Harmonie in chaos vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 22:26

Ze toont ineens wel heel drachtig vergeleken met haar eerdere foto's.. wanneer is ze ook alweer uitgerekend? (Ik wil niet terugzoeken weet dat dat kan :+ )

Aan de andere kant, staat ze nu lekker binnen in de nachten, is ze op haar gemakje en toonde ze hiervoor natuurlijk wel erg slank voor hoever ze was... wie weet gunt ze nu haar lichaam de kans om te groeien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 22:39

Muga schreef:
Ze toont ineens wel heel drachtig vergeleken met haar eerdere foto's.. wanneer is ze ook alweer uitgerekend? (Ik wil niet terugzoeken weet dat dat kan :+ )

Aan de andere kant, staat ze nu lekker binnen in de nachten, is ze op haar gemakje en toonde ze hiervoor natuurlijk wel erg slank voor hoever ze was... wie weet gunt ze nu haar lichaam de kans om te groeien...

Eind maart maar iets zegt me dat we eerder op begin maart moeten rekenen. Gezien ze met Joy ook vroeg was en zeker als ze zo door ontwikkeld. := gebaseerd op de karakter om slag zat ik ook al meer in begin maart dan eind maart.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 22:43

Mars schreef:
Oooh echt een beschermende mama dus en je arme man moet het weer bezuren :)) Toch bijzonder hoe ze soms reageert op hem en jou wel toe laat bij haar veulen.

Ze is zeker rap aan het veranderen nu! Denk je dat de kleine te vroeg gaat komen?

Joy is vroeg gekomen. Die was wel af. Ook al dacht ik van niet. De DA vond hem stevig maar met de stevige veulens die ik gezien heb tot nu toe heb ik moeten concluderen dat Rêve gewoon als twee maand oud veulen geboren is kwa bouw. :+ geen wonder dat Pretty geen fan van moederschap was als ze horen uit te zien zoals Joy. _O-

Chris zei toen hij Rêve en mij zag meteen dat Rêve me als haar moeder ziet. Hoewel ze wel mocht drinken was dat ook alles dat Pretty deed kwa opvoeding dus het zou wel veel verklaren over Rêve als dat idd zo is. Het nadeel is dat de hele lijn te beschrijven is als ‘momma raised a problem not a fool.’
Het voordeel is dat ze me haar kind niet alleen toe vertrouwde maar zelfs hulp accepteerde met de 1e stappen. (Bv dat je je neus gebruikt om de kleine wakker te maken niet je hoef. :roll: )
Zie haar nog zo tegen zijn neus tikken met haar hoef. Waarop ik meteen: ‘TERROR!!!! Nee hè idioot!!!’
En toen keek ze even op en probeerde ze het zachter. :+
Joy was echter al wakker. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-26 23:36

Haar zoon ontdekte dat ramen een ‘two way street’ zijn. :+
Afbeelding
Afbeelding

Toen hij ons hoorde voeren kwam hij even checken hoe ver we stonden en natuurlijk wordt de enige die mijn man daadwerkelijk als mens behandeld verwend met een hapje eten. :+
Afbeelding

En na een maand (feestdagen, sneeuw) vandaag ook terug op vosje gezeten.
Afbeelding
Ik denk dat ze sneller zou evolueren als ik haar op stal had maar goed. Vandaag de galop er bij kunnen pakken en wat gefocust op niet te veel voor me uit denken. Denk dat ik volgende week terug het tempo in draf verlaag maar vandaag was dat niet de manier. Ze liet zich wel controleren toen paard en koets vlak naast de piste passeerde (vorige keer moest N haar even aan de hand nemen.) dus ze gaat wel vooruit. Ik zie zo ongeveer dubbel dus filmpjes zijn voor morgen. Hebben jullie liever de hele training of stukken? (Of niets? :+ )
Het was ook nog eens nat in de bak en ze zette zich wel verbazingwekkend snel over haar ‘ik vind plassen maar niks.’ Mening. :j
Ze heeft echt een goed karakter maar ik weet niet of eens per week nog vier keer voldoende gaat zijn om echt de rust en de kracht er in te krijgen die ze nodig heeft voor haar basis.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:29

