Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Maik79 schreef:Hai Bernietje, wij hebben twee ruinen die nu in de winterstalling staan en straks weer de weide op gaan. Een hele grote bruine zonder aftekeningen en een vos met een dunne scheve bles en twee witte benen achter.
Klopt het dat je schrijft dat je niet alleen je eigen paard, maar ook die van anderen poetst? Van der Kruis heeft ons op het hart gedrukt de paarden niet te poetsen. En los daarvan, ik zou het niet zo waarderen als iemand zomaar mijn paard zou gaan poetsen, hoe aardig bedoeld het ook is.... Kriebels en knuffels zijn natuurlijk prima!
Het is voor je ruintje ook niet niks, wennen aan de nieuwe omgeving, de groep en alles. En dan nog de sneeuw er overheen. En als er lichamelijk weinig mis is, dan trekt dat op de weide ongetwijfeld snel bij. Zelfs onze vos, die eerder nooit dik te krijgen was, liep afgelopen zomer met een speklaagje.
Bernietje22 schreef:vordur schreef:Bernietje22
Hoi ik heb de bonte IJslander daar staan.
Hoi. Wat is die leuk samen met t haflingertje altijd samen. Hoe heet ie? En hoe oud en hoelang staat ie er al? En de naam vind ik ook altijd leuk om te weten
Bernietje22 schreef:vordur schreef:Bernietje22
Hoi ik heb de bonte IJslander daar staan.
Hoi. Wat is die leuk samen met t haflingertje altijd samen. Hoe heet ie? En hoe oud en hoelang staat ie er al? En de naam vind ik ook altijd leuk om te weten
Amanda__ schreef:Hoi Bernietje en alle andere,
Neball is afgelopen oktober verhuisd naar de winterweide in heeze. Nu lekker op de stal en van de zomer naar weide 5. Hiervoor stond ze in de groepstalling in leende. Ze is een grote bruine merrie naast paardje Blitz.
Het is even wennen voor de paarden maar ze worden goed verzorgd en in de gaten gehouden. Het duurt even eer ze weer aan het-paard-zijn gewend zijn, maar het komt goed.
Ik deel wel de mening van Maik. Ik snap dat je het goed bedoeld om de paardjes extra aandacht te geven door een modder-kriebelsessie maar idd rusthuis van der kruis heeft het beleid de verzorging bij je eigen paard te houden. Daarnaast verzorgen (en ook poetsen) de medewerkers daar ook de paardjes. Dat is belangrijk zodat ze zelf kunnen kijken hoe de gezondheid van de paarden is. En alle paarden hebben een eigenaar die ze graag zelf verzorgen. Net als op een gewone pensionstal, waar je de aandacht bij je eigen paard houd.
Ik zelf vind het ook geen prettig idee/gevoel als je mijn paard gaat verzorgen of modder gaat afhalen. Dus ik zou het waarderen als je dat ook niet meer doet. Dankjewel
,rien10 schreef:De gezelligste? Nee, wel duidelijk. Als iemand niet wil dat je aan zijn of haar paard zit is dat helemaal prima.
Dat heeft niets met wel of niet ongezellig te maken.
Wat zijn ongeveer de kosten bij van der Kruis? Ik kon dat niet op de site vinden.
rien10 schreef:Een aai over de neus, een bemoedigend klopje is echt iets anders dan een poestbeurt.
,rien10 schreef:De kwestie is of de eigenaar van het paard dit OK vind.
Ik vind dat als iemand zijn of haar paard daar heeft staan, en dat paard wordt gepoetst (zonder overleg en zonder toestemming) door iemand die daar geen vrijwilliger of werknemer is, de eigenaar van het paard het volste recht heeft om dat niet te willen.
rien10 schreef:Het gebeurt zeg jij. Ik zou het niet weten. Ik sta daar niet en ik vind het niet OK dat een willekeurig iemand een paard wat niet van hem is gaat poetsen.
Ook al post je nog 10 keer hier dat het gebeurt, dat ik -en anderen- zeuren, dat een paard kan weglopen. Ik vind het niet OK.