Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:58

Daihyo schreef:
Marocje schreef:
Wow, ruim twee jaar geleden voor het laatst gepost? Niemand moeite met het vinden van een leuke verzorgpony of bijrijdpaard? Of wellicht is er een ander topic ondertussen?

Zelf ben ik voorzichtig weer aan het rondkijken. Heb eerst altijd verzorgd/bijgereden, daarna 6 jaar een eigen pony gehad en nu dus alweer 4 jaar niks.. Maar het paardenvirus is nooit weggegaan en ondanks dat ik nog wekelijks op een stal meehelp, begin ik het echte contact en het rijden wel te missen..

Zit jij nog steeds in dezelfde regio in Gelderland?
Ik heb (nog) geen rijdbare paarden, maar heb eventueel wel plek voor een verzorger en mogelijk tzt bijrijder als de jongste onder het zadel is. Maar dat is echt met een slag om de arm, want voorlopig wordt ze nog niet bereden.
Maar op de grond kan er verder van alles. De mini zijn we voorzichtig aan het beleren met dubbele lijnen naar hopelijk een sulky erachter. De oudste staat wel met pensioen, maar kan altijd aandacht gebruiken. En de jongste wordt momenteel wel beleerd als in longeren, grondwerk, enz.

Ah superlief! Ja ik zit nog in dezelfde regio, maar heb nu een leuk paard gevonden :j

Daihyo

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 16:03

Ah leuk! Veel plezier!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 18:01

Schopje dan maar, ik kan geen nieuw topic vinden?

Hier erg veel gebeurd, maar wil toch weer iemand gaan helpen met zijn of haar paard/pony. Kan alleen misschien wel viavia iemand helpen, dus even afwachten of dat wat word, anders zet ik weer een advertentie op horsify.

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:48

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik heb sinds twee maanden een verzorgster voor mijn paard. Een 18 jarige dame, heel erg lief, zacht en gaat netjes met mijn spullen en paard om. Ze heeft 1,5 jaar manege ervaring en zal nog veel kunnen leren. Ook in de verzorging.

Ze gaat nu 1 a 2 keer per week zelfstandig. Ze doet dan wat grondwerk en vrijheidsdressuur en poetsen. Ik probeer regelmatig ook samen te gaan, zodat ze ook een keer kan rijden en ik haar kan helpen. Ze heeft wel eens zelfstandig gereden (zonder dat ik er was), maar dit vond ze toch allemaal heel spannend. We hebben afgesproken dat ze dan alleen even rijdt als ik er zelf bij ben, zodat ze wat minder spanning ervaart. Chablis is geblesseerd en mag alleen nog stappen/rechtuit draven en af en toe wat figuurtjes/schakelen of overgangen. Het is wel een paard wat je bezig moet houden (wel moet blijven rijden en leiding nemen), gebeurt dat niet. Dan neemt hij zelf de leiding. Hij wordt niet gevaarlijk, maar wel dwars en gaat z’n eigen gang. Ik probeer haar zoveel mogelijk mee te nemen in wat ik allemaal doe en haar kan leren wat ze precies kan doen als hij de leiding wil nemen.

Ik probeer regelmatig af te spreken. Ik heb het redelijk druk, vanwege een fulltime baan. Probeer te passen en te meten. Aankomende week wordt het heel warm. Dus had bedacht in afstemming met haar, omdat ze graag wilde gaan om vandaag dan samen te gaan, zodat zij zelf nog een keer kon rijden. Ik zou mijn “rijdag” dan even laten, zodat zij kon. De dag ervoor afgestemd om af te spreken. Krijg ik die ochtend een appje dat ze niet komt. Ze heeft nu 2 keer de momenten afgezegd dat we samen zouden gaan. Ik merk dat ik daar een beetje van baal.

Ik heb niet per se een verzorger nodig, sta in een volpension waar alles goed geregeld is als ik er niet ben. Ik gunde het haar vooral om ook te kunnen genieten van mijn paard. Ze hoeft in principe geen klusjes te doen, betaald geen bijdrage.

Ik merk wel dat ze nog veel moet leren, zoals de beenbeschermers goed om doen of de mokcreme/rotstraal spul goed smeren (ze had de verkeerde zalf op de mok gesmeerd). Ik wil het met alle liefde vaak uitleggen. Alleen ik merk dat ik er wel van baal dat ze af zegt. Omdat dat juist een moment is om weer mee verder te oefenen, zodat het haar zelfstandig beter af gaat. Hoe zien jullie dit? Zeur ik te veel? Of zouden jullie dit ook zo ervaren?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-25 22:52

Wat wij vinden maakt niet uit. Jij vindt het vervelend en het is jouw paard. Je moet je dier wel met een goed gevoel uit handen geven. Ik zou dus zeker het gesprek aangaan met haar. Wat is de reden dat ze afzegt? Er kan altijd een keer wat tussen komen maar het is nu al meermaals voor gekomen. Vind ze het nog wel leuk of speelt er wat anders?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 13:07

nevica schreef:

Hier erg veel gebeurd, maar wil toch weer iemand gaan helpen met zijn of haar paard/pony. Kan alleen misschien wel viavia iemand helpen, dus even afwachten of dat wat word, anders zet ik weer een advertentie op horsify.