Van mij mag je alles erop zetten. Scheelt weer uitzoekwerk en ik kijk graag het proces mee.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:05

Stille meelezert hier: als ik minder tijd of concentratie heb kan ik zelf ook gewoon door een langer filmpje scrollen!
Verder lekker zelf posten waar je zin in hebt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 12:50

Ze is erg leergierig maar ook erg heet. Helaas voor haar hebben ze dat opgelost door haar heel erg op de hand gereden. Dus geef je haar teugel dan duikt ze diep en gaat ze harder. Want ik vermoed dat ze ook gedacht hebben dat ze haar voorwaartse drang konden controleren door haar vooruit te rijden.

Dit is echter zo’n paard dat zich dood loopt. Ze heeft nul conditie en ze loopt een uur zonder veel pauze alsof het niks is puur op haar drive.

Ze had een maand stil gestaan, is wel de dag er voor gelongeerd maar toen ik op stapte (dat zie je ook) schrok ze ook even.
Ze bleef drammerig op het terug rijden dus heb het over een andere boeg gegooid en geprobeerd haar ontspanning te laten vinden om van daaruit wat rustiger te gaan draven maar dat bleek een proces dat beduidend langer duurde dan ik in geschat had op basis van de vorige rit. :=

Ergens halfweg passeert de koets. Ze is wat kijkerig. Ik verwacht dat als ze eenmaal ontspanning vindt in dat werken dat ze veel minder gaat kijken maar voor nu is dat iets waar ik doorheen probeer te rijden. N vraagt daar ook of ze haar even aan de hand moet pakken trouwens.

Galop heb ik haar er bij genomen om te kijken hoe ver ze daar mee stond nu. De 1e keer was ze zo in de war over het feit dat ik haar niet steunde dat ze haast viel, ze sprong consequent in kruisgalop aan enz.
Gisteren was het overduidelijk zonder tempo controle maar ze sprong correct aan en ze bleef nadenken. Op twee ritten zonder galop er bij te nemen heeft ze linken gelegd die ze verder mee neemt zonder dat je haar daar naar toe rijdt.

Dus ze is absoluut leergierig en slim. Ze moet alleen rust vinden. Het was ook wel de 1e keer in een natte piste en ze houdt niet van water. Aan de longe gaat ze er niet door. :+ onder het zadel doet ze het wel maar dat gaf haar misschien ook wel wat spanning.

Het is een hele fijne, hele snelle gevoelige merrie maar ik weet niet of 1 keer per week haar gaat brengen waar ze ‘moet’ zijn om echt die basis te hebben. Zeker als het weer er dan nog een maand tussen gooit. :+

De reactie op het opstappen houdt me ook wel wat bezig. Ik heb er nu toch al een aantal beleerd. Alle soorten karakters. En ik heb eigenlijk nog nooit eentje gehad die nog zo reageerde als ze reeds door gereden waren. Dus ik vraag me af hoe vaak er op gezeten is buiten mij. Toen ik op stapte zoals met een onbeleerd paard deed ze niks. Maar dat doe ik meestal maar een paar dagen. Daarna stap ik gewoon op. :+ deze zou door gereden zijn en kreeg een hartritmestoornis toen ik het deed. :=

Het stappen op het einde was ik haar vooral wat aan het losmaken en aan het kijkt. Of ik haar van die teugel af kreeg met eenzijdige druk. Haar achterbeen er wat onder zetten is ook goed voor haar. Dat ik haar iets rechter kan houden in het rijden.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 14:00

Ze maakt zich aan het eind wel mooi langer, dus dat is mooi om te zien.
Ontlast jij zelf je zit zo of trekt ze je er ook wel uit? Zo lijkt het aan het begin, maar aan het einde zit jij ook nog zo en maakt zij zich lekker lang, dus daar doet ze dat zo te zien niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 14:15

ikkedus schreef:
Ze maakt zich aan het eind wel mooi langer, dus dat is mooi om te zien.
Ontlast jij zelf je zit zo of trekt ze je er ook wel uit? Zo lijkt het aan het begin, maar aan het einde zit jij ook nog zo en maakt zij zich lekker lang, dus daar doet ze dat zo te zien niet.

