. Zoals de wissels. Want als ze te voorruit is en niet luistert gaat dat toch wat moeilijker. De rest van de week heeft ze ook niet zoveel gewerkt. Donderdag met Emilie en voor de rest niets. Vind ik niet erg. Heeft ze energie voor vandaag want we gaan gaan springen op flanders Horse expo. Heel benieuwd wat ze gaat doen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Alina heeft de afgelopen weken ook rust gehad. Ze kan er maar deugd van hebben. Heb wat drukke weken gehad waardoor ik geen tijd heb gehad om
Haar uit te halen. Maar das niet zo erg. Volgende week zal ik er normaal weer in vliegen er mee.

Bij Nova is de hoefsmid langs geweest. Stil staan was wat ver te zoeken. Ze is zelf 1x de lucht in gegaan. Maar daarna heeft ze haar voorbeeldig gedragen. Voor de rest niets speciaals want momenteel ge ik om klusjes te doen. Men Vriendin en van wie de weide is waar Nova staat in deze is hoogzwanger dus het word veel te zwaar en ik help waar ik kan. Het is niet echt bij de deur dus ik probeer echt iedere week te gaan. Maar lukt niet altijd helaas

En dan nog darcy die heb ik nog niet voorgesteld. Ze is een Arabier-Fries van 10 (word 11) jaar oud. Ik ben haar aan het her opleren. Ze neet veel te veel spanning op waardoor ik ze nu weer vanaf 0 start. Wat dus nu enkel longeren is. En ze neemt dit goed op. In het begin was dit echt een ramp kon ze niet rustig stappen was dit echt direct naar draf met opgehevenhoofd en verschieten van alles wat ze hoort of ziet. Nu is dit al ontspanning is stap en die draf zitten ook al mooie stukjes. Ben heel blij met wat ik zie ze verschiet nog maar de ontspanning komt even rap terug. Maar nu heeft die wat last van een verkoudheid staat ze momenteel op rust. De DA is ook al op te hoogte er van en we moeten nog even afwachten of het in de loop van volgende week verbeterd of niet.

Afbeelding

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 08:55

Oh leuke update zeg! Darcy is wel een heel knap paardje!

Ik plaats binnenkort ook weer een update!

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-26 22:13

Oeps.. ben weer goed in het bijhouden van mijn progress, haha. Maar ik heb niet stilgezeten!

Afgelopen zaterdag had ik voor het eerst zitles op een jokerpaard. Echt superleuke en bijzondere ervaring was dat moet ik toegeven! We leerden eerst onze voorkeurspieren die we gebruiken bij het rijden. En ik vond het eigenlijk best al leuk dat ik mezelf op dat gebied al goed kende. Het therapeutische werk van afgelopen 1,5 jaar had dus zijn vruchten afgeworpen!

We kunnen ook weer iets afstrepen van onze bucketlist! Op verplaatsing in een binnenbak gaan :D

Gisteren was het namelijk behendigheidsdag van het Belgische Fjordenstamboek in Belgie. Een beetje een schriktrainingparcour vind ik het. Abel en ik gaan nooit veel weg en dit was voor ons de eerste keer in een binnenbak. Hij deed het echt geweldig. Tweede keer er op na mijn val van 2,5 week geleden ook. Trots! <3 Na die val merkte ik wel weer een terugval in mijn zelfvertrouwen eerlijk gezegd. De eerste keer er weer op was spannend. En ik had het idee dat het weer er ook niet goed aan deed. Ik was gevallen omdat hij schrok van iets aan de bakrand. Hij bouwde dan ook aan 1 lange zijde spanning op wat het ook niet meer leuk maakte. Verder is ook de osteopaat geweest, zadelpasser en eind deze maand de tandarts. Dus wel de gehele keuring.

We gingen met Ashley van Fjordenfokkerij Het Bloemenveld en haar Njord! Het waren instant beste vrienden, wat ik zo leuk vond om te zien <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag mocht Willeke ook weer aan de bak. Opgezadeld, in de beugels druk gezet en gesprongen naast haar. Als het zadel niet had geschoven, had ik kunnen hangen denk ik. Aankomende vrijdag hebben we dan ook weer les. Kijk ik erg naar uit. Wat deed ze het ook goed! Zo rustig en niet zo drammerig vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:28

Iedereen lekker bezig! Ik begin langzaam weer op te pakken na een niet zo goede februari. Komend weekeind een buitenrit met Mara en een pony uit de buurt op de planning staan, al 3x verzet dus hopelijk lukt het nu wel haha. En met Lissy weer met de kruk aan het oefenen en deze maand ook les gepland staan. Elevada weer gereden dus die kunnen we ook weer opbouwen. Alleen Jonique zelf niet zo veel gepakt afgelopen maand :=

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 17:32

Grote update hier :D

Ik was bezig met het zadelmak maken van Willeke. En ik denk dat dat gelukt is! Vandaag voor het eerst er op gezeten. Beetje gewiebeld en met mijn handen gezwaaid en zo. Dat deed ze eigenlijk allemaal erg goed! Ze was ook super rustig. En gelukkig vond ze het ook niet zo spannend. Ik ben zo trots op ons!
We hebben ook even gestapt :D

Afbeelding

Afbeelding

Daarna Abel ook gereden. Zijn linkerschouder is nog wat onbespierd helaas en zijn rug mag ook wat voller. Mocht iemand hier tips en goede oefeningen voor hebben: let me know!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-26 19:56

Wat een heerlijke update Furst! <3 Heeft Abel ook duidelijk een voorkeurskant? Gezien zijn schouder ongelijk is bespierd.

Wij zitten nu middenin een hele drukke periode.
We zijn op springwedstrijd geweest, resultaat was slecht maar ik heb zo onwijs fijn dressuurmatig kunnen rijden! Dus ik was over het algemeen erg tevreden! het was valentijsdag dus een klein beetje in thema haha
Afbeelding

We zijn voor de 2e keer M1 gestart, 3 mooie winstpunten en 2 eerste prijzen mee naar huis mogen nemen *\o/*
Afbeelding

Oefencross Ede gereden, het eerste rondje vanaf hindernis 5 achter mijn stalgenootje aangereden (die startte na ons) het tweede rondje sprong hij super foutloos rond!! Hij blijft een held op sokken _/-\o_ Ooit op een dag zal hij wel wat dapperder worden hoop ik.
Afbeelding

Dit weekend druk met foto's maken voor Epplejeck (daar heb ik een samenwerking mee), met een collega lekker naar het bos geweest en vandaag waren we beide toe aan rust, en die rust hebben we genomen, heerlijk in de zon, windstil, in het warme zand. Beter kan niet!
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week weer M1 starten en de 2 weekenden daarna weer springen op de planning! Daarna een weekje niks en dan weer crossen :Y) We blijven druk bezig :D

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-26 19:58

Helaas wel inderdaad! Zijn rechterschouder is duidelijk bespierder dan zijn linker geloof ik. En ik weet niet zoe goed hoe ik het opgelost krijg. Ik denk dat ik weer lessen ga moeten nemen ook, maar ik focuste nu vooral op het feit dat ik uberhaupt reed want ik ben een bangepoeperd.

Die foto met die manen, jeeeetje wat prachtig! Echt zo mooi! Jullie zijn ook wel ongelofelijk goed bezig zeg!