Heb jij inmiddels al succes en/of een advertentie op Horsify geplaatst? Ik ben benieuwd of je daar goede ervaringen mee hebt?

Sinds een tijdje ben ik ook weer op zoek naar een paard om weer een fijne band mee op te bouwen. Het is echt een uitdaging om een geschikte match te vinden. Bij een aantal contacten blijkt toch dat we verschillende wensen hebben. Ik wil graag een relaxt paard, lekker tutten, grondwerk, les nemen, liefst buitenrijden en dergelijke. Veel eigenaren zijn op zoek naar iemand die hun paard doorrijdt, uitbrengt op wedstrijd of tot bepaald niveau brengt. Ik heb daarmee te weinig ervaring en ben teveel recreatieruiter. Sta zeker open tot bijleren, maar dan is de combinatie met een jong paard niet verstandig. En waar ik vooral tegenaan loop is dat je dan een leuke advertentie ziet, of zelfs al contact hebt, het lijkt helemaal te passen en dan krijg je nooit (meer) reactie. Zo jammer!

Ik heb zelf nergens een advertentie staan, maar houd de Bokt markt, Horsify en Marktplaats in de gaten. Is het dan toch nuttiger zelf een advertentie te plaatsen?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:25

Hhilde schreef:
nevica schreef:

Heb jij inmiddels al succes en/of een advertentie op Horsify geplaatst? Ik ben benieuwd of je daar goede ervaringen mee hebt?

Sinds een tijdje ben ik ook weer op zoek naar een paard om weer een fijne band mee op te bouwen. Het is echt een uitdaging om een geschikte match te vinden. Bij een aantal contacten blijkt toch dat we verschillende wensen hebben. Ik wil graag een relaxt paard, lekker tutten, grondwerk, les nemen, liefst buitenrijden en dergelijke. Veel eigenaren zijn op zoek naar iemand die hun paard doorrijdt, uitbrengt op wedstrijd of tot bepaald niveau brengt. Ik heb daarmee te weinig ervaring en ben teveel recreatieruiter. Sta zeker open tot bijleren, maar dan is de combinatie met een jong paard niet verstandig. En waar ik vooral tegenaan loop is dat je dan een leuke advertentie ziet, of zelfs al contact hebt, het lijkt helemaal te passen en dan krijg je nooit (meer) reactie. Zo jammer!

Ik heb zelf nergens een advertentie staan, maar houd de Bokt markt, Horsify en Marktplaats in de gaten. Is het dan toch nuttiger zelf een advertentie te plaatsen?

Ik zou juist blij zijn met iemand die recreatief bezig is en wil investeren. Heb je een voorbeeld van je advertentie?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:41

En kijk ook kritisch naar de foto's die je erbij plaatst. Ik heb een pony, dus mijn zoekgebied zat vooral bij de jongere ruiters ivm lengte en gewicht. Maar ik zag zo vaak advertenties met foto's dat ze een pony in de krul trokken, dat ze op te kleine pony's reden of dat ze geen onafhankelijke zit hadden.

Mijn bijrijders hoeven echt een topruiters te zijn, maar ik wil wel iemand die m'n pony niet in de weg zit en die vriendelijk rijdt. De rest kunnen ze wel leren door les te nemen. Dus advertenties met dergelijke foto's klikte ik altijd snel weg

Sowieso zou ik ook echt via via proberen te zoeken. Ik heb nu al 2 jaar een meisje die eerst op de pony van de buren reed. Ik wist van haar al dat ze serieus was en afspraken na kwam. De meiden die ik via mp had stopten na een paar maanden vaak al (of ze werden te groot).

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 17:52

capopjekop schreef:
En kijk ook kritisch naar de foto's die je erbij plaatst. Ik heb een pony, dus mijn zoekgebied zat vooral bij de jongere ruiters ivm lengte en gewicht. Maar ik zag zo vaak advertenties met foto's dat ze een pony in de krul trokken, dat ze op te kleine pony's reden of dat ze geen onafhankelijke zit hadden.