Ik ontlast mezelf en een stuk haar rug. Ze voelde stijf in haar bekken en ik blijf bij haar graag wat dichter bij de rug omdat ze echt bizar snel kan draaien en als je dan net staat bij bv lichtrijden draait ze gewoon onder je uit. :+ d
Ik heb vrij snelle reflexen maar dat was de 1e rit bijna het geval. := dus ipv licht rijden blijf ik ‘zitten’ maar ik houd me zeg maar ‘uit’ haar rug omdat ik wil dat ze die vrij kan aan spannen. Het is iets tussen doorzitten en lichtrijden in. Ik kan op die manier mijn eigen heupen en bekken iets ontlasten, mijn been erg stil houden en ik ben ‘uit’ de rug zonder dat ik echt contact verlies.

Met zadelmak maken doe ik dat ook vaak omdat ik dan alles voel en eigenlijk elke beweging van mijn lijf onder controle heb

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-26 21:31

Oké heb even iets meer tijd om er nog iets dieper op in te gaan.

Ik moet zeggen dat ik haar niet zo fijn kreeg als de vorige keer. Als je naar het einde kijkt zijn er een paar momenten waar ik wel ga zitten maar idd niet langer dan een paar meter. Je ziet haar dan strak worden en op dat moment ga ik terug half ‘staan’.

Ik weet nooit goed waar te beginnen met uitleg zeker niet bij dit soort situaties.

Om een kanttekening te maken: vandaag heb ik pijn aan mijn nekspieren en mijn bovenbeen spieren. De nek spieren puur omdat voor elke pas dat ik haar van die hand krijg ze er twee terug ging ‘leunen’. Ik kan het niet echt hangen noemen… maar ze steunt veel meer dan ik graag heb. De vorige keer kreeg ik haar daar beter uit en als ze minder leunt kan ik haar met mijn zit rijden. Als ze al aan het leunen is rijd ik haar ‘de grond in’. Ze is nog schraal in die rugspieren dus als ze al neerwaarts leunt en je ‘duwt’ dan nog eens in die rug.. deze gaat dan dieper en neerwaartser. Er was een moment dat ik brol ‘Jezus steek die neus naar voren ipv naar uw borst in godsnaam!’ :=

Ze is dan ook zo voorwaarts dat gewoon meer teugel geven maakt dat ze sneller en neerwaartser gaat en dan verliest ze haar balans nog meer. Ik was ook niet fit. Maar hoewel ik niet het mooie filmpje met de enorme sprong voorwaarts heb. Heb ik (nu ik zelf heb kunnen kijken ook) wel verschillende ‘pijnpunten’ gevonden die ik volgende week kan mee nemen. Ik heb het nu íets voorwaartser proberen op te lossen om te kijken of dat haar meer lag maar dat is niet het geval zoals te zien is. Dus zaterdag gaat ze terug eerst terug in tempo.

Dan is er het probleem dat ze haar echt op de hand vast gezet hebben in galop. Ik zou heel graag willen dat ik zo’n goede ruiter was maar deze heb ik niet op een lichte teugel in een rustige galop op nog vier keer rijden. Ik ben al blij dat ze lijkt te veralgemenen en iig al niet meer de achterbenen naast elkaar zet om de drie sprongen. De 1e rit ben ik gestopt met de galop omdat ze zo uit balans ging dat ik vreesde dat ze zou vallen en na zaterdag snap ik ook wel een stuk waarom. Ze heeft duidelijk leren galopperen met veel druk vanvoor en dat kan en wil ik niet bieden. Dat kan een kind niet bieden en uiteindelijk zal deze toch voor een 13/14 jarige worden waarschijnlijk.

Dus zaterdag combineer ik wat me eergisteren beviel met wat haar de 2e keer goed deed en hopelijk laat ze me dan terug zitten. :j

Zoals gewoonlijk weet ik vrijwel niets van deze pony. :+ ik weet zelfs niet zeker wie nu eigenlijk de eigenaar is. :+ ze werken samen maar die wat haar oorspronkelijk gekocht heeft zou haar rijden maar kan/wil dat niet meer door vage omstandigheden. Dus wat ik weet is haar leeftijd, als ik de foto terug zoek van haar afstamming weet ik haar naam terug. :+ Ik hou het meestal op ‘pop’ of ‘meisje’ omdat ik haar naam terug moet op zoeken. :+

Afgelopen zaterdag had ze een ander hoofdstel aan omdat de tweede partij haar hoofdstel terug wilde… op het moment zelf was ik niet echt aan het luisteren maar bij nader inzien is dat vreemd. :+ Maar ik weet dus eigenlijk nagenoeg niks van deze pony. Niet wat ze kent, hoe lang ze zadelmak is. Ik weet dat ze er zes weken Stond toen ik de 1e keer ging en er toen 1 keer op gereden was door de 2e partij maar dat was in het begin van die zes weken. En nu was het van 17 december geleden. Als ze dan bij ons staan longeren wij tussendoor met de dubbele longe om bv die galop te oefenen. Maar ze wordt nu op vrijdag gelongeerd en zaterdag ga ik er op.

Dat maakt dat het toch wel wat meer zoeken is dan wanneer je weet wat er nu eigenlijk wel en niet gedaan is met het dier. Zoals ik al zei: haar reactie op het opstappen vond ik gek want die geven de paarden die ik zadelmak maak na 3 keer al niet meer. Ik moet alles een beetje samen puzzelen op basis van haar reacties en soms vertellen die reacties me zoals eergisteren wat niet gaat werken.

Van de vorige die ik daar gereden heb wist ik zelfs de naam en leeftijd niet. := Die stond wel een stuk verder. Soortgelijk temperament maar meer balans. Die heb ik uiteindelijk ook maar een keer of 6 gereden denk ik en toen is ze verkocht.

Vandaag Joy ook nog eens gezadeld…. Dan weet je toch weer even wat je hebt hè… :+: mijn brede kanjer. :+: Hij was blij om weer wat te doen leek het. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 20:33

Ik zit op Joy ook beroerd dus lijf doet stom, knie is ook ontstoken. :roll:
Denk dat ik op Joy mijn beugels met mijn huidige lijf 1tje langer mag doen dat ik mijn knie vrijer kan leggen en op de merrie eentje korter. :+ Joy is echt een boerenpaard vergeleken met de merrie. _O-

Anyhow, joy traint voor westernpaard. :j

Moest in de draf even mijn teugel terug even lang nemen omdat ik m links vast had en ie beetje weg geglipt was. :D
Tis niet alsof we wat beters te doen hebben dan cowboy spelen. _O- Ik wilde weten of het kon. :)) en zo stijf als ik nu ben icm hoe lang hij verlof gehad heeft ga ik nu toch niks nieuws vragen van ‘m. :+

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 21:17

Mega interessant om alles te lezen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 21:30

Freyr schreef:
Mega interessant om alles te lezen!

Je moet net als veel paarden een beetje gebrek aan zelfbehoud hebben als je (jonge) paarden van anderen traint. :+
Heel vaak weet je echt heel weinig. En als ze je een heel verhaal vertellen dan moet je in mijn ervaring nog meer opletten. :=

Deze vrouw is ook wel de enige waarvoor ik nog op verplaatsing ga omdat we een geschiedenis/vriendschap hebben. Om alle redenen hierboven genoemd is de bedoeling dat ik ze op stal neem zodat in geval van onverwachte dingetjes zoals bijna neer gaan in galop uit paniek. :+ Mijn man ze aan de dubbele longe een beetje kan trainen. Sowieso heb ik dan ook veel meer zicht op wat door de week gedaan wordt. Nu moet ik ook maar hopen dat ze effectief minstens 1 keer gelongeerd is. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 21:04

Terror is het kleurtje nog even aan het door mixen… :j

Op deze momenten zeggen wij dan standaard: ‘arme baby….’