Mijn bijrijders hoeven echt een topruiters te zijn, maar ik wil wel iemand die m'n pony niet in de weg zit en die vriendelijk rijdt. De rest kunnen ze wel leren door les te nemen. Dus advertenties met dergelijke foto's klikte ik altijd snel weg

Sowieso zou ik ook echt via via proberen te zoeken. Ik heb nu al 2 jaar een meisje die eerst op de pony van de buren reed. Ik wist van haar al dat ze serieus was en afspraken na kwam. De meiden die ik via mp had stopten na een paar maanden vaak al (of ze werden te groot).

Ik kijk ook naar de foto’s en filmpjes die geplaatst worden en de eisen die gesteld worden in een advertentie.

Ik heb veel geleerd van de afgelopen tijd. Ik denk dat ik nu eerder via via iemand erbij zou nemen dan via een advertentie. Dat werkt toch beter en misschien een langere proeftijd, of eerst nog langer zelf meegaan. En iemand met ook eigen paard ervaring.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-25 19:39

Het zit ‘m echt enorm in een goede match vinden inderdaad. Ik ben 183cm dus pas helaas ook qua lengte niet zo maar bij elk paard. Heb wel veel gereden, maar nooit wedstrijden en ben er tussendoor ook een aantal jaar uit geweest. Via via zou inderdaad top zijn, mijn laatste verzorgpaard (inmiddels overleden) had ik inderdaad via via. Alleen nu rij ik alleen maar buitenritten bij stallen die ritten aanbieden en dan ben je er een beetje ‘uit’, dus ik zou even niet weten hoe ik via via aan iets kan komen.

Misschien hoop ik ook iets te vinden dat niet of weinig kan, al heb ik al wel een paar advertenties gezien in de afgelopen weken die lijken te passen. Ik ben ook best bereid er even voor te rijden, een bijdrage te betalen en te helpen rondom - maar wil vooral realistisch zijn en open communicatie hebben en wil dus geen beeld schetsen over mezelf wat niet eerlijk is. Ik wil heel graag bijleren, maar heb gewoon weer meters nodig om weer beter te gaan rijden.

Foto’s is inderdaad wel een goede tip, al zijn denk ik al mijn recente foto’s buitenrij foto’s waarop ik stil sta :')

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 20:45

Hallo mag ik hier mee lezen?

Kijk ook al een tijdje rond voor een bijrijdpaard. Maar nog niks geschikts gevonden.
Nu zit ik er ook over te denken om naar een manege te gaan. Maar ik weet ik niet of ik daar blij van wordt. Heb 16 jaar eigen paarden gehad. Veulens gefokt, jonge paarden gereden, wedstrijden. Dus heb een beetje twijfels. Al zou ik ook maar max 2 keer, misschien een keer 3 keer in de week gaan rijden met een bijrijdpaard.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 20:48

Welke omgeving? Ik heb twee keer in korte tijd geluk gehad via mp, bij de ene was het toch niet de juiste match en toen ben ik verder gaan zoeken, meteen weer via mp een gave advertentie en das wel de juiste match.

Ik had dus ik mp een zoekopdracht open staan, maar niet zelf een advertentie geplaatst.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:04

Marocje schreef:
Welke omgeving? Ik heb twee keer in korte tijd geluk gehad via mp, bij de ene was het toch niet de juiste match en toen ben ik verder gaan zoeken, meteen weer via mp een gave advertentie en das wel de juiste match.

Ik had dus ik mp een zoekopdracht open staan, maar niet zelf een advertentie geplaatst.

Omgeving Hardenberg

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-25 21:31

Lindor92 schreef:
Hallo mag ik hier mee lezen?

Kijk ook al een tijdje rond voor een bijrijdpaard. Maar nog niks geschikts gevonden.
Nu zit ik er ook over te denken om naar een manege te gaan. Maar ik weet ik niet of ik daar blij van wordt. Heb 16 jaar eigen paarden gehad. Veulens gefokt, jonge paarden gereden, wedstrijden. Dus heb een beetje twijfels. Al zou ik ook maar max 2 keer, misschien een keer 3 keer in de week gaan rijden met een bijrijdpaard.

Heb je al ergens een advertentie geplaatst? Denk dat het een voordeel is hoeveel ervaring je meebrengt, afhankelijk van wat je zelf zoekt.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Hhilde schreef:
nevica schreef:

Ik heb nog geen advertentie geplaatst omdat ik via via in gesprek ben, maar wel al eerder gedaan op Marktplaats en Horsify. Horsify zitten volgens mij echt alleen maar hele serieuze mensen dus dat werkt echt top. Marktplaats heb ik wat back-ups voor gevonden voor als ik toch wel verder wil reizen, maar daar komen soms ook wel rare reacties op. Net als op elke andere normale advertentie eigenlijk. :') Ik zou zeker een advertentie plaatsen als je iets zoekt. Niet iedereen die een verzorgpony heeft zet een advertentie online.