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 21:33

Baby zit even in een golfslagbad :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-26 21:48

zigranta schreef:
Baby zit even in een golfslagbad :)

Als ze loopt te bokken bv of dit doet vraag ik me toch af of die kleine dat nu echt niet mee krijgt… zeker gezien het wel trapt als ik haar wat bruusker borstel omdat ze kriebels heeft nu ze vacht wisselt. Die roskam is vaak toch wat ruwer en dan zie je de kleine bewegen.

Dus dat rollen en bokken zal m toch ook triggeren? Of zouden ze dat juist doen dat de kleine zich juist legt en actief blijft? Nu ergens begint blop met proefdraaien toch? Tot ie echt geen plek meer heeft om nog veel te draaien.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:58

Ayasha schreef:
[ Video ]
Terror is het kleurtje nog even aan het door mixen… :j

Op deze momenten zeggen wij dan standaard: ‘arme baby….’

Terrorr kappen nou… zo komen er weer donkere haren in het palomino :+

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:55

Het kan ook zomaar zijn dat dit veulen straks trampoline kan springen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:18

vordur schreef:
Het kan ook zomaar zijn dat dit
veulen straks trampoline kan springen.

Offff polsstokhoogspringen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-26 20:44

_O- _O- daarom kan Joy ook goed springen. :))
Ze mag een donkere dubbel crème maken. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 21:42

Rug zit potvast. Fysio laat me al een week stikken. Gelukkig stuurde ik zelf nog voor de merrie want anders had ik daar ook voor niks gestaan. Ik roep trouwens in het begin op mijn man omdat Leo zich in nesten gewerkt had.

Manlief helpt graag maar hij is niet altijd helemaal mee met waar ik mee bezig ben. :+ dus dan moet ik maar even aan passen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 22:46

Oh en de bok: ik was even boos op mijn man (en even uit het lood. Ik heb weinig geslapen en het duurde te lang voor ik snapte dat hij naar een springwissel wilde ipv korte overgangen. >;) ) en Joy voelde mijn ergernis en werd daar pissed over want hij snapt natuurlijk niet dat die niet op hem is. :+ dus ik kreeg even een bok cadeau. Toen drong het tot me door dat Joy degene was die mijn ergernis voelde. :o

Het ellendige is dat mijn man zijn visie heel ver van de mijne ligt. Als ik helemaal helder ben dan kan ik sneller er uit halen wat wel zou werken want hij haalt me wel een stukje uit dat ‘geen fouten willen laten maken’ dat me toch vaak belemmert. En dan komen er echt dingen uit waar de paarden wél beter van worden. Maar als ik al een week amper slaap en functioneer op pijnstillers en spierontspanners dan duurt het iets langer voor ik reageer blijkbaar. :roll: een goed getimede bok helpt wel. :+ (dit was ook echt een ‘hallo! Let es op!’ Bok. Anders zou ik niet zo blijven zitten. Joy heeft het vermogen om zelfs in zijn bokken zijn rug zacht te houden als hij gewoon een punt wil maken. := )

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 23:13

Jeetje het klinkt een beetje alsof jij je groot houdt maar eigenlijk momenteel niet zo goed met je gaat? :(:)
En wat naar dat je fysio laat afweten, je hebt een goede band met hem toch?

Paarden kennen geen geheimen, Joy leest jou net zo goed als jij hem denk ik. Zo’n ‘let eens op’ bok vond hij voldoende zeker :D Zo sterk als hij is zou hij veel meer schade kunnen doen mocht hij willen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-26 23:41

Mars schreef:
Jeetje het klinkt een beetje alsof jij je groot houdt maar eigenlijk momenteel niet zo goed met je gaat? :(:)
En wat naar dat je fysio laat afweten, je hebt een goede band met hem toch?

Paarden kennen geen geheimen, Joy leest jou net zo goed als jij hem denk ik. Zo’n ‘let eens op’ bok vond hij voldoende zeker :D Zo sterk als hij is zou hij veel meer schade kunnen doen mocht hij willen.

Nee het gaat ronduit beroerd momenteel idd.
Normaal hebben we een goede band ja. Maar de laatste weken loopt het vaker mis met de afspraken dan dat het door gaat. Ben maandag ook al niet kunnen gaan. Gisteren belde hij waar ik was. Was ie even vergeten te melden dat de afspraak gewijzigd was. Met hoe mijn lijf nu is ben ik daar wel wat boos om geworden en heb hem ronduit gezegd dat het klote was gezien de omstandigheden en dat ik dat heen en weer gezeik met díe afspraken moe ben. Maandag kan ik hem dat hopelijk face to face nog eens duidelijk maken.

Hij vond het na de bok idd prima. _O- ik negeer het ook gewoon. Rij hm voorwaarts en mompel ‘ja Joy’ke…. Tis goed.’
Het hangt volledig af van de manier waarop hij bokt of ik corrigeer of negeer. Als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk. :+ Hij is idd echt gruwelijk sterk in zijn lijf, sterker dan Rêve denk ik eerlijk gezegd en toch is hij zo licht zelfs als ik zit te klungelen. :+ ik voelde hem wisselen bij het galopperen aan lange teugel maar ik kon niet meteen ‘pinpointen’ waarom. Ook niet waarom hij op een gegeven moment in contra besloot door te gaan. :+ heb hem dan maar met iets meer steun laten galopperen maar hij kent vooruit galopperen aan lange teugel normaal want zowel in galop als in draf laat ik het mijn paarden vaak ‘uit zoeken’ als ik voel dat ze wat blokkeren, eens ze dan ‘gaan’ beginnen ze zichzelf vaak meer los te werken wat hij op het einde wel in draf doet. Maar in galop ging ie om één of andere reden voor wisselen. Nu blijft hij wel wat hangen in die schouder in galop, hij kan veel meer naar voren grijpen dan hij doet. Dus wellicht was dat juist waarom hij vanvoor wisselde. Morgen eens kijken vanaf welk punt van ‘go en gooi los’ hij in de knoop raakt in galop.
Want dat op krullen heeft vermoedelijk dezelfde reden. Dus als ik kan voelen op welk moment het exact ‘mis gaat’ heb ik twee vliegen in 1 klap. Zodra ze enigszins balans hebben gooi ik ze geregeld een keer geheel los in galop, dus hij kent dit en normaal gaan de oortjes er dan op en voel je hem geleidelijk verlengen in die bovenlijn wat het doel is. Dat heb ik ooit mee gepikt van Jeroen Devroe, zeker met korte paarden, om dat te doen vooral na dat je aan verzameling gewerkt hebt. Dat ze zich niet vast zetten in dat verzamelde zeg maar… Misschien reageerde hij ook op mijn rug maar dan weet ik het ten vroegste woensdag. Er van uit gaande dat ik maandag kan gaan.

En dat is het hem dus. Ondanks dat we niet op dezelfde planeet zitten kwa rijstijl weet ik dat ik vaak wel op ‘pijnpunten’ uit kom als mijn man komt helpen. Het is met momenten frustrerend omdat ik op lange termijn denk en hij meer op korte termijn. :+ en zeker als ik al wat ‘beperkter’ ben voel ik me dan ‘verstoort’ op het moment zelf maar ik weet inmiddels dat ik vaak wel op dingen uit kom die ik anders onbewust compenseer. En hij weet dat ik het grovere taalgebruik toch negeer. :+ ik vermoed dat die momenten voor hem even frustrerend zijn eigenlijk. :)) :+ gelukkig discussiëren we graag. := beetje ergernis is goed voor het kritische denken. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 11:55

Oh jeetje klote dat de afspraken met de fysio zo beroerd gaan de laatste tijd. Misschien veel zieken onder zijn patiënten of zelf ziek aan het worden.

Mijn vader en vriend liggen allebei in de lappenmand/zetel. Mijn vriend moet nu aan de antibiotica en wat mijn vader nu moet nemen weet ik nog niet.